[3DS max] Waarom geen Photoshop of Flash export?

Pagina: 1
Acties:

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik maak gebruik van 3Ds max en wil mijn 3d werk exporteren naar een 2D grafisch programma.

Bij 3Ds max zie ik bij export de optie om een 3D file te exporteren naar Illustrator formaat. Zelf ben ik meer bedreven in Photoshop/Flash, en weet maar weinig van Illustrator.

Ik vraag me daarom ook af waarom ze bij de export niet voor Photoshop of Flash hebben gekozen...

• TweakerDwayne
  • Laatst online: 28-03-2021
(jarig!)
Je kan wel Illustrator files (.ai) in Photoshop openen.

Verwijderd

Je kunt hem toch als PNG/GIF/JPG opslaan? Dan kun je hem gewoon openen. Of je nu een PSD hebt met het plaatje of een PNGtje dat maakt op zich niks uit. Het plaatje blijft hetzelfde.

Met Photoshop CS3 Extended kun je trouwens ook 3ds max bestanden importeren en daarna nabewerken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 10:59 ]

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 17:48
Djerique schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:49:
Ik maak gebruik van 3Ds max en wil mijn 3d werk exporteren naar een 2D grafisch programma.

Bij 3Ds max zie ik bij export de optie om een 3D file te exporteren naar Illustrator formaat. Zelf ben ik meer bedreven in Photoshop/Flash, en weet maar weinig van Illustrator.

Ik vraag me daarom ook af waarom ze bij de export niet voor Photoshop of Flash hebben gekozen...
Je kunt sowieso een 3D wireframe renderen en die importeren?
Wat wil je eigenlijk met een 3D object in een 2D paint tool??

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

je kan met een swift plugin vanuit 3d max rederen naar flash:
http://www.erain.com/

• Djerique
TweakerDwayne schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:54:
Je kan wel Illustrator files (.ai) in Photoshop openen.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 10:57:
Je kunt hem toch als PNG/GIF/JPG opslaan? Dan kun je hem gewoon openen. Of je nu een PSD hebt met het plaatje of een PNGtje dat maakt op zich niks uit. Het plaatje blijft hetzelfde.

Met Photoshop CS3 Extended kun je trouwens ook 3ds max bestanden importeren en daarna nabewerken.
Klopt, maar dan zijn het geen vector bestanden meer :'(

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Djerique schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:34:
[...]

[...]
Klopt, maar dan zijn het geen vector bestanden meer :(
Klopt, maar Photoshop is ook geen vectorprogramma. :)
Je zou een .ai bestand kunnen importeren / plaatsen in een al geopend Photoshop bestand. Dan zet-ie hem er neer als een smart object (afhankelijk van je PS versie). in ieder geval kun je hem dan bij Free Transform nog gewoon vervormen zonder kwaliteitsverlies. Pas als je hem rasterized heb je dat niet meer. Je kunt in PS niet alle lijnen apart bewerken. Maar daarvoor is PS ook een pixelbased-pakket en niet bedoeld als vectorpakket.

Ik zie eigenlijk niet in wat jij aan voordelen ziet bij het exporteren naar Flash of Photoshop formaat. Vertel nu eens wat je, stel dát het zou kunnen, zou wíllen met je bestand zodra je het in Flash of Photoshop hebt geopend. Roteren? Lijnen apart bewerken? Dat kan wel met Illustrator formaat...

Niet te bang zijn, exporteer het gewoon eens een keer en open het in Flash/Photoshop (of Importeer het! Dan houd je vaak een hoop meer opties over!) . Ga dan gewoon wat pielen. Ik bedoel, een vernacheld bestand kun je altijd weggooien... en met het origineel in 3Ds een nieuwe poging wagen, of niet dan! :D

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Collada gebruiken ? Ik had ergens gelezen dat Photoshop CS3 Collada files kan openen.

• Djerique
Dark Blue schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:13:
[...]
Ik zie eigenlijk niet in wat jij aan voordelen ziet bij het exporteren naar Flash of Photoshop formaat. Vertel nu eens wat je, stel dát het zou kunnen, zou wíllen met je bestand zodra je het in Flash of Photoshop hebt geopend. Roteren? Lijnen apart bewerken? Dat kan wel met Illustrator formaat...
De redenen waarom ik een 3dsmax file naar Flash wil exporteren is omdat 3Ds Max geen plugin heeft om naar Google Earth formaat te exporteren. Photoshop & Flash hebben dat wel. Ik heb namelijk contact gezocht met het bedrijf achter de ENIGE plugin heeft om van Max naar Google Earth modellen te exporteren. Maar die levert die plugin niet meer... :(

Kan iemand me helpen om alsnog een 3Ds Max file naar Google Earth te exporteren?

Verwijderd

edit: n/m...

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 23:19 ]

• Djerique
?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 08:15

Acid_Burn

uhuh

Kan Sketchup geen 3ds bestanden inlezen? Daarmee kan je toch dan weer google earth modellen maken?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1