Vraag over aan te schaffen audio apparatuur

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Hallo,

Binnenkort wil ik een audio set kopen voor in mijn nieuwe huis.
Ik ben laatst bij een audiozaak langsgeweest en daar vertelden ze me dat ik bij gebruik voor muziek en film beter een losse versterker+boksen en dvdrecorder kon kopen dan een homecinema set.
Dan zou ik 2 hoge front boksen en 2 kleine boksen voor achter moeten nemen.

Maar op kieskeurig zie ik ook homecinema setjes staan met deze combinatie bv. de Panasonic SC-PT550EG-S.
Over die sets zijn ze ook wel tevreden.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Is er een groot kwaliteitsverschil.

In november heb ik de set pas nodig, is het dan verstanding om het nu aan te schaffen i.v.m. de vele aanbiedingen die er momenteel zijn of komt er tegen die tijd weer wat nieuws?
Dit vraag ik ook i.v.m. aan te schaffen lcs tv.
Bij de aanschaf van een nieuwe set is het toch wel slim om beide tv/audio met HDMI te nemen toch?
Dit vraag ik omdat ik ook nieuwe sets zie zonder HDMI, waarom zit het er dan niet standaard bij?

Ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen.
Als iemand een goede set weet voor zowel audio als film dan hoor ik dat graag.

Bvd.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45
Dat ligt er maar net aan hoe kritisch je bent wat betreft muziek en films kijken.
Het kwaliteitsverschil hoor je alleen zelf door te luisteren.
Het mag duidelijk zijn dat een losse versterker van 1000 euro met een set boxen van 1000 euro beter klinkt dan een hele set van 550 in de aanbieding.

HDMI is zeker handig als je toch een LCD tv gaat aanschaffen.
Een HDMI kabel en stekker is wat handiger dan die dikke scart kabel.

Een aanbiedingen zullen er altijd zijn, om nu iets te kopen dat je pas over twee maanden nodig hebt is misschien niet handig. Tegen die tijd zakken de prijzen wel weer iets of is er weer iets nieuwers op de markt.

[ Voor 37% gewijzigd door rvrbtcpt op 31-07-2007 12:24 ]

• keet1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-08-2020
Bij die winkel hadden ze een boksen set voor +/-400 euro versterker +/-400 euro en hd/dvd recorder van +/-350 euro.
Ik kwam daar alleen voor wat globale info en de prijzen.
Hij zei al dat hij voor deze set wel een mooie prijs kon maken en al helemaal als ik daar ook een tv vandaan haal.
Hij zei al dat hij in novermber wel weer andere aanbiedingen zal hebben.

Opzich vind ik het zelf mooi als er 2 grote boksen naast de tv staan en 2 kleine achterin, maar dat vind ik niet het belangrijkste. Ik zoek eigenlijk gewoon een mooie set waar alles goed bij elkaar past en met goed geluid voor rond de 1200 euro.

HDMI zorgt toch voor beter beeld?
Waarom zou het dan nodig zijn om het op de audio set te hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door keet1 op 31-07-2007 13:40 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Toch gaat het om jouw geluidsbeleving. Mocht je daarvoor de volledige 1200 euro nodig voor hebben.. of bij wijze van spreken maar 500 euro.. heb je toch nog 700 over ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
keet1 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:31:
HDMI zorgt toch voor beter beeld?
Neen, HDMI is gewoon een aansluiting. Het mooie beeld moet bij je DVD speler gemaakt worden, en door je TV laten zien worden. HDMI heeft daar niets over te zeggen, die doet puur het signaal van A naar B brengen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

No offense, maar lees even de FAQ door.

De ene set klinkt anders dan de andere. Sommige mensen vinden het een mooi, andere het andere. Je moet dat dus zelf bepalen.

Je moet kopen wat je mooi vindt klinken. En dat kan je maar op een manier bepalen: Ga er naar luisteren.

Audio koop je door er in de winkel naar te luisteren, niet door op kieskeurig te kijken wat anderen mooi vinden. Je kan uiteraard wel op kieskeurig kijken of het kwaliteit is en of mensen er klachten mee hebben.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.