hallo, ik ben al een paar weken aan het uizoeken welk systeem ik binnekort ga kopen. Nu ben ik hier op het forum terecht gekomen.
Wat ik al heb van vorige pc's:
Mijn budget is 1200~1600 Euro
Dit is wat ik in mijn gedachte had:
Ok, mijn vragen nu:
Wat ik al heb van vorige pc's:
- 2 x Samsung SpinPoint T166 500GB (voor in raid te zetten)
- DVD Schrijver
- TV-kaart
Mijn budget is 1200~1600 Euro
Dit is wat ik in mijn gedachte had:
- Grafische kaart: Asus EAH2900XT/HTVDI € 389,-
- CPU: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 € 259,-
- Voeding: Chieftec CFT-620A (600Watt) € 99,-
- Behuizing: Midi Tower - Antec Performance One P182 € 129,-
- Geluid: Creative X-Fi Xtreme Gamer € 69,-
- DVD-reWriter: Serial-ATA - Samsung SH-S203B € 29,-
- Moederbord: GigaByte P35-DQ6 € 199,-
- Geheugen DDR2-1066 - Kingston HyperX 2 GB DDR2-1066 Kit € 179,-
Ok, mijn vragen nu:
- dit zijn de prijzen van alternate, is dit de beste winkel om online te bestellen? ik woon in België (heb vooralsnog geen slechte ervaringen met alternate, maar er zijn mss goedkopere winkels)
- Het moederbord, is de GigaByte P35-DQ6 het geld waard (200euro) of kan ik beter een goedkoper moederbord kopen en het geld ergens anders in investeren.of is er een beter moederbord op de markt? ik heb wel veel opzoekingswerk gedaan over het moederbord en komt overal toch zeer goed naar voren
- De processor: ik heb gekozen voor een quadcore, voor de toekomst en omdat deze qua prijs zeer goed ligt. of denken jullie dat ik meer performance heb met een c2d q6750?
- Geluid: ik heb tot nu toe altijd een onboard geluidskaart gebruikt, is een apparte geluidskaart echt de meerwaarde? ik wilde het nu proberen omdat voor 70 euro een x-fi nog wel mee valt.
- Is de voeding zwaar genoegd? of is hij mss te zwaar en kan ik goedkoper af zijn?
- het geheugen dat ik gekozen heb staat niet op de qlv lijst van het moederbord, is dit een probleem?
- de behuizing, de coolermaster stacker 832 lijkt me wel iets te zijn, maar deze kost meer dan 200 euro, is een behuizing dit geld waard?