TV als primair beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Een paar kennissen van mij hebben mij gevraagd om hun nieuwe tv aan te sluiten op hun nieuwe mediacentre PC (Vista Home Premium). Het gaat om deze tv: Philips 42PF9831.

Alleen nu weet ik eerlijk gezegd niet wat ik er mee aan moet, volgens mij heeft de computer alleen een VGA uitgang en verder niet.

Vooral de ethernet aansluiten op de TV is mij een beetje onduidelijk, kan ik dit ook gebruiken om beeld op weer te geven?

Als het niet mogelijk is via ethernet dan lijkt het mij dat er nog een TV-kaart in/bij de computer moet komen om het beeld op de tv te krijgen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:16
Ook geen TV-out beschikbaar? Kleine, ronde, zwarte uitgang..?

Voorbeeldje, de zwarte in het midden.. http://www.tweakers.net/ext/f/15713/full.jpg

Verwijderd

Op de site die je geeft, staat dat de TV een VGA PC-in heeft. Dan is het toch niet erg dat je PC alleen een VGA-uit heeft?

Waarom zou je ethernet willen aansluiten op de TV? Het lijkt me makkelijker om ethernet (met internet?) aan te sluiten op de PC.

Waarom zou je een TV-kaart nodig hebben als je een TV hebt staan? Alleen als je de TV via de computer wilt bedienen lijkt het me handig. Maar dan kan je beter een monitor kopen, in plaats van een TV.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-07 10:40

iMars

Full time prutser

Als ik de handleiding op pagina 3 bekijk, zie ik er een VGA aansluiting opzitten ... Dus hetzelfde aansluiten als een "normale" computer monitor/scherm lijkt me...

edit: mooie TV trouwens :o

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 31-07-2007 14:31 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
webmail schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:29:
Als ik de handleiding op pagina 3 bekijk, zie ik er een VGA aansluiting opzitten ... Dus hetzelfde aansluiten als een "normale" computer monitor/scherm lijkt me...

edit: mooie TV trouwens :o
Ja, inderdaad. Bij de specificaties zag ik geen VGA staan maar de online handleiding spreekt daar inderdaad wel over :)

Alleen nu nog uitzoeken wat je nu precies met een ethernetaansluiting op de tv moet/kunt, ik heb iig geen flauw idee wat je daar nog allemaal mee kunt.

En wat betreft je laatste opmerking, dat ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat als ik hem morgen zie ik ook wel behoorlijk onder de indruk zal zijn :9
Vooral dat ambilight lijkt me super.

edit:
Met de ethernetaansluiting kun je bestanden vanaf een computer/server afspelen op de tv. Waaronder filmpjes, afbeeldingen en muziek.

[ Voor 9% gewijzigd door bartbh op 31-07-2007 14:46 ]