[Vista] Goed bedoelde, brakke behulpzaamheid verminderen.

Pagina: 1
Acties:

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-02 12:45
Ik draai al een tijde Vista en ik moet zeggen dat ik er eigenlijk best tevreden over ben. De meeste onderdelen zitten voor mij op een logische plek en zijn dus gemakkelijk te tweaken. Een onderdeel kan ik echter zo snel niet gevonden krijgen. Ik krijg het zo snel ook niet in dit forum gevonden, waarschijnlijk niet vanwege een gebrek aan informatie maar omdat de query termen te algemeen zijn.

Vista heeft twee goed bedoelde behulpzame tools waar ik me eigenlijk best wel aan stoor.

1.
Vrijwel elke keer dat ik een wat ouder programma installeer dan komt vista met de vraag of het programma wel correct geïnstalleerd is en of er nog verder hulp nodig is.
Dat is vervelend want 1. Het programma werkt of 2. Vista heeft geen idee hoe het problemen moet oplossen met één of ander obscuur windows95 spel. Dus voor mij is het een nutteloze feature.

2.
Elke keer dat een programma crashed gaat Vista ‘Opzoek naar een oplossing’ het probleem hier is dat Vista alleen maar oplossingen vindt voor Microsoft producten (tenminste voor zover ik weet.)
In alle andere gevallen is het weer een aantal verspilde seconden en een extra klik.

Dus de vraag is kortom waar kan ik die behulpzame tools uitzetten?

@bemel
Om UAC helemaal uit te schakelen gaat me toch weer wat ver. De vragen of ik een programma wil installeren of uitvoeren vindt ik niet problematisch, is toch weer een stukje beveiliging waar wel iets voor te zeggen valt. Het gaat mij meer om die extra's zonder toegevoegde waarde.

[ Voor 10% gewijzigd door Zarkov op 31-07-2007 09:53 ]

Verwijderd

Heb je al in het beveiligings centrum gekeken?

Andere beveiligingen > gebruikersacountsbeheer > uitschakelen

Verwijderd

Voor 2 uit de help van vista, wat gebeurt er als je report problems automatically uitzet?
Report problems and check for solutions automatically

If a program stops working or responding, Windows can automatically report the problem and check for a solution.

Click to open Problem Reports and Solutions.

In the left pane, click Change settings.

Select Check for solutions automatically (recommended), and then click OK. You'll be notified if there are steps you can take to prevent or solve the problem, or if Microsoft needs more information to find or create a solution.