Toon posts:

Problemen... waar ligt het aan ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal :)

Hier even men verhaal...
Ik draai al sinds enige tijd men pc zonder probs, nooit overclocked geweest oid... altijd perfect gegaan, tot gisteren... Ik kwam thuis, deed men scherm aan en kreeg een "no signal input" singnaal te zien, dit vond ik al vreemd, omdat men pc aanstond, een reboot haalde nix uit, andere videokaart/monitor/vga kabel evenmin... Het groene mobo lampje brand, en dat duid denk ik aan dat er niets fouts is met het mobo...

Wat wel eigenaardig is, de drivebays of harde schijven starten ook niet meer op, evenals het power/reset knopje en de power/hd led die ook niet meer werken. De schijven en drivebays starten wel op als ik de ide kabel ervan uittrek... Dus toch het mobo? Ook nog even ter info, ik heb ook al eens met een andere voeding geprobeerd, zonder succes.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Kan je de apparatuur in een andere computer gooien? Dan kan je precies kijken waar het aan ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Welke apparatuur bedoel je dan precies... ik heb al alles gecheckt behalve het mobo en de processor. de schijven ed. werken enkel als de ide connector niet op ze is aangesloten...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Een groen lampje op je mobo hoeft overigens niet te betekenen dat je mobo het nog doet. Dat lampje gaat branden omdat er stroom op je mobo staan (+5V).

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Mobo en proc dus even verwisselen als dat mogelijk is.

Verwijderd

No signal input bij het opstarten duidt erop dat de bios niet uitgevoerd wordt.
Zet er eens een nieuw batterijtje in (of mischien helpt een cmos reset al).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zonet de processor er even afgehaald en weer opgeplaatst, de hd's n de drivebays werken nu wel met ide kabel, nu krijg ik enkel tijdens het opstarten 1 lange biep van een 10 tal seconden...

Verwijderd

Topicstarter
OK, vergeten het geheugen er terug inteplaatsen... Het enigste wat ik gedaan heb is eens alle onderdelen uit elkaar gehaald, afgeblazen en een bios reset... PC werkt nu terug alsof er niets gebeurd is...

Bedankt iedereen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:39:
Zet er eens een nieuw batterijtje in (of mischien helpt een cmos reset al).
lol _/-\o_

Das wel en beetje kort door de bocht denk je niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:51:
[...]

lol _/-\o_

Das wel en beetje kort door de bocht denk je niet?
Schijnbaar was dit wel de oplossing... O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:58:
[...]

Schijnbaar was dit wel de oplossing... O-)
"Even a blind dog finds a bone every now and then...."

;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:09:
[...]

"Even a blind dog finds a bone every now and then...."

;)
lol _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... dit gaan jullie vast raar vinden, ik verbond alle kabels opnieuw (power switch, reset switch, hdd led enze verder) en ik had het zelfde probleem opnieuw... Via eliminatie vond ik uiteindelijk dat de reset switch de oorzaak is :s... ik heb deze nu losgekoppeld en pc doet het prima, als ik hem echter terug aansluit, werkt het niet meer...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:48:
Hmmm... dit gaan jullie vast raar vinden, ik verbond alle kabels opnieuw (power switch, reset switch, hdd led enze verder) en ik had het zelfde probleem opnieuw... Via eliminatie vond ik uiteindelijk dat de reset switch de oorzaak is :s... ik heb deze nu losgekoppeld en pc doet het prima, als ik hem echter terug aansluit, werkt het niet meer...
Als die blijft hangen in de kast, of simpelweg continu kortgesloten blijft dan is het idd zo dat je systeem niet zal posten.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:39:
Of heel veel andere mogelijke problemen. Zo simpel als jij het hier stelt is het niet.
Pagina: 1