Toon posts:

PCI-E X8 naar X16

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Ik heb een Dual Core Xeon bak gekregen met een Intel Server Mobo erin. Nu komt het leuke..NOT...er zitten alleen 2 PCI-E x8 sloten in.
Nu heb ik op internet gezocht en gezocht en kan 1 bedrijf vinden die een soort riser card levert voor het omkatten van x8 naar x16. Als ik deze daar bestel kost het me qua verzendkosten ongeveer een 100 dollar extra!
Heeft iemand een idee waar ik zo'n kaartje in Nederland of de EU kan bestellen?

Greetz
Frans

PS. Kaart welke ik bedoel is: http://store.orbitmicro.c...exp16-sx-16-8-s242346.htm

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-07 13:36

M2M

medicijnman

zoveel verschil maakt 8x en 16x nu ook weer niet...

trouwens... weet je zeker dat wat in de advertentie staat is, wat jij zoekt?
Their purpose is to prolong the life of other connector contacts or goldfingers in heavily used environments
- Maarten.

-_-

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 07:58

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Gewoon de uiteindes van de PCI-Express sloten uitveilen, dan passen er PCI-e 16x kaarten in. Ze werken dan welliswaar maar op PCI-e 8x snelheid, maar dat zou qua performance niets uit moeten maken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Wat meer info over wat voor "server" het is en welk mobo erin zit, en welke Xeons erin zitten zou ook helpen.
zijn het geen PCI-X slooten ?
Wat hij aangeeft is wel wat hij zoekt een x8 naar x16 converter heavy duty sodat je je kaartje elke dag er 100 keer in en uit kan haalen :P
volgens mij zijn het 2x PCI-X 66MHz slooten..
FF kijken ik hoor het wel..
Ah

Six total slots6: one PCI Express x8, one PCI Express x4 (physical connector is a x8 slot), one PCI-X 133MHz, two PCI-X 100MHz, one PCI 32-bit/33MHz 5V

Dat zijn 2x pci-e slooten waarvan er een x4 is :P
Deze ?

http://www.intel.com/desi...oards/se7520bd2/index.htm

En wafor kaartje wil je erin stoppen ? zit een ATI rage onboard video op.
Neem aan dat het mobo met dat ding wel werkt.

Hmz ben toch aan het koffie dirnken ik rommel wel ff

http://www.adexelec.com/pciexp.htm#PEXP4-SX-4/1

hmz EXP16-SX-16/8 ... ff kijke

Ah kijk UK das ff wat dichter bij dan USA :P
http://www.hytec-electronics.co.uk/Adex_Electronics.htm

Np dude als het er is vind ik het :P

20 pond kost ie rest kijk je zelf maar ff :P
Dan ff omrekenen naar euro's en ff verzend erbij.. moet lukken.

Matrox heeft ook x8 vieokaarten maarja daar koop je 80 lane extenders voor....

die extender moet werken zijn er meerdere die er nu goed mee werken..

Just as a follow up, I received the Orbit Micro Converter today and it works perfectly in an x8 slot with an x16 graphics card.
It raises the card about 3/4 of an inch to an inch, but not too high so that you cannot plug monitor cables in etc.
You probably will not be able to screw the card securely to the chassis though.

En bij hem wilde het ook niet werken na het uitvijlen met de lane extender dus wel.
Had iets te maaken met multiplyer ofzoiets..

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de snelle reply's. Ben nu niet thuis dus kan niet zeggen wat voor mobo het pcies is. Xeon 3 GHz.
Uitvijlen heb ik gedaan. Dan start de puter netjes op met de x16 videokaart alleen Windows wil hem dan niet herkennen. Originele drivers werken dan niet....

Greetz
Frans

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:35:
Wat meer info over wat voor "server" het is en welk mobo erin zit, en welke Xeons erin zitten zou ook helpen.
zijn het geen PCI-X slooten ?
Wat hij aangeeft is wel wat hij zoekt een x8 naar x16 converter heavy duty sodat je je kaartje elke dag er 100 keer in en uit kan haalen :P
volgens mij zijn het 2x PCI-X 66MHz slooten..
FF kijken ik hoor het wel..
Ah

Six total slots6: one PCI Express x8, one PCI Express x4 (physical connector is a x8 slot), one PCI-X 133MHz, two PCI-X 100MHz, one PCI 32-bit/33MHz 5V

Dat zijn 2x pci-e slooten waarvan er een x4 is :P
Deze ?

http://www.intel.com/desi...oards/se7520bd2/index.htm

En wafor kaartje wil je erin stoppen ? zit een ATI rage onboard video op.
Neem aan dat het mobo met dat ding wel werkt.

Hmz ben toch aan het koffie dirnken ik rommel wel ff

http://www.adexelec.com/pciexp.htm#PEXP4-SX-4/1

hmz EXP16-SX-16/8 ... ff kijke
Zo'n type MOBO is het wel. Volgens mij is dit hem niet exaxt maar het komt flink overeen. Het probleem is dat de onboard video zo standaard is dat ik niet eens de workspace van 3ds Max te zien krijg :(
Zo'n EXP kaartje is wat ik zoek ja...alleen kan ik ze nergens in de EU kopen...na maanden zoeken....

Verwijderd

Topicstarter
Wil er een Radeon X1550 512 meg inproppen

Verwijderd

Als een X1300 ook voldoet, dan kan je zoeken naar de PCI-E x1 versie van de X1300.

nieuws: HIS introduceert PCI Express x1-videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Helaas gaat dat niet. Ik heb eigenlijk momenteel ook de cash niet om een andere kaart te kopen. De puter is voornamelijk bedoelt voor 3ds Max en daar heb je een leuke kaart voor nodig.

Ik zit me echt helemaal suf te zoeken!!!!
Weet iemand een winkel/bedrijf in Nederland/Belgie/Duitsland die deze dingen levert????????:'(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een adres??????????
PLLLLEEEEEAAAAAASSSSSEEEE

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:43:
Thnx voor de snelle reply's. Ben nu niet thuis dus kan niet zeggen wat voor mobo het pcies is. Xeon 3 GHz.
Uitvijlen heb ik gedaan. Dan start de puter netjes op met de x16 videokaart alleen Windows wil hem dan niet herkennen. Originele drivers werken dan niet....

Greetz
Frans
Als Windows hem niet herkend, ziet het apparaat dan wel, maar werken de drivers niet?
Of ziet Windows de kaart in zijn geheel niet?

Indien het eerste, andere drivers zoeken en uit proberen.
Indien het tweede, kijken of er een BIOS-update is met betrekking tot PEG. (Pci-E Graphics).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 07:17

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Die 8x naar 16x adapter heb je niks aan omdat de kaart dan hoger wordt en niet meer in je kast past. Als je geen langere schroeven erbij krijgt zul je hem niet eens kunnen vastzetten.

Waar je eerste eens naar moet kijken is waarom windows niet de videokaart herkend en drivers installeerd.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Nou...ben weer even aan het prutsen geweest. Windows installeert hem wel maar na een reboot heb ik bij windows zwart beeld. Als ik in VGA modus Windows start werkt het wel. Zodra ik ook maar een aanpassing aan resolutie enzo doe dan slaat hij weer op zwart.

Het feit dat m'n kast niet dicht zou kunnen met een riser kaart maakt me helemaal niet uit. Het enige dat ik wil is dat die kaart gaat werken.....
Pagina: 1