Ik ben voor mijn werk een hulpprogrammatje aan het bouwen waarbij de mails die bij ons binnenkomen in een database worden opgeslagen. Via een webinterface kan iedereen die rechten heeft bij deze registratie tool komen. Nu zou ik vanuit de webinterface met een druk op de knop een mailtje willlen genereren die zichtbaar wordt in Outlook, waarbij de geadresseerde, het onderwerp en de body automatisch worden ingevuld. Dat is helaas met een gewone mailto: link niet mogelijk omdat de body zeer veel tekens moet kunnen bevatten.
Met Internet Explorer zou ik een ActiveX object kunnen gebruiken zoals hieronder staat:
ik wil geen extra dingen installeren op onze pc's. Is er een manier die het mogelijk maakt met Firefox iets soortgelijks te realiseren als met IE (ActiveX werkt niet met Firefox).
Het mag met Javascript of met ASP (misschien ook wel met andere technieken).
Alvast bedankt.
Met Internet Explorer zou ik een ActiveX object kunnen gebruiken zoals hieronder staat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| var outlookApp = new ActiveXObject("Outlook.Application");
var nameSpace = outlookApp.getNameSpace("MAPI");
mailFolder = nameSpace.getDefaultFolder(6);
mailItem = mailFolder.Items.add('IPM.Note.FormA');
mailItem.Subject="CUSTOMER SERVICE";
mailItem.To = document.frmM.txtEmail.value;
mailItem.HTMLBody = "SOME HTML CODE";
mailItem.display (0); |
ik wil geen extra dingen installeren op onze pc's. Is er een manier die het mogelijk maakt met Firefox iets soortgelijks te realiseren als met IE (ActiveX werkt niet met Firefox).
Het mag met Javascript of met ASP (misschien ook wel met andere technieken).
Alvast bedankt.