Toon posts:

RIS + Intel(R) 82801HEM SATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben mij nu inmiddels al twee dagen aan het blindstaren op het volgende probleem :

Ik heb een notebook met een Intel(R) 82801HEM SATA controller. Hiervoor wil ik een ris image (unattended install) maken.
In eerste instantie was deze met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen.
Nu heb ik vanmiddag een nieuwe XP SP2 cd gestreamed naar de ris server. Als ik vanaf deze "schone" image boot werkt het perfect.
Wanneer ik nu deze vanaf de ris server geinstalleerde laptop na wat software te hebben toegevoegd via riprep weer terugschrijf als image naar de server en vervolgens deze image probeer te restoren krijg ik de volgende foutmelding : De vermelding IaStor_ICH8M in het scvript voor een installatie zonder toezicht is niet in de sectie [scsi] van het inf bestand txtsetup aanwezig.

Terwijl de kale image zonder het toevoegen van sata drivers functioneerd.

Heeft iemand hier een helder idee over?

Alvast bedankt

• Robku78
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-02 15:19
Zijn alle drivers van de i386 folder van de cd meegestreamd naar je RIS installatie?
Heb het zelfde probleem gehad met een SATA controller, vanaf cd zonder problemen maar vanaf RIS werkte het niet. Toen bleek dat niet alle files uit de i386 folder waren meegenomen.

Nadat ik deze had toegevoegd werkte het zonder problemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Robku78 op 31-07-2007 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja want de laptop is geinstalleerd vanaf de ris server , hierna office etc toegevoegd en via riprep terug gedumped naar de server.
De image bestaat dan alleen uit wijzigingen (heeft ook geen i386 map) , voor de installatie gebruikt hij de originele installatie image.dat is het vreemde.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Staan de drivers in de %oem%/TEXTMODE map en staan de instellingen in de RISTNDRD.sif wel goed? Kijk anders even op deze site.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx , ik ga hier morgen even mee aan de slag , laat wel weten hoe het verloopt.