Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook mail openen met Firefox a la ActiveX?

Pagina: 1
Acties:

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik ben voor mijn werk een hulpprogrammatje aan het bouwen waarbij de mails die bij ons binnenkomen in een database worden opgeslagen. Via een webinterface kan iedereen die rechten heeft bij deze registratie tool komen. Nu zou ik vanuit de webinterface met een druk op de knop een mailtje willlen genereren die zichtbaar wordt in Outlook, waarbij de geadresseerde, het onderwerp en de body automatisch worden ingevuld. Dat is helaas met een gewone mailto: link niet mogelijk omdat de body zeer veel tekens moet kunnen bevatten.

Met Internet Explorer zou ik een ActiveX object kunnen gebruiken zoals hieronder staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
var outlookApp = new ActiveXObject("Outlook.Application");
var nameSpace = outlookApp.getNameSpace("MAPI");
mailFolder = nameSpace.getDefaultFolder(6);
mailItem = mailFolder.Items.add('IPM.Note.FormA');
mailItem.Subject="CUSTOMER SERVICE";
mailItem.To = document.frmM.txtEmail.value;
mailItem.HTMLBody = "SOME HTML CODE";
mailItem.display (0);

ik wil geen extra dingen installeren op onze pc's. Is er een manier die het mogelijk maakt met Firefox iets soortgelijks te realiseren als met IE (ActiveX werkt niet met Firefox).

Het mag met Javascript of met ASP (misschien ook wel met andere technieken).
Alvast bedankt.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Wat is er mis met een PHP of ASP script wat mail verstuurt?

Ik denk dat je behoorlijk extravagante wensen moet hebben wil je niet met standaard libjes als PHPMailer uit de voeten kunnen.

iOS developer

• DieRooie
De mail dient nog aangepast te worden (voorzien van een antwoord) en in de sent items box van outlook van de gebruiker te verschijnen.De namen die in de database staan van de personen zijn de "Display names" en komen uit de active directory van ons bedrijf (25.000 medewerkers). Outlook herkent de display names automatisch en zet ze om naar e-mail adressen.

[ Voor 45% gewijzigd door DieRooie op 31-07-2007 14:09 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

DieRooie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:06:
De mail dient nog aangepast te worden (voorzien van een antwoord) en in de sent items box van outlook van de gebruiker te verschijnen.De namen die in de database staan van de personen zijn de "Display names" en komen uit de active directory van ons bedrijf (25.000 medewerkers). Outlook herkent de display names automatisch en zet ze om naar e-mail adressen.
Nou een invoerveldje om dat aangepaste antwoord mee te maken mag natuurlijk geen enkel probleem opleveren. Als je die display names uit de database kunt trekken, dan kun je die mailadressen er ook gewoon uit halen. Maar het zou me sterk verbazen als het niet mogelijk is, zeker met iets als .net, om gewoon direct te integreren in AD.

Bijvoorbeeld:

Support policy for Microsoft Exchange APIs with the .NET Framework applications

iOS developer

• DieRooie
BikkelZ schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:14:
[...]

Nou een invoerveldje om dat aangepaste antwoord mee te maken mag natuurlijk geen enkel probleem opleveren. Als je die display names uit de database kunt trekken, dan kun je die mailadressen er ook gewoon uit halen. Maar het zou me sterk verbazen als het niet mogelijk is, zeker met iets als .net, om gewoon direct te integreren in AD.

Bijvoorbeeld:

Support policy for Microsoft Exchange APIs with the .NET Framework applications
.Net is helaas niet bekend bij mij (alles is in ASP geprogrammeerd). Maar ik begrijp het goed als ik je antwoord lees dat hetgeen ik eigenlijk wil niet mogelijk is?

Overigens dank voor je snelle antwoord!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Volgens mij kan ASP ook een heleboel, volgens mij hebben eerder OWA versies op ASP gedraaid. Maar ik ben zelf geen MS-kenner, ik denk dat je verder komt door ff te googlen op 'asp script exchange server'

iOS developer

Pagina: 1