Toon posts:

[Vista] Read only?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 problemen met Vista (sinds vandaag geinstalleerd), en het is als volgt:

Bij afsluiten lijkt windows niets op te slaan van mijn preferences, looks, instellingen, en dergelijk :?
Bij volgende aanmelding staat alles weer zoals het stond voordat ik dingen aangepast had.

Het is bij m'n ingestelde Theme, de manier welke browser ik wil genieten (firefox), en het instellen van 'default' programs haalt bij het openen van een website geen reet uit (i.e MSN mail openen, wordt standaard internet explorer 7 bij geopend, dat wil ik niet :( )

Ook komt Windows mail met popups over logins en dergelijk, terwijl ik dat opgeslagen had als 'Remember my login".

Firefox komt ondertussen ook elke keer met de melding om te checken of het de default browser moet zijn, terwijl die bij I.E al uitgezet is, maar bij reboot weer leuk terugkomt :(

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 22:12

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Draai de programma's eens als administrator, dan moeten de instellingen zeker opgeslagen worden. Het is wel vreemd, want de instellingen van thema en mail moeten in je profiel opgeslagen worden, en als hij die vergeet, dan is er iets mis met je profiel. Maak eens een nieuwe aan met admin rechten (heb je zelf ook, maar door UAC moet je toestemming geven voor admin handelingen). Kijk of daar de instellingen wel bewaardt blijven. Zo niet, schakel dan UAC uit (heb je wel een groter beveiligingsrisico, let hierop). Het is een work-around door UAC uit te schakelen, maar het moet dan maar. Herinstall is een optie, maar de kans dat het probleem terug komt is uiteraard altijd aanwezig.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb UAC al uitgeschakeld op het moment dat Vista draaide. Ik hoef geen bevestiging bij elk programma dat ik wil installeren :r

Normaal hoort bij XP dat als je een reboot uitvoert de boel opgeslagen wordt, maar dat blijkt ie dus hier niet te doen. Het gaat om een legit vista dus daar ligt het niet aan. Verders werkt alles wel verder prima, maar hij slaat niets op :/

Elke keer bij reboot moet ik m'n default dingen weer inschakelen voordat ik gebruik kan maken van een stel programma's, bijv teamspeak. Hij switched 'm elke keer op m'n PS2 Eyetoy microfoon (even tijdelijke webcam :P ) terwijl dat van m'n onboard moet zijn.

Het zou best iets kunnen met admin rights, maar alsnog ik heb een admin account draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ach. Laat ook maar. Ik ga weer terug naar XP. Gehassle met elke programma die je hebt dat niet compitable is met vista. Als je eens wist van voor een moeite ik moest doen om nero te installeren (en dan nog 2GB voor een Nero installatie vragen |:( ).

Vista is gewoon zonde van m'n tijd geweest, jezus christus :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zonde van onze tijd dan om op je topic te reageren :? Enne let een beetje op je taalgebruik.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.