Nieuwe Game systeem Samenstellen, ideen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
hallo, ik ben al een paar weken aan het uizoeken welk systeem ik binnekort ga kopen. Nu ben ik hier op het forum terecht gekomen.

Wat ik al heb van vorige pc's:
  • 2 x Samsung SpinPoint T166 500GB (voor in raid te zetten)
  • DVD Schrijver
  • TV-kaart
ik ga enkel de pc zelf bouwen, scherm, toetsenbord, muis ed heb ik.

Mijn budget is 1200~1600 Euro

Dit is wat ik in mijn gedachte had:
  • Grafische kaart: Asus EAH2900XT/HTVDI € 389,-
  • CPU: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 € 259,-
  • Voeding: Chieftec CFT-620A (600Watt) € 99,-
  • Behuizing: Midi Tower - Antec Performance One P182 € 129,-
  • Geluid: Creative X-Fi Xtreme Gamer € 69,-
  • DVD-reWriter: Serial-ATA - Samsung SH-S203B € 29,-
  • Moederbord: GigaByte P35-DQ6 € 199,-
  • Geheugen DDR2-1066 - Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 Kit € 179,-
Totaal bedrag: € 1.352,-

Ok, mijn vragen nu:
  • dit zijn de prijzen van alternate, is dit de beste winkel om online te bestellen? ik woon in België (heb vooralsnog geen slechte ervaringen met alternate, maar er zijn mss goedkopere winkels)
  • Het moederbord, is de GigaByte P35-DQ6 het geld waard (200euro) of kan ik beter een goedkoper moederbord kopen en het geld ergens anders in investeren.of is er een beter moederbord op de markt? ik heb wel veel opzoekingswerk gedaan over het moederbord en komt overal toch zeer goed naar voren
  • De processor: ik heb gekozen voor een quadcore, voor de toekomst en omdat deze qua prijs zeer goed ligt. of denken jullie dat ik meer performance heb met een c2d q6750?
  • Geluid: ik heb tot nu toe altijd een onboard geluidskaart gebruikt, is een apparte geluidskaart echt de meerwaarde? ik wilde het nu proberen omdat voor 70 euro een x-fi nog wel mee valt.
  • Is de voeding zwaar genoegd? of is hij mss te zwaar en kan ik goedkoper af zijn?
  • het geheugen dat ik gekozen heb staat niet op de qlv lijst van het moederbord, is dit een probleem?
  • de behuizing, de coolermaster stacker 832 lijkt me wel iets te zijn, maar deze kost meer dan 200 euro, is een behuizing dit geld waard?
Alvast bedankt, greetz

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Eerst idee: Wat is er nu anders in CSL?

En je bent nieuw hier, maar de FAQ's heb je duidelijk niet doorgelezen... :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

wat een afschuwelijk duur geheugen. voor 185euro heb je al 4 gig pc6400 geheugen van g.skill

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 23:48
Je kunt bijvoorbeeld ook je spullen kopen op www.azerty.nl is volgens mij wel iets goedkoper.

Over dat moederbord weet ik het niet, maar ik weet niet in hoeverre er aparte features opzitten die jij wil gaan gebruiken anders had ik gewoon een andere gekocht.

processor weet ik ook niets van maar quadcore zal toch sneller gaan dan dual core als een programma het maar ondersteunt lijkt mij.

Voeding lijkt me wel goed qua watts maar ik weet niet of chieftec zon goed merk is. Ik zou eerder een coolermaster, Thermaltake of een OCZ nemen en volgens mij past die OCZ juist mooier bij je kast omdat die ook zwart zijn.
Qua geluid zal misschien iets betere kwaliteit zijn en waarschijnlijk wordt je processor bij gebruik van een geluidskaart iets minder belast. Dus het zou best de moeite waard kunnen zijn.

Dat het niet op die lijst staat lijkt mij geen probleem, maar als je niet enorm wilt gaan overclocken dan volstaat PC5300 of PC 6400 geheugen ook wel. Ik zou als je niet gaat overclocken die 4GB PC6400 geheugen nemen waar dondersgoei het over heeft.

Als je nou gewoon een antal reviews opzoekt over die 832 kom je er vast wel achter of de behuizing het geld waard is.

• timofp
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:26:
wat een afschuwelijk duur geheugen. voor 185euro heb je al 4 gig pc6400 geheugen van g.skill
Denk je dat ik meer heb aan 4gig trager geheugen?

dan heb je ook 64bit nodig denk ik.

• timofp
CLB schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:23:
Eerst idee: Wat is er nu anders in CSL?

En je bent nieuw hier, maar de FAQ's heb je duidelijk niet doorgelezen... :)
Oei, jah had mss beter de FAQ gelezen, ben het nu aan het doen, een moderator mag dit topic dan verwijderen. sorry.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Okay :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.