installatie: Tele2 op ISDN lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Voxie2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2022

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik ben bij mijn zwager bezig ADSL van tele2 te installeren. De lijn is een ISDN lijn van KPN en tele2 heeft hierop ADSL geleverd. Dit is ietwat uitzonderlijk, normaal gesproken doen ze dit niet, maar blijkbaar hebben ze het hier wel gedaan. Nu zit ik met de installatie. Ik heb helaas geen plaatjes dus jullie zullen het moeten doen met mijn beschrijving.

Volgens Tele2 leveren ze het ADSL deel op de oranje/witte draden van de aansluiting.

De situatie in de meterkast is alsvolgt:

Kpn lijn komt binnen. Dit doosje heeft 2 uitgangen: 1 lijn (rood/blauw) loopt naar een splitter, de ander is een telefoonaansluiting, maar wat daar precies achter zit is mij onbekend (ik hoopte op de oranje/wit kabel...)
Rood/blauw gaat bij de splitter naar binnen op LIJN en heeft MODEM en ISDN als uitgangen. Modem is ook een rood/blauwe lijn en is momenteel nergens op aangesloten. ISDN gaat naar een ISDN (wit) kastje waar weer een andere kabel uitkomt die naar een ISDN zwarte kast loopt. Daar kunnen weer 2 rood/blauwe adertjes en 2 oranje/wit adertjes op worden aangesloten.

Nu heb ik geprobeert het modem aan te sluiten op zo goed als alle adertjes in het zwarte ISDN kastje. Geen resultaat. Dus dacht ik: ik moet vast eerder de splitsing hebben. Dus heb ik ook de uitgang op de KPN binnenkomst-kastje geprobeert. Geen resultaat. Ook de modem-uitgang geprobeerd: geen resultaat.

Kan iemand mij vertellen op welk punt ik het modem kan aansluiten??

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 17:52
Het 1e kastje wat je hebt met 2 uitgangen heet ISRA.
Vanuit het ISRA plaats je eerst de splitter (op wat je nu ook hebt, de line ingang)
Aan het ISDN gaatje van die splitter plaats je de witte NT1 (recht hoekig meestal) kastje en vanuit dat witte kastje laat je de zwarte (quatrovox :? of misschien tiptel 411 ) kastje aangesloten.

Het modem moet aan het modem poortje worden aangesloten.
Werkt dit alles niet. probeer dan eerst het modem rechtstreeks op de 2e poort van het isra aan te sluiten want daar zouden de aders orange en wit op afgewerkt moeten zijn.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Tele2/Versatel levert helemaal geen ISDN-linesharing volgens mij.

Dus de Tele2/Versatel aansluiting zit op het vrije aderpaar lijkt me naast de ISDN lijn.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
Ik heb het modem al geprobeerd op de 2e poort van het ISRA aan te sluiten, dat had geen effect (of zou ik het modem eerst nog moeten resetten na de verhuizing bedenk ik me nu?).

En ik vraag me ook af nav je verhaal: moet ik nog een extra splitter gebruiken of zou het modem gewoon moeten werken op het "modem" deel van de splitter die er nu ook al zit?
bjck schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:29:
Tele2/Versatel levert helemaal geen ISDN-linesharing volgens mij.

Dus de Tele2/Versatel aansluiting zit op het vrije aderpaar lijkt me naast de ISDN lijn.
In dit geval dus wel... zeggen ze...

[ Voor 30% gewijzigd door Voxie2 op 31-07-2007 07:32 ]

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
klaasbram schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:23:
Werkt dit alles niet. probeer dan eerst het modem rechtstreeks op de 2e poort van het isra aan te sluiten want daar zouden de aders orange en wit op afgewerkt moeten zijn.
Collega van mij adviseer na de 2e poort van het isra nog een analoge adsl splitter van tele2 aan te sluiten. Kan dit de oplossing zijn?

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:56
Als er alleen een ADSL signaal op zit, hoeft er niks gesplit te worden...

• Voxie2

Voxie2

//\\RoCkS//\\

Topicstarter
martijnn schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:21:
Als er alleen een ADSL signaal op zit, hoeft er niks gesplit te worden...
Ik weet niet of het slechts een ADSL signaal is... Maar als ik het modem er direct op aansluit werkt het in elk geval niet.
Pagina: 1