Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eigen mp3 speler maken, waarmee?

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-11 14:05
Ik heb nog geen programmeerervaring maar wil graag zelf een mp3 speler maken die geschikt is voor een touchscreen, helaas zijn er geen tools die aan al mijn wensen voldoen, dus waarom niet zelf maken?

Waarin kan ik dit het beste doen? In .NET visual studio? Delphi? Voor ik me in 1 programmeer tool ga verdiepen heb ik wat tips nodig over wat ik hiervoor het beste kan gebruiken. In het kort de functies:

2 mp3 spelers, geschikt voor 2 outputs (like BPM studio)
pitchcontrol vind ik niet belangrijk maar is wel een leuke gadget
sample speler (voor jingles)
on screen toetsenbord met zoekfunctie
alles te bedienen met touchscreen (dus geen drag 'n drop want dat is onhandig, ik moet kunnen klikken op het nummer wat ik wil en met een 2e klik in de playlist of player het in kunnen laden)
natuurlijk de tijd/titel/artiest weergave
categoriseren van alles (database?)

Het zal geen makkelijk project worden en zal ook de nodige cursusen nodig hebben maar wie weet lukt het en heb ik wat ik wil hebben ;)

Graag wat ideeën waarin ik dit het beste kan maken en wat het snelste op te pakken is. Ik heb wel wat ervaring in het oude Basic en enige php kennis maar daar houdt het mee op.

Verwijderd

touchscreen is meestal gewoon muisinput, dus kwestie van grote knoppen gebruiken etc.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Winamp sking maken met lekker grote knoppen is geen optie :P ?
Is een stuk gemakkelijker

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:15
.NET lijkt me wel geschikt voor je.
De stap van php naar C# is vrij klein (ik was zelf binnen 2weken bekend met de syntax)
Dan kan je het wmp SDK gebruiken voor de mp3 speler, zitten voldoende voorbeelden bij, en er is aardig wat documentatie voor te vinden.

en met Visual studio kan je redelijk eenvoudig een interface maken met Bigass knoppen voor een touchscreen ;)

• RealAlcatraZ
ThinkPad schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:21:
Winamp sking maken met lekker grote knoppen is geen optie :P ?
Is een stuk gemakkelijker
makkelijker ja, oplossing nee ;)

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-10 21:08
Is het kopen van een licentie op BPMStudio oid niet uberhaupt een snellere/betere optie?

Ik denk als je geen ervaring hebt met uberhaupt wat voor programmeeromgeving dan ook dat je jezelf er ernstig in verkijkt wat je hier vraagt. Software ontwikkelen is niet voor niets een goed betaalde baan.

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat je de lat misschien té hoog legt voor een eerste probeerseltje.

Ik zou je aanraden wanneer je toch zelf iets wilt gaan leren van programmeren jezelf te verdiepen in een 'echte' programmeertaal voor dit soort fratsen (een Delphi/C#/Java/ Of dergelijke varianten) en niet te gaan voor dingen zoals PHP of ASP. Dan kun je na genoeg ervaring hiermee te hebben opgedaan ook echt daadwerkelijk uiteindelijk dit project van jezelf gaan bouwen.

[ Voor 87% gewijzigd door ikke007 op 31-07-2007 17:30 . Reden: Misschien wat opbouwende feedback ]

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

• RealAlcatraZ
BPM Studio is totaal niet geschikt (te priegelige controls) en ik heb op het moment een licentie voor een dergelijk programma, alleen de support is bagger, kwaliteit van de muziekfiles (die ik er bij moet kopen, maandelijks contract etc.) is om te huilen. Het heeft verder geen haast, maar als ik het zelf zou kunnen zou het leuk zijn en het valt altijd te proberen toch? Wie weet steek ik er nog wat van op ook ;)

Verwijderd

RealAlcatraZ schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:31:
BPM Studio is totaal niet geschikt (te priegelige controls) en ik heb op het moment een licentie voor een dergelijk programma, alleen de support is bagger, kwaliteit van de muziekfiles (die ik er bij moet kopen, maandelijks contract etc.) is om te huilen. Het heeft verder geen haast, maar als ik het zelf zou kunnen zou het leuk zijn en het valt altijd te proberen toch? Wie weet steek ik er nog wat van op ook ;)
Alcas of BCM ?

• RealAlcatraZ
Alles al geprobeerd en je moet of een pc bij ze kopen, of het werkt niet fijn, of er zijn altijd wel andere dingetjes. Eazis (wat ik nu gebruik) is redelijk, alleen totaal geen support en best wel slecht uitziende software.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:58
Ik zou ook .Net aanraden. Je kan dan gratis Visual C# Express gebruiken voor het ontwikkelen.
Voor het audiogedeelte heb ik zelf goede ervaringen met de FMod Ex library, die ook gratis te gebruiken is voor niet-commerciele toepassingen.
Daarmee kan je speler dan zonder al te veel moeite zowat alle gangbare formaten lezen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57
Je kan het ook met flash proberen.

Hier kan je een werkende versie vinden inclusief source.

LinkedIn - Collega worden?

• RealAlcatraZ
Ik ga eens aan de slag met de tips en kijken of ik het binnen redelijke termijn onder de knie kan krijgen, kan nooit kwaad iets bij te leren toch ;)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Met Delphi heb je BassMod, een component die ook Winamp plugins kan laden, dus daar kan je echt alles op loslaten, zeer goede component én gratis, ik geloof dat de simpelste versie van delphi ook gratis is.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Inderdaad lijkt me C#.net een mooie optie voor een windows omgeving (Java eerder voor een Linux/Apple Omgeving)

Je hebt lekker snell het visuele gedeelte klaar (paar knoppen en een paar listboxjes, is zo gedaan, en om een of andere reden in Java een heel gedoe)

Touch screen is meestal gewoon muisklik sturen waar je vinger zit. dus daar hoef je je niet echt druk om te maken...

Verder denk ik dat een mp3 speler maken een mooie start is met programmeren, als je eerst maar wel netjes de video tutorials volgt op www.learnvisualstudio.net

C# Express is trouwens te downloaden op: http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/visualcsharp/ dan heb je meteen een nette ontwikkelomgeving (IDE)

Succes!

~ Mijn prog blog!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Evilbee schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:49:
Je kan het ook met flash proberen.

Hier kan je een werkende versie vinden inclusief source.
Eensch mee. Flash is op zich erg simpel en hier prima geschikt voor. Als je een beetje ervaring hebt met flash kun je binnen een paar uur wel in elkaar zetten wat jij wilt - dus als je niet verder wilt met programmeren ook eens nuttig om naar te kijken :)

Het sound object kan goed overweg met externe sources, kwestie van even een tutorialtje of twee volgen. Knoppen maken etc is zo makkelijk als je't maar krijgt.

Enig minpuntje: flash lijkt niet in staat ID3 tags uit een audiostream te kunnen halen, zo heeft het nog wel meer rare kleine beperkingen. Pitchcontrol bijvoorbeeld regelen kan daarentegen wel weer even simpel als volumeregeling waar een nette tutorial voor meegeleverd wordt :)

[ Voor 3% gewijzigd door FragFrog op 01-08-2007 02:06 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

New

Ik heb al een paar keer C# genoemd zien worden. Maar aangezien het beginner proof moet zijn is misschien Visual Basic.NET iets makkelijker te leren. Het is niet alsof dat geen "echte" programmeertaal zou zijn. Niks mis mee zelfs.

Ik bedoel, VB, wie is er niet groot mee geworden :9

• FragFrog
  • Nu online
New schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 02:13:
Ik heb al een paar keer C# genoemd zien worden. Maar aangezien het beginner proof moet zijn is misschien Visual Basic.NET iets makkelijker te leren. Het is niet alsof dat geen "echte" programmeertaal zou zijn. Niks mis mee zelfs.

Ik bedoel, VB, wie is er niet groot mee geworden :9
Ik weet niet hoe de huidige stand van zaken is, maar VB6 werd altijd veracht door C / C++ leraren omdat het mensen een verkeerde manier van programmeren aanleerde. Ken een paar die hier vrij fanatiek op tegen zouden zijn dus ;)

* FragFrog is overigens ook nooit groot geworden met VB, C / PHP is simpel genoeg :Y)

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05 17:51
VB.Net is flink veranderd ten opzichte van vb 6.0. Het is veel stricter geworden, en ondersteund OOP ook veel beter.

Het is niet meer te vergelijken.

Verwijderd

wat mogelijke een goede tip is om eens op youtube te kijken.

Daar staan training op van delphi.
in elke training maken ze een voorbeeld programma. In een van de filmpjes maken ze ook een mp3 speler.

Ik denk dat als je hier naar kijkt je gelijk veel opsteekt.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:57
FragFrog schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 02:05:
[...]

Eensch mee. Flash is op zich erg simpel en hier prima geschikt voor. Als je een beetje ervaring hebt met flash kun je binnen een paar uur wel in elkaar zetten wat jij wilt - dus als je niet verder wilt met programmeren ook eens nuttig om naar te kijken :)

Het sound object kan goed overweg met externe sources, kwestie van even een tutorialtje of twee volgen. Knoppen maken etc is zo makkelijk als je't maar krijgt.

Enig minpuntje: flash lijkt niet in staat ID3 tags uit een audiostream te kunnen halen, zo heeft het nog wel meer rare kleine beperkingen. Pitchcontrol bijvoorbeeld regelen kan daarentegen wel weer even simpel als volumeregeling waar een nette tutorial voor meegeleverd wordt :)
Deze leest een xml file in, waarmee je de titel kan mee geven. Ik de id3 tags met php ingelezen en die in de xml meegegeven.

LinkedIn - Collega worden?

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Grappig, ik heb net zelf ook een wekker gemaakt voor mijn touchscreen, dit gedaan mbv C#. Het is redelijk makkelijk en koop gewoon een goed boek en werk je erdoorheen. Grootste probleem wat ik tegenkwam was volume/audio afspelen. Maar daar was ik eigenlijk in 2 dagen ook wel weer achter.

Dus als ik jou was C# boekje kopen, en aan de slag gaan. Tis makkelijker dan je denkt!

Verwijderd

Ik ga mee met de menigte (kudde dieren zijn we ook). C# zou ik aanraden.

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
Ik zou gewoon gaan voor C# of VB.net met Visual studio (express edition desnoods).
Gewoon een simpel formpje met de knoppen die je graag wilt maken en dan maar eens gaan kijken welke functionaliteit daarbij hoort.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
FragFrog schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 02:40:
[...]

Ik weet niet hoe de huidige stand van zaken is, maar VB6 werd altijd veracht door C / C++ leraren omdat het mensen een verkeerde manier van programmeren aanleerde. Ken een paar die hier vrij fanatiek op tegen zouden zijn dus ;)

* FragFrog is overigens ook nooit groot geworden met VB, C / PHP is simpel genoeg :Y)
In VB6 kon je ook prima nette code schrijven; enigste echte minpunt was de error-afhandeling en het gehandicapte OO model. Het probleem met VB6 was voornamelijk dat het heel erg vergevingsgezind was/is, en daardoor kun je ontzettend ranzige constructies maken (maar dat kan in praktisch iedere taal wel). De mensen die zo rantten op VB6 indertijd hadden 9 v.d. 10 keer geen idee waar ze het over hadden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 16:13

gakkethijs

niks

is het niet een idee om verder te gaan met winamp api. http://mediamonkey.com/index.htm is hier een voorbeeld van als ik het goed heb.

http://www.winamp.com/development
http://dev.aol.com/winamp/index.html

• FragFrog
  • Nu online
Evilbee schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:13:
Deze leest een xml file in, waarmee je de titel kan mee geven. Ik de id3 tags met php ingelezen en die in de xml meegegeven.
Ik ben uiteindelijk ook voor een dergelijke constructie gegaan toen ik een webradio player heb gemaakt in flash, hij haalde dan van een webserver een XML bestand met locatie en naam van de stream, dat werkte vrij aardig. Heb er toen over gedacht om ook titelinformatie op die manier door te geven, maar probleem daarmee is weer een beetje dat je afaik niet weet wanneer een nummer ophoudt en je dus kan kiezen tussen veel refresh's of pas na een tijdje het juiste nummer weergeven.

Allemaal heel erg vreemd aangezien het sound object wel degelijk een methode heeft om ID3 tags uit te lezen; een vrij uitgebreide ook zelfs. Vraag me af waarom die niet tags lijkt te snappen in een stream, maar soit :)

RobIII: het zou best kunnen dat je ook in VB6 mooie code kan schrijven, sterker nog, het zou me eigenlijk verbazen als het niet zo was - zoals gezegd, ik heb er zelf (helaas? gelukkig?) nooit veel mee gedaan :) Ik vermoed dat de mensen die ik erover hoor ranten eerder tegen die vergevingsgezindheid zijn, je leert je er makkelijk een ranzige manier van coden mee aan. Zie hetzelfde wel gebeuren met PHP tegenwoordig trouwens, for loops waar je een pagina voor moet scrollen, niet geindente code, de meest ranzige functie en variabelenamen, etc. Op zich kun je beargumenteren dat het in dat opzicht beter is om eerst een wat strictere taal te leren en kan ik dan ook wel begrijpen waarom er zoveel gezeurd is over VB6 :)

• Little Penguin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 20:43
Als je een programma wilt maken die het maximale uit je computer haalt, dan zou ik niet adviseren om gebruik te gaan maken van een taal die gebruik maakt van een VM - zeker niet voor GUI operaties - tenzij je een stevige processor en flink wat geheugen tot je beschikking hebt natuurlijk.

Voor Win32 lijkt met Delphi of C++ builder de beste keus, alleen moet je wel bedenken dat die anders werken dan PHP.

Het voordeel van Delphi is echter wel dat je visueel je ontwerp kan doen en je verder (betrekkelijk) weinig hoeft te programmeren. Als PHP'er is er ook een nadeel aan Delphi, het is gebaseerd op de Pascal syntaxis en het heeft geen garbage collector, je moet classes die je zelf aanmaakt ook zelf opruimen - niet dat je daar veel van hoeft te merken als je gebruik maakt van de VCL van Delphi zelf.

Mocht je cross-platform willen zijn (ontwikkelen op Windows, laten draaien onder Linux) dan heb je eigenlijk alleen Java of C# als keuze (hoewel je ook zou kunnen kiezen voor Perl e.d., maar daar zijn AFAIK helemaal geen visuele ontwikkeltools voor).

Verwijderd

Little Penguin schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 12:01:
Als je een programma wilt maken die het maximale uit je computer haalt, dan zou ik niet adviseren om gebruik te gaan maken van een taal die gebruik maakt van een VM - zeker niet voor GUI operaties - tenzij je een stevige processor en flink wat geheugen tot je beschikking hebt natuurlijk.

Voor Win32 lijkt met Delphi of C++ builder de beste keus, alleen moet je wel bedenken dat die anders werken dan PHP.

Het voordeel van Delphi is echter wel dat je visueel je ontwerp kan doen en je verder (betrekkelijk) weinig hoeft te programmeren. Als PHP'er is er ook een nadeel aan Delphi, het is gebaseerd op de Pascal syntaxis en het heeft geen garbage collector, je moet classes die je zelf aanmaakt ook zelf opruimen - niet dat je daar veel van hoeft te merken als je gebruik maakt van de VCL van Delphi zelf.

Mocht je cross-platform willen zijn (ontwikkelen op Windows, laten draaien onder Linux) dan heb je eigenlijk alleen Java of C# als keuze (hoewel je ook zou kunnen kiezen voor Perl e.d., maar daar zijn AFAIK helemaal geen visuele ontwikkeltools voor).
cross-platform ontwikkelen in C#?
Als je in C# gaat ontwikkelen, zit je toch aan Windows vast. Je hebt wel implementaties voor .NET voor andere platformen (Mono voor Linux). Probleem is dat die dan altijd achterlopen.
Als je echt cross-platform wilt ontwikkelen zou ik voor Java gaan :)

• ATS
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Als je cross platform wil gaan, zou ik voor Qt gaan. Als je wil kan je in Java werken, maar ik zou het gewoon bij C++ houden. Voor de liefhebbers kan Ruby overigens ook :)
Qt is compleet cross platform tussen Windows, Mac OS/X en X11, en kan ook op een framebuffer draaien. Je kan je interfaces visueel ontwerpen in de designer, en die schalen ook nog lekker als je wil.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1