Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[asp.net] Treeview refresh

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Goeiedag,

Ik heb in asp.net (2.0) een TreeView control. Deze populate ik door middel van een dynamisch gegenereerde XmlDataSource. De xml daarvan bouw ik zelf op aan de hand van een databasequery.

Nou kan ik, na het genereren van de treeview, een ander argument ingeven en daardoor een nieuwe xml tree krijgen. Vervolgens laad ik deze opnieuw in mijn XmlDataSource.

De eerste keer wordt mijn tree goed gerenderd, maar zodra ik de XmlDataSource wijzig, wijzigt de TreeView niet meer mee. Debuggen heeft opgeleverd dat de XmlDataSource zoals gezegd gewoon wijzigt.

Ik heb nog gekeken maar de TreeView control heeft ook geen 'refresh' methode of iets soortgelijks. Ik koppel de TreeView aan de XmlDataSource door middel van de DataSourceId property.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat ding kan refreshen?

[edit]
Oh, ik zie net dat als ik niet opnieuw compileer, het óók zo kan zijn dat hij nog gegevens in de treeview laadt aan de hand van een oude xml set.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis op 31-07-2007 14:34 ]

• eek
  • Laatst online: 06-04-2020

eek

@MagickNET

Voor het 'refreshen' kan je gebruik maken Treeview.DataBind().

Skill is when luck becomes a habit.

• Dennis
eek schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 07:14:
Voor het 'refreshen' kan je gebruik maken Treeview.DataBind().
Vergeten te vermelden... deze had ik al geprobeerd en werkt ook niet. Ik denk dat die alleen werkt met een DataSource en niet als je een statisch DataSourceId meegeeft.

[edit]
Ook bij het gebruik van DataSource ipv DataSourceId werkt DataBind niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis op 01-08-2007 07:36 ]

• Dennis
Iemand nog een ideetje?

• Dennis
Mijn laatste poging :). Iemand helderziend vandaag? *D.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Ik heb dat ding nog nooit gebruikt (en ASP.net ook niet) dus het kan onzin zijn:
Probeer eens gewoon opnieuw je XmlDataSource toe te wijzen aan je TreeView met DataSource?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Dennis
ATS schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 17:37:
Ik heb dat ding nog nooit gebruikt (en ASP.net ook niet) dus het kan onzin zijn:
Probeer eens gewoon opnieuw je XmlDataSource toe te wijzen aan je TreeView met DataSource?
Dit had ook geen effect.

Na nog even goed zoeken vanochtend heb ik nu dan toch eindelijk het probleem gevonden. Het probleem is de caching van de XmlDataSource.

Zie deze pagina: http://forums.asp.net/t/1026732.aspx

Voortaan dus de EnableCaching op false zetten van je DataSource!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

Dennis schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:21:Voortaan dus de EnableCaching op false zetten van je DataSource!
Cashen is voor mietjes !?
;)

Zal wel ergens voor zijn, hè !

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1