Als ik mijn computer opstart krijg ik de volgende BSOD:
Voor ik het vergeet:
Ik heb twee Maxtor 6 Y120M0 120GB, vroeger in RAID 0, maar inmiddels van RAID afgehaald, omdat ze regelmatig errors gaven (scandisks enzo).
Iemand nog een mogelijke oplossing? Ik ben ten einde raad..
Via F8 weet ik in safe mode (met netwerk) te komen. Daar heb ik het volgende geprobeerd:STOP: c000021a {Fatal System Error}
The Windows Logon Process system process terminated unexpectedly with status of 0x0000005 (0x00000000 0x00000000).
The system has been shut down.
- chkdsk met command prompt; levert niks op
- sfc /scannow met command prompt; dan krijg ik de volgende error:
Om dit op te lossen heb ik Run>services.msc gedaan en gekeken of RPC actief was. RPC was actief, RPC locator was niet actief.Windows File Protection could not initiate a scan of protected system files.
The specific error code is 0x000006ba [The RPC server is unavailable.]. - met de recoveryconsole een chkdsk /r gedraaid (via Windows XP installatie disk); kreeg dezelfde fout.
- weer met de recoveryconsole het volgende gedaan.
- Met All Programs>Accessories>System Tools>System Restore meerdere restores gedaan door een System Checkpoint te selecteren. Na herstart van safe mode gaf hij echter een error.
- last known good configuration gedraaid via F8; kreeg dezelfde error.
Voor ik het vergeet:
Ik heb twee Maxtor 6 Y120M0 120GB, vroeger in RAID 0, maar inmiddels van RAID afgehaald, omdat ze regelmatig errors gaven (scandisks enzo).
Iemand nog een mogelijke oplossing? Ik ben ten einde raad..