Toon posts:

[Vista] Snelkoppeling Documenten/.. werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb dus windows vista, en ik had eerst al mijn snelkoppelingen ingesteld bij het start menu (afbeeldingen-muziek-documenten) en als doel ingesteld de E schijf en dan de map waarin het staat.

Maar ik heb gisteren deze schijf geformatteerd en deze heefte en andere stationsletter gekregen, nu werken ook al mijn koppelingen niet meer in het menu start.

Als ike r op klik krijg ik niks, en bij eigenschappen staat ook niks

Dit is het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.sjoerdvo.nl/probleem.jpg

Hoe kan ik ook die snelkoppeling weer werkend krijgen? ik heb heel internet al af gezocht maar kon echt niks vinden hierover

Bedankt alvast!!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ook al geprobeerd om het in je homedir te wijzigen (c:\users\gebruikersnaam\documents etc.) ipv. in het startmenu?

[edit] zie dat die mappen daar niet bij staan (ik heb ze ook op een andere partitie staan). Misschien in het startmenu en dan op je username klikken (gebruiker) en in het scherm wat dan komt rechter muisknop op 'documenten' etc. doen.

[ Voor 51% gewijzigd door Palomar op 31-07-2007 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:13:
ook al geprobeerd om het in je homedir te wijzigen (c:\users\gebruikersnaam\documents etc.) ipv. in het startmenu?

[edit] zie dat die mappen daar niet bij staan (ik heb ze ook op een andere partitie staan). Misschien in het startmenu en dan op je username klikken (gebruiker) en in het scherm wat dan komt rechter muisknop op 'documenten' etc. doen.
Ja, dan komt er jammer genoeg ook niks te staan

Nergens kan ik meer het doel veranderen :'(

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

USB disk in je computer steken, schijfletter wijzigen naar wat eerst je Documenten schijf was, mappen aanmaken voor Documenten, muziek en afbeeldingen. Dan naar de eigenschappen gaan, kijken of het nu wel werkt en de juiste locatie aangeven.

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen door een schijf te formatten je schijfletters overhoop te halen? Of heb je de partities verwijdert zodat het een grote schijf werd?

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:19:
USB disk in je computer steken, schijfletter wijzigen naar wat eerst je Documenten schijf was, mappen aanmaken voor Documenten, muziek en afbeeldingen. Dan naar de eigenschappen gaan, kijken of het nu wel werkt en de juiste locatie aangeven.

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen door een schijf te formatten je schijfletters overhoop te halen? Of heb je de partities verwijdert zodat het een grote schijf werd?
Ja, ik heb 2 keer een 320 gb harde schijf die ik in een raid 0 opstelling heb.

Ik had geprobeerd partities aan te maken in windows via schijfbeheer maar dit lukten niet goed, kon maximaal een 2e partitie krijgen van 100 gb. Vele andere hebben dit probleem ook.

Dus ik besloot om: Paragon Partition Manager te gebruiken, deze werkte goed onder vista en zo heb ik 2 goede partities gemaakt alleen hij gaf mijn 2e station dus een andere stationsletter.

Ik hoop alles al geprobeerd om de letter D terug te zetten maar dit lukt echt niet meer, ook in windows schijfbaar kan ik deze letter niet toewijzen en ook in Paragon Partition Manager kan ik stationletter D niet toewijzen

Ik word langzamerhand echt gek want ik gebruik deze koppelingen echt kei vaak.

p.s. al de standaard mappen zoals documenten/afbeeldingen heb ik opnieuw op de 2e partitie gezet

Verwijderd

Topicstarter
Ben echt ten einde raad

Ik kan toch moeilijk heel windows opnieuw installeren voor zo''n klein onbenullig ding?? :'(

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders. Daar de juiste locatie naartoe zetten in je regedit, opnieuw aanmelden en kijken of het goed gaat.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik ben dus naar regdit gegaan, heb gekeken bij user shells.
Ik heb het pad veranderd van muziek/afbeeldingen/documenten zoals je kunt zien op de foto

Afbeeldingslocatie: http://www.sjoerdvo.nl/regedit.jpg

Toen de computer opnieuw opgestart, maar het werkt nog steeds niet?
Denk je dat ik een andere waarden in moet vullen in regdit?

De mappen waarin ze staan zijn:
Documenten: F:/Documenten
Afbeeldingen: F:/Afbeeldingen
Muziek: F:/Muziek

Alvast bedankt

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt de sleutels aangepast bij Local Machine, niet Current User. Verander ze op Current User en het moet werken. Je hebt nu namelijk de Common lokaties aangepast, niet de Personal.

Commandline FTW

Pagina: 1