Toon posts:

DVR-HD738 + 500 GB (Western Digital) externe HDD werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hier mijn probleem. Ik had een vastloper van mijn vorige externe HDD. Gelukkig heb ik nog 90 GB van de 250 GB kunnen redden. Echter dit is wel over geplaats naar een nieuwe externe HDD. De case is merk ? en er zit een 500 GB western digital HDD in. Deze HD zit al weer bijna vol.

Nu heeft de software recoverer voor mijn externe HDD voor NTFS bestandsindeling gekozen. Volgens de specificaties van mijn DVD-HDD speler wordt FAT16/32 ondersteund.

Nu mijn vragen: Kan het de bestandindeling zijn die ervoor zorgt dat mijn USB HDD niet herkent wordt door mijn DVD-HDD speler?
Kan het aan de USB kabel liggen, want dat staat als veel voorkomend probleem in de manuel van de DVD-HDD speler?
Welke andere reden kan het zijn (de externe case niet ondersteund bijv.)?

Mijn tweede vraag: Hoe kan ik mijn NTFS HDD naar FAT32 te krijgen zonder een andere HDD nodig te hebben?

Vriendelijk bedankt,

Ralf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je DVDspeler/brander een standalone apparaat is is de kans zeer groot dat ze geen NTFS ondersteunen, dus zul je FAT32 moeten gebruiken.

Als antwoord op je 2e vraag, dat kan niet. Althans, niet zonder een gedegen backup te hebben. Je kunt de schijf opnieuw formatteren als FAT32, of converteren dmv een progsel als Partition Magic, maar in beide gevallen zul je de data moeten backuppen. Bij formatteren gaat de schijf sowieso leeg en Partition Magic wil er nog wel eens een zooitje van maken.
Daarnaast heb je met FAT32 het limiet van 4GB per bestand, dus als je bijv veel DVDisos hebt van meer dan 4GB kun je die er niet opzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een mogelijk (maar misschien riskante) oplossing bedacht.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat fat32 alleen maar partities van 32 GB of kleiner ondersteund. Is het mogelijk en veilig (ik wil niet nog meer bestanden kwijt raken), om met partition magic, 4 partities te maken van 30 GB zonder een back up te maken en mijn bestanden op mijn externe HDD te laten staan.

In de handleiding van mijn dvdspeler staat nl dat de DVR-HD738 4 partities kan ondersteunen. Denken jullie dat mijn DVDspeler dan wel mijn externe hdd herkent?

Vriendelijk bedankt,
Ralf

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 16:53:
Beste mensen,

Ik heb een mogelijk (maar misschien riskante) oplossing bedacht.

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat fat32 alleen maar partities van 32 GB of kleiner ondersteund. Is het mogelijk en veilig (ik wil niet nog meer bestanden kwijt raken), om met partition magic, 4 partities te maken van 30 GB zonder een back up te maken en mijn bestanden op mijn externe HDD te laten staan.

In de handleiding van mijn dvdspeler staat nl dat de DVR-HD738 4 partities kan ondersteunen. Denken jullie dat mijn DVDspeler dan wel mijn externe hdd herkent?

Vriendelijk bedankt,
Ralf
FAT32 ondersteunt partities tot 2TB, dus als je wilt kun je je hele hdd formatteren met 1 partitie (alleen kan het niet vanuit de XP setup/diskmanager).

Verder is het niet mogelijk om veilig met Partition magic aan de gang te gaan, er is altijd een (behoorlijk) risico als het aankomt op het klooien met partities, dus een backup moet je sowieso gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
Die 2 TB partities maak ik met partition magic? of hoe kan ik dat doen?

bedankt,
Ralf

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:28:
Die 2 TB partities maak ik met partition magic? of hoe kan ik dat doen?

bedankt,
Ralf
met Fdisk en format.com doe ik het altijd (al zal dat wel wat tricky gaan met USB devices). Probeer het gewoon met partition Magic, die zou het ook gewoon moeten ondersteunen.
Gewoon alle partities weggooien en een nieuwe aanmaken is daarin het makkelijkste.

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 02-08-2007 09:38 ]

Pagina: 1