Nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-05 16:49
Hallo Tweakers

Ik heb vandaag een nieuwe processor besteld, een amd athlon 64 x2 6000+
Ik had hierbij een vraagje mijn oude processor amd athlon 64 x2 3600+ draait op 200 mhz fsb.
Als ik nu die nieuwe processor erin druk verandert mijn moederbord dan automatisch de fsb van
de processor (lijkt me wel maar moest ff zeker weten) :P .
Me moederbord is een msi K9N- neo.
En zit er bij zon nieuwe boxed versie van een processor ook thermal grease pasta bij of moet ik die erbij
bestellen, omdat ik niet de standaard koeler gebruik die erbij zit, maar een thermaltake tr2 r1 ofzoiets.

Groeten Daan

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Meestal zit er thermal paste op het koelblok zelf, en je moederbord past niet altijd automatisch de FSB aan nee, maar dan zet je dat toch handmatig goed in de BIOS...beetje basic.

• Irwon
Ik bedoel eingelijk dat de fsb met me huidige processor niet hoger kan dan 280 mhz ofzo.
Als ik dan de nieuwe processor erin doe kan ik die dan wel hoger zetten lijkt me nog steeds zeer logisch maar.
Misschien moet ik de bios resseten maarja dat gaat geen probleem oplopen moest alleen ff weten of me nieuwe processor zodadelijk gewoon gaat werken op me moederbord.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

superman12 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:45:
Ik bedoel eingelijk dat de fsb met me huidige processor niet hoger kan dan 280 mhz ofzo.
Als ik dan de nieuwe processor erin doe kan ik die dan wel hoger zetten lijkt me nog steeds zeer logisch maar.
Misschien moet ik de bios resseten maarja dat gaat geen probleem oplopen moest alleen ff weten of me nieuwe processor zodadelijk gewoon gaat werken op me moederbord.
Ah, nou, zoek even in het boekje van je moederbord (of online voor wellicht recentere informatie) of je moederbord de CPU überhaupt ondersteunt. Het kan zijn dat voor een nieuwe CPU een BIOS update dient uit te voeren.

/En zoek van te voren op of je moederbord wel of niet zal gaan werken met je nieuwe CPU, scheelt wellicht wat problemen

[ Voor 8% gewijzigd door Exorcist op 30-07-2007 22:53 ]

• Irwon
Kijk ik net op de site van msi zie ik staan dat die de x2 6000+ 125 watt niet ondersteund :( .
Dan maar een x2 5600+ (en wat zou er eingelijk gebeuren als ik die x2 6000+ erin stop verbrand het moederbord dan :P .
Maarja anyway leuke moederborden van msi (designed for AMD Socket AMD Athlon 64/x2 processors) is ie dat stiekem toch niet heel fijn 8)7 .

Groeten Daan

Verwijderd

superman12 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:08:
Kijk ik net op de site van msi zie ik staan dat die de x2 6000+ 125 watt niet ondersteund :( .
Dan maar een x2 5600+ (en wat zou er eingelijk gebeuren als ik die x2 6000+ erin stop verbrand het moederbord dan :P .
Maarja anyway leuke moederborden van msi (designed for AMD Socket AMD Athlon 64/x2 processors) is ie dat stiekem toch niet heel fijn 8)7 .

Groeten Daan
Waarschijnlijk bestond die processor nog helemaal niet toen MSI dat moederbord ontwikkelde, ze kunnen niet altijd in de toekomst kijken of ze CPUs kunnen blijven supporten op een plank.

Ps. je hoeft niet onder elke post te groeten, dat is zelfs een regel hier.
Pagina: 1