Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Joomla] Formulier validatie

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een domein van iemand die ik onder beheer heb is de server gecrasht ah fijn alles terug gezet en geupgrade van 1.0.12 naar 1.0.13. Maar nu werkt om de één of andere reden het standaard contact formulier van Joomla niet meer. Er komt een javascript boxje tevoorschijn bij versturen die zegt dat niet alles is ingevuld wat uiteraard wel zo is. Ik heb al met mail instellingen in de configuration zitten spelen maar dit werkte niet. Ik heb ook gezocht op wat joomla sites maar de oplossingen die daar werden gegeven hebben voor mij niet gewerkt. Tevens heb ik een andere formulier component geprobeerd en die gaf ook een foutmelding bij verzenden, dus ik zou toch zeggen dat het met mijn mailinstellingen te maken heeft. Ik ben dus benieuwd of iemand hier mee te maken heeft gehad en een oplossing of workaround heeft.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een simpel mail voorbeeld in PHP werkt ook niet?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het nog niet geprobeerd maar dat lijkt dus ook niet te werken al zou dat aan mijn formulier kunnen liggen die ik nu gebruik. Zal nog even wat anderen proberen.

De exacte melding van het bericht luid:
"Zorg ervoor dat het formulier volledig en geldig is ingevuld"

Verwijderd

BtM909 bedoelt zelf een simpel mail scriptje schrijven dat een mailtje verstuurd naar een test adres.

De foutmelding van het formulier kunnen we verder weinig mee omdat dit nogal specifiek voor dit formulier is. Daarvoor zal je eerst wat relevantie code moeten posten.

Probeer eens wat te debuggen en te kijken of dat het fout gaat bij het versturen, of bij het controleren van de velden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:04:
BtM909 bedoelt zelf een simpel mail scriptje schrijven dat een mailtje verstuurd naar een test adres.

De foutmelding van het formulier kunnen we verder weinig mee omdat dit nogal specifiek voor dit formulier is. Daarvoor zal je eerst wat relevantie code moeten posten.

Probeer eens wat te debuggen en te kijken of dat het fout gaat bij het versturen, of bij het controleren van de velden.
Begrijpelijk. Ik hoopte meer dat iemand hier zit die dit ook heeft gehad en heeft kunnen oplossen op de één of andere manier (kan uiteraard nog heb dit topic net aangemaakt). Op de joomla forums staat er ook redelijk wat over maar iedereen schijnt zijn eigen oplossing te hebben gevonden en bij mij hebben die nog niet veel opgelevert. Maar goed ik zal nog even wat verder gaan graven ik ben nu naar de mosMail aan het kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok het volgende heb ik inmiddels nu geprobeerd. En simpel PHP mail formulier (werkt niet), validatie weghalen (werkt niet), mosEmail debuggen (werkt niet). Mailinstellingen staan goed bij de controlpanel van de site. Ben benieuwd of iemand anders hier nog ervaring mee heeft gehad ik heb weinig ideeën meer. :/

Waarschijnlijk staat er ergens iets verkeerd maar wat. :'(

Verwijderd

Het component dat de foutmelding geeft, is dat een standaard component, wat met Joomla wordt meegeleverd of heb je hem ergens vandaan gehaald?

Kun je zoeken naar waar in de code die tekst wordt gegenereerd? (Waarschijnlijk in een language file met een constante)
Daarna zoeken in de source naar waar die constante allemaal wordt gebruikt.

Kan ook in javascript voorkomen, want de melding komt via een alert box.
Daarna heb je een stukje code, dat relevant kan zijn. Kun je die laten zien? (posten)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zal je zien dat ik het heb opgelost. In joomla.php heb ik op regel 5645 de validatiecheck weggehaalt. Melding is weg en hij verstuurd nu gewoon het formulier. Het ging om het standaard contact formulier (alhoewel philaform en een php mail formulier ook niet werkten). Ik weet nog niet het fijne ervan want volgens mij heeft die regel er altijd gestaan die ik weghaalde, maar ik ben inmiddels allang blij dat het werkt. :D

In ieder geval bedankt voor de hulp en suggesties! :)
Pagina: 1