Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitzendbureau: vergoeding voor reservedienst maar....

Pagina: 1
Acties:
  • 1.692 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik werk voor een studentenuitzendbureau. Ik werk via dit uitzendbureau bij een organisatie als servicedeskmedewerker voor minimaal 8 uur per week. Dat wil zeggen dat ik 8 uur per week beschikbaar moet zijn.

Het kan dus bijv. zijn dat ik voor volgende week twee beschikbare diensten opgeef van 4 uur. Maar ik kan maar een dienst komen werken omdat ze voor de andere dienst al genoeg mensen hebben.

Ze plaatsen mij dan in een reservedienst. Dit houdt in dat ik dan niet hoef te werken maar ik wel die uren vrij moet houden omdat ze me dan eventueel kunnen bellen om toch te komen werken (als er bijv. iemand uitvalt).

Aangezien ik geen vergoeding krijg voor deze reservedienst, geef ik altijd door dat ik onder voorbehoud reserve wil staan (dat wil zeggen dat ik nee kan zeggen als ze me bellen om toch te komen werken). Hier heb ik veel discussies gehad met de dames op het uitzendbureau omdat ze het raar vonden dat ik niet gewoon zonder vergoeding mijn middagen vrij wilden houden voor hun? 8)7
Maar na een discussie konden ze het wel begrijpen en zette ze me op reserve onder voorbehoud.

Nu kreeg ik te horen dat ze deze regels hebben gewijzigd: wanneer je een reservedienst hebt, krijg je een half uur loon als vergoeding, maar !! als je niet opneemt wanneer ze je bellen voor een reservedienst, houden ze een half uur loon in !

Mijn vraag is nu: kunnen ze dit zomaar maken? Kunnen ze gewoon zeggen: als jij niet opneemt houden wij een half uur loon in ! Dus in theorie houden ze een uur loon in (dat extratje voor de reservedienst + een half uur loon)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja dat kan want ze betalen je loon. Overigens dien je voor standby diensten minimaal het minimum loon te krijgen. Is ooit een uitspraak van een rechtbank van geweest, maar lin me er niet op vast en doe wat meer research. Succes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe moet ik die half uur loon zien :?
Krijg je voor 8 uur beschikbaar zijn 1 maal het loon van een half uur, of krijg je voor elk beschikbare uur een half uur loon ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 14:52:
Hoe moet ik die half uur loon zien :?
Krijg je voor 8 uur beschikbaar zijn 1 maal het loon van een half uur, of krijg je voor elk beschikbare uur een half uur loon ?
voor een dienst dat je reserve staat (bijv. 4 uur dienst) krijg je een half uur loon

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Frenkpie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:05:
Nu kreeg ik te horen dat ze deze regels hebben gewijzigd: wanneer je een reservedienst hebt, krijg je een half uur loon als vergoeding, maar !! als je niet opneemt wanneer ze je bellen voor een reservedienst, houden ze een half uur loon in !

Mijn vraag is nu: kunnen ze dit zomaar maken? Kunnen ze gewoon zeggen: als jij niet opneemt houden wij een half uur loon in ! Dus in theorie houden ze een uur loon in (dat extratje voor de reservedienst + een half uur loon)
Nee, ze kunnen geen loon inhouden. Tenzij ze bedoelen dat als ze je bellen en je neemt niet op, ze dat 1/2 uur niet uitbetalen. Dat kan, want schijnbaar sta je dus niet standby zoals afgesproken. Ze mogen geen 1/2 uur extra inhouden.

Inhouden op loon is uberhaupt al bijna niet toegestaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Sjakskus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:30
wat is nu echt het probleem?
je krijgt betaald voor beschikbaar zijn, je kunt dan toch redelijk je gang gaan. Je kan alleen niet naar het strand ofzo, maar studie, boodschappen, enz enz. kun je gewoon doen terwijl je betaald krijgt.

Het enige wat ze vragen is dat je je telefoon dan bij je hebt en die ook opneemt.
Dat is dan je werk/taak. Als je die niet uitvoert, krijg je die uren die je beschikbaar moet zijn niet betaald.
Dat is toch hetzelfde als niet op komen dagen op je werk zonder geldige reden?

Beschikbaar voor ontwikkeling van (webbased) applicaties en dataconversies

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Nee, je moet voor ongeveer 4-5 euro een hele (of halve) dag voor ze beschikbaar en bereikbaar zijn. Mocht je dan niet bereikbaar zijn of niet meer kunnen, houden ze dat extra half uurtje loon in én trekken ze nog een half uur loon van jou in.

Mag dit officieel? (dit staat overigens niet in m'n contract, omdat die regeling nog niet was ingegaan toen ik me contract had getekend)

Er is geen probleem, maar een vraag ;)
Cyberpope schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 18:13:
[...]

Nee, ze kunnen geen loon inhouden. Dat kan, want schijnbaar sta je dus niet standby zoals afgesproken. Ze mogen geen 1/2 uur extra inhouden.

Inhouden op loon is uberhaupt al bijna niet toegestaan.
Waar heb je dat vandaan? Of denk je dat dat niet mag?

[ Voor 35% gewijzigd door Frenkpie op 01-08-2007 10:25 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Niet helemaal, want voor het beschikbaar zijn krijgt hij dus maar eenmalig een half uur loon betaald.
Dus om 4 uur lang beschikbaar te zjin, krijg je 1 keer de helft van je uurloon.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
yup en op zich vind ik het ook wel fijn dat je nu een vergoeding krijgt voor je reservedienst, maar te triest voor woorden dat ze het extratje intrekken én een half uur loon intrekken. Dus ik wil weten of ze dit zomaar mogen doen.

Ben al op zoek geweest maar nog niet direct iets over kunnen vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Frenkpie op 01-08-2007 10:36 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Frenkpie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:23:
Waar heb je dat vandaan? Of denk je dat dat niet mag?
Ik ben geen jurist en kan je dus het exacte artikel ook niet geven. Maar ik weet dat inhoudingen op loon zo goed als niet mogen. Zeker niet op loon wat je al gewerkt hebt.

Zo mag ik niet zomaar het loon inhouden van mensen die hun werk niet goed doen. Zelfs schadevergoedingen mogen niet zomaar op loon worden ingehouden, maar dienen door middel van een rekening gevorderd te worden.

Ik durf wel te stellen dat ik WEET dat dit niet mag. Maar kan je niet de exacte wetteksten of andere zaken erbij geven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
bedankt voor je post iig :)
Pagina: 1