Toon posts:

Acer recovery cd werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de levering van mijn laptop 3 recovery cd's ontvangen.
Het probleem is dat hij ondanks mijn bootvolgorde in de bios heb aangepast, niet de cd wilt afspelen, maar direct naar windows gaat.

Hoe kan ik dit probleem oplossen?

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51
Om wat voor type laptop gaat het?

Verder tijdens het opstarten met de systeem herstel cd van acer, krijg je ook niet kort de bootschap als van "druk op een toets om van cd te starten" of in het engels?
Met de "oude" acer cd's was dat niet zo, maar misschien met de nieuwere wel?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
Geef is wat meer info. :)

Verwijderd

Topicstarter
nsa1984 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:01:
Om wat voor type laptop gaat het?

Verder tijdens het opstarten met de systeem herstel cd van acer, krijg je ook niet kort de bootschap als van "druk op een toets om van cd te starten" of in het engels?
Met de "oude" acer cd's was dat niet zo, maar misschien met de nieuwere wel?
Nee dat krijg ik niet. ik heb een acer c200 serie, heb daarbij 3 recovery cd's ontvangen.

Wanneer ik de bootsequence aanpas gebeurt er nog steeds niks..

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-02 17:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Boot de cd wel in een andere pc? (puur om te checken of de disc wel bootable is)

Had je toevallig een 'recovery'-partitie op die acer, die je verwijdert hebt?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 02:04:
Boot de cd wel in een andere pc? (puur om te checken of de disc wel bootable is)
heb al eerder op deze wijze opnieuw geinstalleerd
Had je toevallig een 'recovery'-partitie op die acer, die je verwijdert hebt?
nope

• Kveli
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-03-2025
Heb op een laptop precies hetzelfde probleem gehad: bleek de connector van cd speler naar moederbord net niet lekker te zitten zodat mamabord em niet zag. Misschien op het eerste gezicht vergezocht, maar check eens of je cd speler in de bios een naam heeft (of ie em ziet).

In ieder ander geval: veel succes.

A dyslexic, agnostic insomniac : one who lies awake at night wondering if there really is a dog...

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:51
Kveli schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 02:28:
Heb op een laptop precies hetzelfde probleem gehad: bleek de connector van cd speler naar moederbord net niet lekker te zitten zodat mamabord em niet zag. Misschien op het eerste gezicht vergezocht, maar check eens of je cd speler in de bios een naam heeft (of ie em ziet).

Hmmm dat zou een redelijke verklaring kunnen zijn, als de laptop veel "en grof" vervoerd word.

TS ziet de cdrom speler wel binnen de bios staan?

En dat de cd eerder gewerkt heeft is geen garantie voor nu ;) (nsa denkt aan krasjes op cds waardoor deze niks meer willen doen.)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Kveli schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 02:28:

Hmm, maar in windows doet de speler het wel goed,en doet hij zelfs autorun wanneer je hem in de drive stopt..

er staat in de bios weliswaar geen merk + naam van de dvdspeler, maar gewoon dvd/cd player ofzo...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- proprietary recoverysoftware heeft niets met (al dan niet Overige) Hardware te maken
- waar dan ook op GoT verwachten we gedegen eigen inzet, zowel bij het zelf proberen op te lossen van een probleem als bij het geven van volledige info in de topicstart. Dat ontbreekt hier nagenoeg volledig. Als je een helpdesk wilt, bel die van Acer. GoT is geen helpdesk.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.