[VISTA] Automatisch afsluiten na +/- 25 minuten

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 14:41
Beste Tweakers,

Ik heb hier het volgende systeem:

Intel Core 2 Duo E6420
Asus P5L-VM 1394 mATX
Seagate 500GB
PQI 2GB DDR2 667
MSI PCIe Nvidia 8600 GTS
Coolermaster 380 Watt voeding
Windows Vista Home Premium

Het probleem is het volgende. Na 25 minuten CPU volop stressed te houden met Everest Ultimate Edition wil het systeem zichzelf uitschakelen. Echter kan dit niet omdat Everest nog draait, het systeem wacht vervolgens op confirmatie van de gebruiker of het systeem daadwerkelijk afgesloten moet worden. Indien ik hier op annuleren click kan ik gewoon verder werken op het systeem tot na ongeveer 25 minuten het systeem weer uitgeschakeld wordt.

De voeding lijkt misschien wat zwak maar ook met een 420 en 520watt voeding is het probleem precies hetzelfde.

Wat heb ik geprobeerd:

* Bios update, echter deze was al up-to-date
* Nieuwste drivers voor het moederbord van de asus site (allemaal Vista drivers, geen beta)
* Nieuwste drivers videokaart
* Ander geheugen getest (512 DDR2 667 Kingston)
* Verschillende voedingen geprobeerd (420 & 520 watt)
* Natuurlijk de GoT search gebruikt, echter kan ik over precies dit onderwerp niets vinden
* Google gebruikt, echter ook bij deze search geen resultaten die precies mijn probleem omschrijven met oplossing
* Contact opgenomen met Asus via mail, alleen hier ben ik nog op reactie aan het wachten
* Windows Update helemaal uitgeschakeld, misschien dat die om een reboot/shutdown vraagt
* Alle updates van Windows binnen gehaald
* Energiebeheer helemaal uitgeschakeld (vaste schijven / systeem / monitor altijd aan)
* Vista opnieuw geinstalleerd
* Eventlogs doorgespit, enige echte foutmelding is dat Everest een foutmelding geeft omdat Windows Vista wil afsluiten

Het beste is natuurlijk een tool die kan zien welk programma / driver vraagt om een shutdown, alleen weet ik niet of dit uberhaupt wel bestaat en zo ja, hoe dit heet.

Ik ben hier al enkele dagen mee bezig en ik weet nu niet meer waar ik moet zoeken, misschien dat jullie nog een idee hebben of dat ik misschien iets vergeten ben?
Als er nog meer informatie bij moet hoor ik dit graag natuurlijk.

Temperaturen:

CPU: +/- 27,5C idle || +/- 44C stressed
MB: +/- 32C idle || +/- 37C stressed

edit:
"Wat heb ik geprobeerd" en Temperaturen geupdate

[ Voor 10% gewijzigd door Lilacrazor op 31-07-2007 17:43 ]

Verwijderd

Hoe zit het met de temperatuur? Die blijft wel gewoon laag?

• papmetklonten
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02 21:48
Heb je je eventlogs al doorgespit? Staat er nog wat interessants tussen?

• Lilacrazor
Mijn excuses, de temperaturen was ik dus vergeten. Deze zijn echter helemaal in orde:

CPU: +/- 27,5C idle || +/- 41C stressed
MB: +/- 32C idle || +/- 37C stressed

Zal nu even de waardes controleren indien CPU 100% belast is.

Ik heb de eventlogs ook helemaal doorgespit, de enige foutmelding die hier in terug komt is dat hij het systeem niet kan afsluiten omdat Everest nog draait.

(Temperaturen volgens BIOS & Everest)

edit:
Stressed temperaturen toegevoegd

[ Voor 15% gewijzigd door Lilacrazor op 31-07-2007 17:29 ]

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Is dat niet gewoonweg een van de power settings die denkt:

Hmmmm...hij raakt zijn toetsenbord en muis niet aan laten we maar wat energie gaan besparen?

Vista is behoorlijk gericht op energie besparing

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Lilacrazor
Ortep schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:22:
Is dat niet gewoonweg een van de power settings die denkt:

Hmmmm...hij raakt zijn toetsenbord en muis niet aan laten we maar wat energie gaan besparen?

Vista is behoorlijk gericht op energie besparing
Ook dit heb ik aangepast in het energiebeheer in Windows Vista dat hij altijd moet blijven doordraaien, zal het even in beginpost erbij zetten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me niet een hardware of driver probleem of iets dergelijks in elk geval? Dan ging ie gewoon uit, en gaat ie echt niet braaf via windows de boel afsluiten?

Ik denk niet dat er iets crasht zogezegd. Zou eerder aan een virus of iets dergelijks gaan denken?

Het netjes afsluiten van windows wordt dat niet door een of ander systeem proces gedaan, wat normaal gesproken gestart wordt als je op afsluiten klikt? Dan zou je kunnen na gaan welk programma dat proces start?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Lilacrazor
Orion84 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:28:
Lijkt me niet een hardware of driver probleem of iets dergelijks in elk geval? Dan ging ie gewoon uit, en gaat ie echt niet braaf via windows de boel afsluiten?

Ik denk niet dat er iets crasht zogezegd. Zou eerder aan een virus of iets dergelijks gaan denken?

Het netjes afsluiten van windows wordt dat niet door een of ander systeem proces gedaan, wat normaal gesproken gestart wordt als je op afsluiten klikt? Dan zou je kunnen na gaan welk programma dat proces start?
Het gaat om een compleet nieuw systeem en er is verder nog niets op geinstalleerd, tevens heb ik Windows Vista al een keer opnieuw geinstalleerd voor de zekerheid. En dat is dus de vraag, hoe kan ik controleren op het moment dat het systeem zichzelf af wil sluiten welk system proces dit is? Thx alvast :)

• Lilacrazor
Nadat ik een andere voedingsstekker heb aangesloten blijft het systeem al enige tijd draaien, dom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. Ik hou jullie op de hoogte!
Pagina: 1