Toon posts:

Kan de MoBo P5VDC-X werken met PC5300 DDR2 Geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik heb deze vraag gepost op een post die van oktober 2006 is, dus denk ik beter om een nieuwe post te maken.

Ik heb dus de P5VDC-x en twee keer 1 gb ram ddr2 pc5300. Toen ik de computer aanzette kreeg ik een scherm waaruit bleek dat hij een BIOS recovery wilde uitvoeren (en vroeg om de CD). Is het nu wel of niet mogelijk om dit moederbord te combineren met pc5300 geheugen? als het niet sneller kan dan 4200 dan maakt mij dat niets uit. als ik schade kan oplopen, dan wel natuurlijk! Maakt een BIOSupdate iets uit? Tips en suggesties bijzonder welkom.

Groetjes, Floris

Verwijderd

In de manual staat een QVL.
http://dlsvr02.asus.com/p...P5VDC-X/e2466_p5vdc-x.pdf

DDR2 gaat daar maar tot 533Mhz (PC2-4200). En als ik op de Kingston site kijk, zie ik ook alleen DDR2 memory tot 533Mhz. Zelfde geldt voor OCZ. Crucial toont weer wel PC2-5300 als compatible geheugen (zelfs PC2-6400). Corsair kent het mobo niet.

http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=P5VDC%2DX

Of je de crucial site serieus moet nemen is de vraag (kijk maar naar good/better/best). Maar het zal inderdaad op max. PC2-4200 snelheid draaien. En DDR en DDR2 tegelijk kan niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reactie tweak me.

Ik kijk in de BIOS en daar zie ik dat ik de DRAM timing op maximaal 666 kan laten draaien. Klopt het dat je voor PC5300 precies 667 nodig hebt?? Dat zou ik wel jammer vinden... Mijn merk geheugen staat overigens helemaal niet in die qualified lijst. Ik heb het merk visipro.

En nog een keer de voor mij belangrijkste vraag, Loop ik schade op met dit geheugen?

Groetjes,

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Timings zijn iets heel anders. Frequentie is waar het hier om gaat. 666 en 667 is gelijk, mits je het over de frequentie hebt (en niet timings zoals 6-6-6-x).

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik even nakijken. Ik ben niet echt een pro (heet NooB he?) dus goeie kans dat ik het door elkaar heb gegooid.