Hi All, ik heb al even rond gegoogled/got searched maar het volgende krijg ik niet gedaanL
Ik heb een HDD met daarop een voorgeinstalleerde versie van Vista door Dell. Nu wilde ik een partie op die HDD toevoegen en de "system" partitie verkleinen. Dit alles heb ik gedaan met Acronis en is ook gelukt.
Oud HDD partities: <Dell Recovery 2Gig><systeem 158gig>
New HDD partities: <system 40Gig><data 120gig> (is een 160gig sata laptop hdd)
Als ik de HDD in de laptop doe wil hij namelijk niet Booten.
Ik heb een USB<-->SATA device en daarmee hangt hij aan een PC met Acronis.
Maar! Hoe maak ik Vista nu wijs dat hij die andere partitie moet pakken om vanaf te booten???
BCDeditor werkt namelijk alleen maar als je in een draaiende Vista werkt en een boot.ini bestaat niet meer bij Vista.
Hoe nu verder werken om toch Vista wijs te maken van welke partitie hij moet booten...
Ik heb een HDD met daarop een voorgeinstalleerde versie van Vista door Dell. Nu wilde ik een partie op die HDD toevoegen en de "system" partitie verkleinen. Dit alles heb ik gedaan met Acronis en is ook gelukt.
Oud HDD partities: <Dell Recovery 2Gig><systeem 158gig>
New HDD partities: <system 40Gig><data 120gig> (is een 160gig sata laptop hdd)
Als ik de HDD in de laptop doe wil hij namelijk niet Booten.
Ik heb een USB<-->SATA device en daarmee hangt hij aan een PC met Acronis.
Maar! Hoe maak ik Vista nu wijs dat hij die andere partitie moet pakken om vanaf te booten???
BCDeditor werkt namelijk alleen maar als je in een draaiende Vista werkt en een boot.ini bestaat niet meer bij Vista.
Hoe nu verder werken om toch Vista wijs te maken van welke partitie hij moet booten...