Toon posts:

Reg. key to delete network printer

Pagina: 1
Acties:
  • 99 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet ofdat dit het juiste topic is om dit onderwerp te posten, anders graag verplaatsen naar
de plek waar het wel juist is.

Waar ik werk hebben we sinds kort allemaal nieuwe printers (140 stuks)
Deze zitten allemaal in het netwerk en moeten binnenkort automatisch via een script (KiX)
geinstalleerd worden.

De printers zijn in AD opgenomen en worden via groepen ook weer aan de juiste user toegewezen.

in het script zit een oproep voor een regkey die de printers verwijderd. Deze key werkt wel goed voor alle printers.
Dat is niet de bedoeling omdat er ook users zijn die printers via LPT of USB hebben. Als deze verwijderd worden kunnen de user op thuis lokatie niet meer printen.

Nu is mijn vraag ofdat iemand een key / oplossing heeft door middel van Netlogon / kix de NETWERK printers automatisch te verwijderen voordat kix de netwerk printers gaat installeren.

De netwerk printers worden dus verwijderd bij het opstarten van de NETLOGON en opnieuw verbonden.

De localprinters (usb en LPT) blijven staan.

Via kix is er een manier om de printers te verwijderen. Maar dan moeten alle printer namen opgegeven worden met als gevolg dat het ongeveer 10 minuten duurt voordat het hele script doorlopen is.

Alvast bedankt.

Groetjes
N. Deenen
NID - Hendrix Genetics

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
con2prt /f ?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En als je nou gewoon de registry keys ophaalt, simpele string bewerking eroverheen of het een netwerk printer is ( meestal staat er dan een servernaam in de printernaam of in de poort ) indien ja dan verwijderen en anders gewoon laten staan, 140 regkeys ophalen en string vergelijkingen lijken mij geen 10 minuten te duren.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00

Qwerty-273

Meukposter

Eventueel zou je met het volgende commando ook een en ander aan je printers kunnen knutselen.

rundll32 printui.dll,PrintUIEntry /?

Nadeel is wel dat je de printer namen moet weten.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit is wel een beetje basic scripten, en vrij weinig PNS.

Er zijn een aantal oplossingen aangeboden dus ik zou zeggen doe daar je voordeel mee.
Bovendien is er op Google meer dan genoeg te vinden.. Eerste hit was al meteen raak:
http://coldten.net/?page_id=6

Met een beetje creatief scripten kom je een heel einde denk ik.
Suc6

Dit topic is gesloten.