[Acrobat] tekst in een column?

Pagina: 1
Acties:

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb een poging gedaan het juiste subforum te vinden... this is my best shot?

Het probleem is als volgt, ik ben gevraagd een PDF document te vertalen naar het Nederlands, maar als ik de tekst edit wordt hij niet automatisch binnen de column gehouden zoals je zou verwachten, maar loopt de tekst door. Ik kan wel proberen handmatig de regels zo uit te lijnen dat ze een beetje hetzelfde model hebben, maar voor 38 pagina's wordt dat natuurlijk een rommeltje..

Afbeeldingslocatie: http://www.prudentia.nl/layoutpdf.gif

Hoe zou jij dit oplossen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je toch aan 't vertalen bent, is het geen optie om het in Word te doen en vervolgens naar Acrobat te schrijven? Of sterker nog een nieuw Acrobat document aanmaken met kolommen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Opmaken in InDesign of anders Illustrator. Probleem is dat in de pdf de posities per regel, en soms bijna per letter worden onthouden. Als je dan tekst aan gaat passen zou je dus ook alles per regel door moeten hannessen (je boft dat het al kan in deze pdf!). Maar goed, afhankelijk hoe het opgemaakt is kan je de originele pdf openen in Illustrator en dan twee nieuwe tekstblokken neerzetten. Beste is om origineel bronmateriaal te vragen (en dus niet originele pdf!).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Helaas zal ik het met dit PDF document moeten doen.. na een aantal pagina's wordt het een document met intensief gebruik van o.a. plaatjes, pijlen, et cetera. Wat is dan de beste optie? Dit document proberen met Illustrator te bewerken?

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-01 20:42
Je kan een pdf zo in InDesign opnemen, dan hoef je alleen de betreffende pagina te vervangen.
Voor Illustrator geld nog steeds dat je maar één pagina tegelijk openen kan. Kan wel, maar dan moet je wel in Acrobat Pro de pagina in de volledige pdf weer vervangen...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Ik zou alle teksten selecteren in Acrobat en dat plakken in Word. Dat vervolgens gaan vertalen.

Opmaken in kolommen e.d. (DTP'en dus) is een aparte opdracht waarvoor je dient te beschikken over de originele opmaakbestanden of over een opmaaakpakket als indesign. Als je beide niet hebt zou ik met de klant overleggen of hij de originele files kan opvragen.
Pagina: 1