Toon posts:

Twee versies GeForce 8800Ultra?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben aan het shoppen voor een 8800Ultra, maar nu kom ik op de Asus-site (en sommige webshops) twee versies tegen:

de EN8800ULTRA/G/HTDP/768M
http://www.asus.com/produ...=0&model=1651&modelmenu=1

en de EN8800ULTRA/HTDP/768M
http://www.asus.com/produ...=0&model=1653&modelmenu=1

Ik kan niet echt veel verschil vinden (behalve de doos :) en de letter G)
maar er is wel een prijsverschil van bijna 100 Euro 8)7 kan mij niet voorstellen dat het verschil zo groot is)

iemand enig idee?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als ik het goed zie zit er bij de G versie de game Stalker bij. Beetje een te groot prijsverschil om die versie te rechtvaardigen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Satch op 31-07-2007 01:35 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:36
Het enige wat ik kan vinden is dat er bij de G S.T.A.L.K.E.R zit.

Te laat

[ Voor 16% gewijzigd door Jimster op 31-07-2007 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een nachtje zoeken heeft mij ook niets meer opgeleverd dan "Stalker"
(geen nieuwe/andere technieken, kloksnelheden, memory)

Ik zou dus zeggen, pas op wat je aanschaft, heb gemerkt dat veel shops slecht één Ultra aanbieden tegen de hoge prijs. (het zou zonde zijn om 100 Euro extra voor de doos te betalen |:( )

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is de ultra sowieso niet a waste of money?? Bij mijn weten is het verschil met de "gewone" GTX enkel en alleen de kloksnelheid van de GPU en het geheugen. En de GTX is vrij makkelijk over te clocken...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Verwijderd

idd, maarja sommige willen een volwaardige ultra. of het nu is voor de (imo) schonere koeler of voor ermee te stoefen of omdat ze het risico ni willen lopen om een gtx te kopen die die snelheden toch ni aankan. btw der is nog een verschil. de shaders zijn hoge geklokt :)

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:14:
idd, maarja sommige willen een volwaardige ultra. of het nu is voor de (imo) schonere koeler of voor ermee te stoefen of omdat ze het risico ni willen lopen om een gtx te kopen die die snelheden toch ni aankan. btw der is nog een verschil. de shaders zijn hoge geklokt :)
En nog een paar verschillen, er zit namelijk een andere beter clockende core op, en ander beter clockend mem.

Audi S3

Verwijderd

MexxT schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:34:
[...]

En nog een paar verschillen, er zit namelijk een andere beter clockende core op, en ander beter clockend mem.
Shaderclock van een Ultra loopt hoger als die van een GTX.

Verwijderd

Als je nou even wacht tot kerst heb je een 9800gtx voor dezelfde prijs, die twee keer zo goed is.
In de tussentijd kan je voor een Sapphire x1950xt 256mb gaan voor 160 euro (of pro voor 120).

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:46:
Als je nou even wacht tot kerst heb je een 9800gtx voor dezelfde prijs, die twee keer zo goed is.
In de tussentijd kan je voor een Sapphire x1950xt 256mb gaan voor 160 euro (of pro voor 120).
Kan je dan niet beter wachten tot volgend jaar dan is de 10800GTX er en die is weer 2 keer zo snel. Of nee wacht dan ineens tot 2009, want dan is de 11800GTX is en die is weer ...

Wachten is nooit goed, kijk naar al de mensen die op de R600 gewacht hebben.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:35
aval0ne schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 14:02:
[...]

Kan je dan niet beter wachten tot volgend jaar dan is de 10800GTX er en die is weer 2 keer zo snel. Of nee wacht dan ineens tot 2009, want dan is de 11800GTX is en die is weer ...

Wachten is nooit goed, kijk naar al de mensen die op de R600 gewacht hebben.
Que?

De R600 is niet helemaal wat ie zou moeten zijn, maar er is wel ff wat veranderd sinds launch hoor, in recente benchmarks weet ie prima te concurreren met de 8800 GTS 640, en vrij vaak tegen de GTX aan. Lang niet slecht voor een kaart die toch wel het e.a goedkoper was/is dan de 8800(gtx)

Zeker met de nieuwe 7.8 drivers is 't ding gewoon retesnel en een meer dan waardig alternatief.

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 10:18

Bejit

Svenska Faderland

Visgek24 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:24:
[...]

Que?

De R600 is niet helemaal wat ie zou moeten zijn, maar er is wel ff wat veranderd sinds launch hoor, in recente benchmarks weet ie prima te concurreren met de 8800 GTS 640, en vrij vaak tegen de GTX aan. Lang niet slecht voor een kaart die toch wel het e.a goedkoper was/is dan de 8800(gtx)

Zeker met de nieuwe 7.8 drivers is 't ding gewoon retesnel en een meer dan waardig alternatief.
En verbruikt net zoveel als een kleine straal kachel...jeej.

Even ONTOPIC; Het verschil is inderdaad niks meer dan STALKER wat uiteraard de prijs niet rechtvaardigd.

Verder veel plezier van je kaartje ;).

Systeempje

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Visgek24 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 22:24:
[...]

Que?

Velen dachten dat de R600 een G80 killer ging zijn en hebben speciaal daarom op die kaart gewacht. Ze hebben dus een half jaar voor niets gewacht want het ding komt niet in de buurt van de GTX/ultra. De rest van je verhaal doet niets terzake. Het gaat erom dat mensen aanraden van te wachten op een kaart die hypothetisch veel sneller is dan de huidige kaarten. De R600 is het perfecte voorbeeld dat dit dus niet echt slim is.
Pagina: 1