Toon posts:

[Opsomming topics] 1 grote vraagbak.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is er de nieuwe regeling van grote topics naar ervaring-topics gezet. Alle 'grote' draadjes zijn dus nu een ervaringen-topic geworden, wat helemaal niet zo erg is.

Waar ik me wel aan erger, is dat zulke topics alleen maar 1 grote vraagbak worden, en er weinig water meer bij de wijn gedaan wordt mbt antwoorden. Niet iedereen heeft natuurlijk ervaringen met het product Y, of kan een antwoord geven, maar ik erger me er bestwel mateloos aan.

Bijv Het SonyEricsson K800i topic - deel 6 , leuk topic :) Voldoende aan meegedeeld, maar dat loopt nu tot 1600+ posts uit omdat men te lui is blijkbaar om een nieuwe deel aan te maken. Ja wat let je dan :? Tja, ik heb niets meer met de K800i, en een topic voortzetten is voor mij dan ook nutteloos. Ik kan het wel doen, maar daarvoor zal het zelfde probleem nog voor blijven is dat het een grote vraagbak wordt.

Wat hebben mods hier nou tot oplossing voor ? Ik neem aan dat een deel voor rekening van de community zelf is, maar ook 'the law' op dit forum (moderators) die het moeten 'enforcen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het hele idee was dat er geen vragen meer in de grote topics zouden komen maar deze in losse topics behandeld konden worden (zodat deze aan de policy voldoen, geen dumpvragen en via de search te vinden zouden zijn).

Het topic kan dus nooit een grote vraagbak worden, vragen dienen ergens anders gesteld te worden.

Als een topic zo ver heen is als jij aangeeft lijkt mij dat er simpelweg te weinig behoefte is het topic op een hoog niveau te houden en dus kan er beter een slot op gehangen worden totdat men weer serieus kan zijn.

In de recente geschiedenis zijn er meerdere grote topics dichtgegaan omdat men zich er niet kon gedragen, zo raar is dat dus niet.

Men lijkt te denken dat een groot topic een plaats is waar geen regels gelden, de nieuwe policy zou dit tegen moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 05:17:
Bijv Het SonyEricsson K800i topic - deel 6 , leuk topic :) Voldoende aan meegedeeld, maar dat loopt nu tot 1600+ posts uit omdat men te lui is blijkbaar om een nieuwe deel aan te maken.
Ja, en? Ik vind 't eigenlijk juist bijzonder hinderlijk dat er steeds na ongeveer 1000 posts een nieuw topic aangemaakt 'moet' worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 05:44:
[...]

Ja, en? Ik vind 't eigenlijk juist bijzonder hinderlijk dat er steeds na ongeveer 1000 posts een nieuw topic aangemaakt 'moet' worden.
Het lijkt me gewoon logisch dat na een x aantal posting een nieuw deel aangemaakt wordt. Het probleem met zulk soort grote topics is dat men niet het geduld neemt om het door te nemen en vervolgens gewoon z'n vraag in het topic kwakt. Het is niet bij deze thread, het zijn er bij meerdere. En het wordt uitermate gewoon vervelend als je zelf al een vraag gesteld hebt en iemand komt even de subject kapen bij wijze van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 05:51:
[...]

Het lijkt me gewoon logisch dat na een x aantal posting een nieuw deel aangemaakt wordt.
Waarom? De enige reden dat we dat hier doen is dat we dat gewend zijn vanwege technische limitaties in software die al jaren niet meer gebruikt wordt (Topix.)
Het probleem met zulk soort grote topics is dat men niet het geduld neemt om het door te nemen en vervolgens gewoon z'n vraag in het topic kwakt. Het is niet bij deze thread, het zijn er bij meerdere. En het wordt uitermate gewoon vervelend als je zelf al een vraag gesteld hebt en iemand komt even de subject kapen bij wijze van.
Dat is een probleem met de gebruikers, niet met grote topics an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CyBeR schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 06:09:
[...]

Waarom? De enige reden dat we dat hier doen is dat we dat gewend zijn vanwege technische limitaties in software die al jaren niet meer gebruikt wordt (Topix.)
Die limitatie is er nog steeds alleen ligt die veel verder. Bij ongeveer 15.000 replies wordt het steeds vervelender om te browsen. :)

Overigens zou het wel consequent zijn om netjes na 1000 posts een nieuw topic te openen, maar waarom zou het "verplicht" moeten zijn? Op een gegeven moment "moet" het inderdaad afgelopen zijn, maar waarom zou je het afdwingen? Er zijn evenveel argumenten voor als tegen te verzinnen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

-NMe- schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 02:07:
[...]

Die limitatie is er nog steeds alleen ligt die veel verder. Bij ongeveer 15.000 replies wordt het steeds vervelender om te browsen. :)
Ah, nou ja daar zitten we tot zover nog lang niet aan. Dus laten we dan stellen dat we die 1000 oprekken tot 10000.
Overigens zou het wel consequent zijn om netjes na 1000 posts een nieuw topic te openen, maar waarom zou het "verplicht" moeten zijn? Op een gegeven moment "moet" het inderdaad afgelopen zijn, maar waarom zou je het afdwingen? Er zijn evenveel argumenten voor als tegen te verzinnen. :)
Mja, voor sommige topics is 't prima om ze elke zoveel tijd te 'verversen' zodat ze niet constant terug omhoog komen in je post history, maar voor evenzoveel topics is 't juist fijn als dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu het de bedoeling is dat vragen in aparte topics komen, en daarmee het verworden van grote topics tot vergaarbak voorkomen kan worden, denk ik dat puur met nieuwe informatie en discussie een topic de 1000 posts niet eens gaat halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan verwijzen naar de search in de loop der tijd als een vraag toch al gesteld wordt? :)

Want dan als iemand ervaringen, of een vraag heeft mbt product X, dan moet die er toch in der loop der tijd vanzelf in de history van GoT te komen staan? Teminste dat lijkt me wel.

Naja. Ik pak het initiatief vanzelf wel als een topic me stoort aan 1600+ posts. Kan ik ook meteen de vragen die toch al vaker langskomen in zo'n groot topic samenvatten in de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

-NMe- schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 02:07:
[...]

Laat ik mij hier ook maar even bij aansluiten.

Bij het openen van een nieuw topic krijgt de topicstart meestal ook een onderhoudsbeurt. Althans, ik spreek nu uit mijn persoonlijke ervaring. Wanneer ik een nieuw topic moest openen, voegde ik altijd weer wat informatie toe en paste ik weer wat dingen aan op basis van de ervaringen uit het vorige deel. Wat nog redelijk overzichtelijk was bij een vorig deel van 1000 berichten.

Hoewel dit ook gebeurde gedurende de loop van een topic werkte dit voor mij meer als een 'prikkel' om er weer wat leuks aan toe te voegen. Dit zal ook voor meer topicstarters gelden, het is nu eenmaal een soort van traditie geworden.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1