Digitale televisie & PVR - gaat toch nooit goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 10:59
Hi,
Digitale TV? Erg mooi. Maar ik heb een PVR (harddisk video recorder) en zou graag gebruik willen maken van het high-quality signaal (wel via SCART oid). Ik wil geen bestaande digitale decoder met ingebouwde PVR gebruiken.

Probleem:
-PVR kan de digitale decoder niet aansturen voor het op te nemen programma (als de decoder op kanaal 4 staat en je wilt iets opnemen van kanaal 6 dan gaat het fout). De PVR kan niet het kanaal van de decoder aanpassen.

Conclusie: ik kan alleen van de oude analoge kabel opnemen.

Q: Is dit correct?
Q: Gaat dit veranderen? (ontwikkelingen waarbij een PVR via SCART, HDMI of iets anders de decoder kan aansturen voor kanaal wisselingen?

Heeft iemand hier ideen over?

Danku!
DJ

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
De oplossing is een PVR die het digital signaal kan ontvangen.

Maar begrijp ik goed dat je die niet wilt gebruiken?

Waarom niet?

Invoegen doe je zo!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 16:31

Willem2

Ω is futile

Is het niet zo dat je normaliter de decoder programmeert en dat de decoder op zijn beurt (mbv een IR blaster oogje) de videorecorder/PVR aanstuurt?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:36

houthakker

Poehé

Neen, bij media centers is het net andersom, die bestuurt dan de digitale ontvanger met ir blaster. Misschien dat hele luxe PVR dat ook kunnen, maar voor dat geld koop je een ontvanger en PVR in een, dan heb je gelijk een dual tuner en kun je kijken en opnemen tegelijk.

Wat bij de meeste ontvangers wel kan, is een tijdstip programmeren wanneer hij naar een bepaald kanaal moet overschakelen, maar aangezien je toch niet naar een ander kanaal kan kijken, waarom laat je de decoder niet gewoon op het op te nemen kanaal staan?

Specs

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
DJF3 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:52:
Q: Gaat dit veranderen? (ontwikkelingen waarbij een PVR via SCART, HDMI of iets anders de decoder kan aansturen voor kanaal wisselingen?
Veel DVD/HD recorders beschikken over een zogenaamde Synchro-Recording mode.
Hierbij start de recorder met opnemen wanneer er een video signaal op (een van) de SCART ingangen gedetecteerd wordt.
In combinatie met de timer van de decoder kun je dan relatief makkelijk opnemen. :)
Bij mijn (S)VHS videorecorders kon dit trouwens ook al.

Ook is het inderdaad mogenlijk om de PVR de decoder te laten aansturen voor het wisselen van de kanalen.
TVhomeforum.tk: Humax werkt met i-link en gemstar guide plus!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:44

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan een aantal dingen doen.
- Je kan je decoder alvast op het juiste kanaal zetten en dan de PVR programmeren om op te nemen.
- Je kan soms je decoder ook programeren om op een bepaalde tijd aan te gaan en dan je PVR een minuut later programmeren dat hij moet openen
- Je hebt PVR die idd een IR kastje hebben die voordat de PVR gaat opnemen de decoder aanzet, op het juiste kanaal zet en opneemt. Sony heeft dit bv.
- Maar feit blijft dat je bij de meeste decoders maar 1 tuner hebt. Dus niet naar een kanaal kan kijken als je een ander kanaal opneemt. Dus je zou of digitaal moeten opnemen, en analoog moeten kijken of Vice Versa

Of dit gaat veranderen? Zou best kunnen. zoals gezegd zijn er al systemen. Echter als je decoder maar 1 tuner heeft blijf je bovengenoemd probleem houden. Oplossing is gewoon standaard 2 tuners in decoders plaatsen. 1 om op te nemen. en 1 om te kijken. En een standaard irdeto2 codering toepassen zodat je niet gedwongen word om de decoders van de kabelboer te gerbuiken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-01 10:59
Interessant.. Je zou toch denken dat 'de industrie' een standaard bedenkt die door de meeste vendors gebruikt gaat worden.

Wil geen andere PVR kopen omdat ik met mijn huidige PVR een aantal unieke features heb (KiSS DP558):
-Afstand bediening via internet bedienen (voornamelijk leuk om de vrouw te pesten)
-EPG programmering via internet en mobiele telefoon
-Bediening van alle lampen in huis (via KiSS KML en X10)

Groeten!
DJ

Verwijderd

Er zijn wel degelijk mogelijkheden maar als je niet bereid bent over te gaan naar een ander systeem houdt het natuurlijk al snel op.

Zo heb ik bijvoorbeeld een MediaCenter staan (MCE 2005) met een FloppyDTV-C. Zodoende kan ik de originele MPEG stream die uitgezonden wordt door mijn kabelboer rechtstreeks op de harde schijf wegschrijven. Bij het afspelen wordt het beeld door nVidia PureVideo opgeschaald naar de juiste resolutie en via DVI naar de TV verzonden. Zodoende de best mogelijke beeldkwaliteit en het werkt perfect :)
Pagina: 1