[Vista] Extra videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04 13:23
Hey tweakers,

Op dit moment heb ik een 6800LE met 2x 17" Samsung TFT eraan. Ik overweeg er een TFT bij te nemen, zodat ik een triple screen setup krijg. Hiervoor heb ik een extra videokaart nodig. Ik draai vista, en voor Aero heb je een graka nodig die dat ondersteund. Ik heb gezocht en gegoogled maar het wordt me niet duidelijk hoe dat zit met een extra videokaart. Moet deze ook een 'moderne' kaart zijn, of gaat een pci kaartje ook werken? Ik vermoed dat er ook een 'moderne' kaart nodig is maar ik kon nergens antwoord of uitsluitsel vinden. Misschien weten jullie meer?

• AlexanderOnline
Er is toch wel iemand met triple screen en vista? :P

Verwijderd

lol pls zoek het uit ik wil het ook

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Je kunt gewoon elke (nVidia) kaart nemen die je wilt.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
noujah je kan iig geen 3 schermen gebruiken als je sli draait. Volgens mij ondersteunt een sli setup maximaal 2 schermen dus dan zou je idd een pci kaartje moeten gebruiken volgens mij.

• Avalaxy
whiplash1990 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:32:
noujah je kan iig geen 3 schermen gebruiken als je sli draait. Volgens mij ondersteunt een sli setup maximaal 2 schermen dus dan zou je idd een pci kaartje moeten gebruiken volgens mij.
Met SLI kun je ook geen dual-screen draaien, maar SLI is niet van toepassing hier. Elke PCI-e of PCI kaart kan gewoon gebruikt worden, maar bij voorkeur een nVidia kaart om geen driver-conflicten te krijgen.

• ThaNOD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 01:39
mischien dat je wat aan deze link hebt:

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t6269.html

hier spreken ze uitdrukkelijk over een NIET nvidia kaart voor je extra monitoren.
Dit is dan wel speciaal gericht op 3 monitoren ÉN SLi.

hoop dat je er wat aan hebt

//EDIT:

Let wel op dat je dus een PCI kaart neemt en geen PCI-E

[ Voor 11% gewijzigd door ThaNOD op 09-08-2007 20:04 ]

• Avalaxy
ThaNOD schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:03:
mischien dat je wat aan deze link hebt:

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t6269.html

hier spreken ze uitdrukkelijk over een NIET nvidia kaart voor je extra monitoren.
Dit is dan wel speciaal gericht op 3 monitoren ÉN SLi.

hoop dat je er wat aan hebt

//EDIT:

Let wel op dat je dus een PCI kaart neemt en geen PCI-E
Ik weet niet waar jij je zo druk om maakt, maar het gaat gewoon met PCI-e hoor? :P

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik meen ooit eens ergens gelezen te hebben dat vista maar 1 video-driver geladen kan hebben. Wat dus betekend dat je wel voor nvidia moet gaan in dit geval.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ThaNOD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-02 01:39
leonpwner1 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:07:
[...]

Ik weet niet waar jij je zo druk om maakt, maar het gaat gewoon met PCI-e hoor? :P
Ik maak me er niet druk om maar in dat artikel werd expliciet gezegd dat het een PCI card was en dat je je mobo ook op een bepaalde manier moet instellen.

Wat betreft het nVidia of niet vraagstuk.
Als het klopt dat Vista maar 1 driver aan zou kunnen voor gfx dan moet je wel kiezen voor nVidia maar als ik dan in dat artikel kijk dan staat er dat hij juist met opzet een ATI kaart er bij heeft gezet maar dat kan ook komen omdat hij in SLi wilde werken en de drivers van nVidia dan die kaart (die 3e kaart) ook uitzet als hij naar SLI gaat.

iig Succes er mee en ik zal het nog even in de gaten houden, lijkt me leuk als het lukt.

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Ik denk dat 3 tft's niet werken met een sli of crossfire opstelling waarschijnlijk moet je zon ding van matrox hebben een triplehead2go

http://www.matrox.com/gra...ts/th2go/digital/home.php

Dit is een kastje die je aan een dvi kabel hangt en waar je dan 3 monitoren op kan aansluiten.
Maar volgens mij zijn die dingen best duur the pricewatch zegt al 255 euro en als je dan wilt gamen heb je ook nog een hele goede video kaart nodig.
Ik hoop dat dit geholpen heeft.

• AlexanderOnline
Bedankt voor de reply's. Ik heb alleen geen woord over sli gerept :P Het gaat er dus om: moet ik een 'moderne' vaero-geschikte kaart hebben als ik mijn dual screen (met een 6800le en aero dus) wil uitbreiden naar triple screen, en dus een extra videokaart nodig heb.

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Jammer dat het echte antwoord nooit is gekomen...
Want ik wil dit nu ook gaan doen. het gaan dan voornamelijk om de aero compatibiliteit.
Dus geen SLI of Crossfire maar gewoon 2 video kaarten en 3 monitors met aero aan.

ik heb een Asus p5b met een saphire 2600xt en wil daarnaast een MSI RX1550-TD256EH
plaatsen dus met behoud van aero.

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Zolang je tweede videokaart goed genoeg is om Aero te draaien moet dit gewoon werken.

Rail Away!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Dat zou het mooiste zijn maar die msi die ik zo wil gaan bestellen... die zou het moeten kunnen volgens almighty google...

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:29

KneoK

Not in a million lightyears

Voor Aero moet je geloof ik een score van minimaal 2.0 halen in de Windowstest. Een 6200LE haalt al een 3,4 dus ik denk dat je veilig kunt zeggen dat elke kaart vanaf 3 tientjes wel z'n werk moet doen.

Verwijderd

Ik draai 3 schermen en vista.

Het zit als volgt:

SLI is niet mogelijk
Je kaarten moeten van dezelfde fabrikant zijn. Dit omdat vista maar 1 vga driver aankan, en die driver moet beide kaarten aansturen. Een geforce 4 en een geforce 8 zal niet lukken omdat dat verschillende drivers zijn. (Ter voorbeeld) Zo kan een geforce en een ati ook niet.

Verder rest werkt het prima
Pagina: 1