Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Compatibiliteitsmodussen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-11 12:18
Hallo,

Ik heb me een draagbare computer gekocht voor m'n schoolwerk, op deze is VISTA geïnstalleerd maar ik moet een programma kunnen draaien dat niet door VISTA ondersteund wordt, het wordt enkel ondersteund door XP PROFESSIONAL en 2000 SP3.
vermits deze niet te kiezen zijn zou ik willen weten of ik het programma kan draaien zonder dat ik de hele pc moet formatteren en een dual boot maken met XP PROFESSINAL en VISTA?
Het kan goed zijn dat ik volgend jaar met meerdere programma's moet werken die evengoed niet compatibel zijn met vista, is het aan te raden om een dual boot te maken voor één programma?

Edit: bestaat er een manier om te foefelen met de compatibiliteitsmodus?

Bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door honda4life op 31-07-2007 16:44 ]

Verwijderd

Tja ligt er natuurlijk ook aan wat voor een studie je doet en wat voor een programma's je nodig zal hebben..

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 18:59

Ryceck

Constants and Variables

Jep Vista heeft een compatibiliteitsmodus voor programmas.
- Rechtermuisknop/properties geloof ik, kan je hem zelfs draain in Windows XP SP2 Compat :P

Daarnaast heb je altijd nog het Dual-Boot alternatief (wat je zelf al aangeeft) of je kan Virtual PC 2007 installeren en hier je windows in hangen in een virtual machine. Zeker voor 1 applicatie zou ik dat overwegen (wel klein beetje afhankelijk wat die ene applicatie is natuurlijk).

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
*om hiervoor een nieuw topic te openen vond ik beetje onnodig*

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem...

Heb sinds enkele weken een dell xps m1530 laptop met vista hp 32 bit. Autocad 2008 en andere programma die ik nodig heb werken hier prima op. Toch zijn er nog enkele programma´s die ik graag in xp wil laten lopen omdat school ook alleen maar (sindskort) xp erop heeft staan.

Daarom wil ik virtual pc 2007 gebruiken om xp te kunne draaien zonder een reboot/dualboot te doen.
Heeft er iemand ervaringen mee.
Ik ben zelf in het bezit van een win xp installatie cd-rom maar zie soms ook dat ik vhd en vhc bestanden nodig heb of worden deze bestanden aagemaakt wanneer ik xp installeer?

[ Voor 4% gewijzigd door koentjuh1987 op 24-09-2008 09:47 ]

...

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
vmware... of inderdaad virtual pc!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:07
zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten
zoals drivers etc...?

...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nee, maar dat kun je ook allemaal keurig terugvinden in de Help van VPC2007SP1 toch?

Daar staat al een heleboel uitgelegd. En als je wat rond gaat zoeken op internet kom je onder andere ook http://blogs.msdn.com/Virtual_PC_Guy/ tegen :)

Eigenlijk is het dus niet zo handig om met een dergelijk afwijkende vraag een topic omhoog te halen terwijl je met een klein beetje moeite zelf het antwoord al had kunnen vinden (of gewoon door het zelf te proberen - tenslotte kost VPC je niks).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.