Windows XP Home geinstalleerd, niet gevraagd om product key?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist op de laptop van mijn vader Windows XP Home edition opnieuw geïnstalleerd. Hij had de bij de laptop horende Windows cd niet meer bij de hand maar wel de product key als sticker op de laptop. Ik heb toen van iemand een Windows cd horende bij een DELL laptop geleend. Ik verwachte dat bij de installatie mij om een product key gevraagd zou worden maar dit was niet het geval. Het besturingssysteem installeerde zonder deze vraag.
Ik wil natuurlijk de code horende bij de laptop van mijn vader gebruiken. Waarom vroeg de setup daar niet om bij de installatie? Is er een mogelijkheid om dit achteraf aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit gebeurt bij Dell heel vaak. Er wordt een bioscheck gedaan, je kan de Dell cd niet met andere computers gebruiken. Dit is dus volkomen legaal/normaal. Je hoeft achteraf je productcode niet te veranderen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je wilt controleren welke key in gebruik is kan je via google zoeken naar een programma via iets als 'windows xp key check'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:07:
Dit gebeurt bij Dell heel vaak. Er wordt een bioscheck gedaan, je kan de Dell cd niet met andere computers gebruiken. Dit is dus volkomen legaal/normaal. Je hoeft achteraf je productcode niet te veranderen.
- Is het dan niet vreemd dat hij is geinstalleerd op een Acer laptop nu?
- Ik heb net het volgende programma gebruikt van Microsoft om de product key aan te passen http://www.microsoft.com/...help/PKUInstructions.aspx. Echter, hij komt niet door de validatie heen (nog geen verbindingen met een server ergens), terwijl het toch wel echt een geldige product key is. Is dit ook handmatig aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Het programma wat ik poste, kan het inderdaad ook aanpassen.
http://www.snapfiles.com/get/rockxp.html

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1