Toon posts:

Probleem bji het branden van cd's

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het branden van cd's. Het gaat om een Yamaha 4260 SCSI CDRW brander. Als ik cd's brand (Philips Premium Silver cd's) dan lukt dit met elk programma (burn succesful) dus met Nero, CDRWIN, clonecd, WinONCD

ik kan de cd lezen in mijn brander (wel heeeel langzaam) maar in mijn andere cd speler is de cd niet leesbaar (meestal krijg ik zo'n windows incorrect function error. Weet iemand wat dit probleem zou kunnen zijn ? een defecte brander misschien ?

Verwijderd

Misschien wel deffect ja,

anders moet je eens kijken of je alles wel goed geinstald hebt (geen conflicten in systeem) als dat het niet is brand de muziek dan een langzamer op 2 speed of zelfs 1 speed
moet je zelf eens kijken waarbij het soepel gaat. Ik zelf heb nooit problemen op 2 en heel heel soms met 4 wel.

Verder de andere cd speler moet niet van superpech of yoko ofzo zijn. Daar heb je altijd gezeik mee.

Soms kan het zijn dat de crack (mits gecrackt) niet goed is en dan krijg je fouten bij bijv nero

Tips dus gebruik mp3 cdmaker 1.21 en op lage snelheid

Verwijderd

Ik neem aand dat de brander (deze Yamaha had ik ook en heb daar hele goede ervaring mee) helemaal 100% is, het langzaam lezen komt uiteraard door de 6-speed snelheid van deze brander. Als de CDROM-speler wat aan de oudere kant is of zoals funksngrooves al zei van een wat minder merk :) dan kan die waarschijnlijk de Philips CD niet goed lezen... Oplossing probeer te branden met een ander merk B.V. Mitsui silver of Kodak (goud)

Verwijderd

Sluit je de cd's wel af, of laat je ze open staan ???

Verwijderd

Open of dicht maakt niet uit.
Ik heb dat ook gehad en bij mij was mijn brander gewoon defect.

Verwijderd

Topicstarter
De lezer is trouwens wel van een goed merk. Het is een Plextor Ultraplex 32 speed Ultra SCSI :) dus daar zal het wel niet aan liggen

ik zal van het weekend de hele boel (incl win2k) wel eens opnieuw installeren, kijken of dat helpt
Pagina: 1