Toon posts:

Keuze: Bomen en bos

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat eind Mei een Mod-Block is gezet op het DSLR starter topic, maar ik zit wel degelijk met een vraag hierover. Als een mod dit blocked, mijn begrip hiervoor, maar kan dan het starter-dSLR topic weer open?

Mijn keuze gaat op dit moment tussen een Nikon D80 en een Canon EOS 30.

Doelen:

Profesioneel gebruik:

Mijn vriendin maakt Animaties voor onder andere full feature films en reclames. Ze heeft hiervoor vaak kiekjes nodig voor inspiratie (een markant gebouw/object). Op zich heeft ze jaren met een compact camera gewerkt, maar de responsetijd en de mogelijkheid bewegende beelden te schieten is niet ideaal. Langzamerhand is de wens naar een hogere FPS enorm gegroeid.

Ze is dus toe aan een goede dSLR.

Hobby:

Ik maak graag sportfotos(of laat ze van mezelf maken^^). De Sporten zijn o.a. Ruitersport en Wielrennen, dus een snelle camera is erg fijn. Nadeel aan (met name ruitersport) is dat het door weer en wind gaat, waarbij de camera niet te teer moet zijn. Mijn (minolta) compact had bijvoorbeeld last van afbrekjend batterij klepje, scheurtjes in de body. Ik heb het idee dat de meeste SLR's een stuk beter gebouwd worden, dus het zal op zich wel loslopen.

(Groei) verwachting:

Er is een kans dat mijn vriendin steeds meer eisen gaat stellen :+ en dat ze meer mogelijkheden wil, vandaar de keuze voor Nikon/Canon.

Ervaring:

We weten alles van beeld(na) bewerking, van cameras zelf niet zo veel. We hebben allebei wel gewerkt met SLR's en zijn beide van mening dat deze inverstering veel profesioneel en hobby-plezier gaat opleveren.

Budget:

~1500 euro incl lenzen (Zit wel wat rek in)

Mijn keuze gaat voorlopig uit naar de Nikon 80 of de Canon 30d met een 18-200 lens (Ik begrijp dat dat een heel behoorlijke allround lens is?).

Maar juist omdat ik volslagen nieuw ben zijn de meeste goede reviews voor mij doorspekt met dingen waar ik te weinig van weet. Ik wil graag wat directer advies:

Snelheid: Welke is sneller? Is er verschil in de shot-cycling (dus hoe snel hij achterelkaar kan doorschieten)
Lenzen: Verschillende doelen verschillende lenzen. Ik neem aan dat je voor een gebouw/landschap andere lenzen pakt dan voor een wielrenner. Wat gaan we nodig hebben om mee te beginnen? Er is wel wat budget en het wordt gebruikt in een profesionele werksfeer, maar fotograferen an sich is niet het eindproduct. Redelijke Compromisen zijn acceptabel.
Solide?: Ik begrijp dat het stevige jongens zijn, is er nog een verschil in bijvoorbeeld afdichtingskwaliteit?

Ergonomie: Zal ik zelf testen en ik zal zelf mijn keuze daarvan laten afhangen.
Doorgroeimogelijkheid/Ander merk: Please geen advies. Ik heb gekozen voor solide bodies van grote merken, welke in het budget passen en welke goede beoordelingen hebben. Ik begrijp dat o.a. Pentax prachtige sterke camera's heeft met lenzen die perfect bij me passen. So be it, het wordt een Canon/Nikon.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

[STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu?
staat toch open ;)

staat wel een waarschuwing onder, dus kan zijn dat hij even dicht is geweest

[ Voor 37% gewijzigd door Kixtart op 31-07-2007 13:31 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ahhh ik had de link uit de faq gevolgd en bij topic Nr4 stond er een modblock zonder vervolg verwijzing.

Mods gaarne dit draadje verwijderen, ik ga ff copy-pasten.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:31:
[...]

Ahhh ik had de link uit de faq gevolgd en bij topic Nr4 stond er een modblock zonder vervolg verwijzing.

Mods gaarne dit draadje verwijderen, ik ga ff copy-pasten.
Ik heb maar even een DM naar de betreffende mod gestuurd hierover, zodat het voor andere gebruikers wel beter te vinden is.

☻/
/▌
/ \

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Ik heb het inmiddels in de FAQ aangepast, zal dit topic van een slotje voorzien. :)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.