Toon posts:

Media player classic lag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

ik ben een fan van animé's kijken dus ik heb hier een hele shitload aan bestandjes staan. Nu zijn er vaak animé's in de vorm van .ogm bestanden.

Bijna alle bestanden werken goed, en bekijk ik met mediaplayer classic (had ik eens gedownload met een codecpack). Nu werkt het op deze pc (waar ik nu op zit) niet goed met .ogm bestanden aangezien als ik het afspeel, het beeld vertraagt afspeelt. Hij schokt een beetje, ik kan het bestandje wel gewoon bekijken, maar het gaat niet vloeiend, een beetje 'hakkerig'.

Nu heb ik hier een pc naast me, en daar heb ik hetzelfde codecpack + mediaplayer classic op en daar werken .ogm bestanden wel perfect.

Mijn specs:

AMD Athlon 64 processor
3400+
Kloksnelheid 2,21 Ghz, 512 MB
Microsoft Windows XP
Media center Edition
Versie 2002
Service pack 2

Videokaart: nVidia Geforce 6800 LE

Als ik de .ogm afspeel in Windows Media Player dan speelt hij vloeiend, maar dan hoor ik japans en engels door elkaar (je kan niet kiezen welke audio language je wilt dus hij pakt beide :S) en de subtitles komen er niet mooi onder (maar lopen wel goed mee dmv vobsub).

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen, want veel animé's zijn in de vorm van .ogm heb ik gemerkt, en het is erg lastig om ze zo goed te bekijken..

Alvast bedankt! :)

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Heb je deze al geprobeerd?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

Even m.b.t. de subs, als je op het icoontje van vobsub klikt dan kun je instellen waar je je subs wilt hebben.
Al het met de tip van Henri niet lukt kun je altijd nog met VirtualdubMod, 1 audio stream uitschakelen, dan kun je ze altijd nog bekijken in de WMP.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
@Henri, ik zal het even downloaden en kijken of het werkt. In welke player moet ik het openen als ik dat heb geinstalleerd, of maakt dat niet uit?

@Caveman, ok ik zal dat hierna proberen.

EDIT: Op de manier van Henri lukt het nogsteeds niet...

Als ik het in media player classic afspeel draait er: Vobsub, Haali media splitter, Divx settings manager. Daar kan ik verder niet veel mee.

In windows media player vind ik het zelf niet fijn, want dan kan ik niet echt goed navigaten..

En met virtual dubmod, moet ik dus al die episodes allemaal per keer de audio stream uitschakelen? Dat is toch veel te veel werk (als je meer dan 100 episodes hebt :S) Wil gewoon dat het in media player classic werkt aangezien dat een heel fijn programma is..

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2007 14:16 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Het is ontzettend lastig om aan te geven waaraan het ligt. Als je codecs op je pc op een of andere manier verpruts zijn krijg je dat bijna niet meer goed. Wat je nog kunt proberen is FFDshow installeren. Met ffdshow kun je redelijk wat instellingen doen, oa. dwingen ffdshow als decoder te gebruiken. (ffdshow is alleen een "universele" decoder, je kunt gewoon MPC gebruiken)

En kijk eens met bv Gspot of avicodec, waaruit de ogm bestanden bestaan. Dan kun je bv zien of de videostream een xvid of divx bv. (in dit geval zal de audiostreams bestaan uit .ogg)

[ Voor 26% gewijzigd door Caveman op 02-08-2007 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat geinstalleerd, maar het wilt nogsteeds niet lekker lopen. Het ligt aan mediaplayer classic denk ik, want in Windows Media Player loopt de video wel goed, dus de codec klopt wel.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:59:
Ik heb dat geinstalleerd, maar het wilt nogsteeds niet lekker lopen. Het ligt aan mediaplayer classic denk ik, want in Windows Media Player loopt de video wel goed, dus de codec klopt wel.
Nou het hoeft niet aan de MPC te liggen, het kan nl. zijn dat de WMP een andere codec gebruikt gebruikt dan de MPC om af te spelen. Er zitten wat opties in de MPC om dat te veranderen. Oa. bij options - playback -output kun je het 1 en ander instellen. En bij: play - filters kun je zien welke codec/filter die gebruikt. Hoe je bij de WMP kunt zien welke codec die gebruikt weet ik niet maar dat zal ook best kunnen.

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Voor het bekijken van anime wordt CCCP aanbevolen. Dus even de volgende guide volgen.
http://www.cccp-project.n...Installation_Instructions

Verwijderd

Topicstarter
kan ik hiermee wel gewoon normale films nog bekijken? ik kijk namelijk niet alleen maar animé en heb ook films met subtitles enz. Ik lees dat ik vobsub moet wegdoen, werkt het later allemaal nog wel?

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CCCP is een pakket met essentiele tools (waaronder ffdshow en directvobsub) om films mee af te spelen. Het is speciaal in het leven geroepen voor anime, maar voor gewone films werkt het uiteraard net zo goed.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, thx zal het straks even proberen!
Pagina: 1