Ik heb een probleem met mijn computer. Als ik namelijk onder windows vista het internet gebruik, stopt hij er na een paar minuten mee en vertelt hij dat er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn of dat er alleen lokale toegang (hij laat dan wel geen andere computers in het netwerk meer zien).
Dit probleem geeft hij alleen onder windows vista. Als ik XP opstart op dezelfde pc geeft hij me dat probleem niet. Ook op alle andere computers in huis is er geen probleem. De instellingen zijn goed als ik bij de "details" kijk van de verbinding.
Ik heb de "diagnose en herstel" functie in het netwerkcentrum gebruikt. Hij komt dan met 3 oplossingen:
Ik dacht dat het misschien aan de drivers van de (onboard) netwerkkaart lag. Daarom heb ik naast de drivers van gigabyte ook de drivers van microsoft geprobeerd.
Ik heb ook vista nogmaals geïnstalleerd om te kijken of dat het probleem zou verhelpen, maar zelfs dat hielp niet.
Weten jullie wat er aan de hand is en wat ik hieraan kan doen?
Specs:
Intel Core 2 duo E4300
Gigabyte GA-965P-DS3 (rev. 3.33)
2x 1GB Twinmos PC 5300
Radeon x1950 pro (Asus)
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
Windows Vista Home Premium (Nederlands, legaal)
Dit probleem geeft hij alleen onder windows vista. Als ik XP opstart op dezelfde pc geeft hij me dat probleem niet. Ook op alle andere computers in huis is er geen probleem. De instellingen zijn goed als ik bij de "details" kijk van de verbinding.
Ik heb de "diagnose en herstel" functie in het netwerkcentrum gebruikt. Hij komt dan met 3 oplossingen:
- Er is een probleem met de modem of met de router probeer hem te resetten
- Automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter ophalen
- De netwekadapter opnieuw instellen
Ik dacht dat het misschien aan de drivers van de (onboard) netwerkkaart lag. Daarom heb ik naast de drivers van gigabyte ook de drivers van microsoft geprobeerd.
Ik heb ook vista nogmaals geïnstalleerd om te kijken of dat het probleem zou verhelpen, maar zelfs dat hielp niet.
Weten jullie wat er aan de hand is en wat ik hieraan kan doen?
Specs:
Intel Core 2 duo E4300
Gigabyte GA-965P-DS3 (rev. 3.33)
2x 1GB Twinmos PC 5300
Radeon x1950 pro (Asus)
Seagate Barracuda 7200.10 320 GB
Windows Vista Home Premium (Nederlands, legaal)