[Home XP] Menu Start sorteren

Pagina: 1
Acties:

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-03 12:26
Mijn Menu Start ziet er momenteel als volgt uit:
Verlinkified plaatje

Zoals je al ziet staan de progamma's op Alfabetische volgorde gesorteerd. Normaal staat dit op "de nieuwste progamma onderaan". En zo stond het ook een tijdje, tot het plotseling ooit zo eruitzag. Nou ben ik erachter gekomen dat de ene helft in "C:\Documents and Settings\mijn account\Menu Start\Programma's" staat en de andere helft in "C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's" staat.

Ik heb in beiden mappen "Beeld -> Progamma's schikken op -> Gewijzigd" gedaan. In de mappen zelf had dit wel de gewenste effect. Maar mijn Menu Start blijft eruit zien als hierboven. Iemand enig idee hoe ik het in de lijst ook zo krijg?

[ Voor 2% gewijzigd door een moderator op 10-08-2007 17:20 . Reden: Screenshots mag je heus wel resizen hoor :) ]

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik ben bang dat hiervoor geen standaard Windows functionaliteit aanwezig is. Windows kan zelf alleen het startmenu op naam sorteren (Rechtsklikken in je startmenu -> Sorteren op naam). Wellicht dat er een utility voor is die het kan, maar ik kan er zo snel geen een voor je vinden.

• Aubergine
*schop* Iemand die wel een utility weet?

Verwijderd

Geen programma, je kunt zelf wel sorteren door te slepen waar je het wilt hebben in je start menu...

Wellicht een aanrader om je startmenu is te gaan opschonen... staat naar mijn idee ergggg veel zin.

Maak bijvoorbeeld categorieen ofzo? ;)

• Aubergine
Maar je kan zoiets toch wel terug naar de standaardwaardes veranderen nadat je iets fouts hebt gedaan?

Verwijderd

Soms tijdens de installatie van software krijg je de vraag of je het programma voor alle gebruikers wilt installeren, of alleen voor de huidige gebruiker. Ik denk dat je niet altijd hetzelfde antwoord op deze vraag gegeven hebt (of niet alle software heeft er tijdens de installatie om gevraagd).

Probeer de items die in:
code:
1
 C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's
staan eens te kopiëren naar:
code:
1
C:\Documents and Settings\mijn account\Menu Start\Programma's

En vervolgens de pictogrammen in het Menu Start te herschikken.

• Aubergine
Geen effect :( Als ik ze allemaal deruithaal word de lijst wel leeg. Maar de volgorde blijkt niet vanuit de map kunnen worden beheerst.

• Aubergine
*schopje*

Verwijderd

Ik weet dat een vraag als deze meestal niet op prijs wordt gesteld, maar waarom zou je dit willen?
Mijn Start Menu ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dknippers/got/startmenu.JPG

Verder maak ik amper gebruik van het start menu. Ik gebruik Launchy Dit programma indexeert het start menu. Met een globale sneltoets start je het programma op (zelf in te stellen), en vervolgens begin je met het typen van de naam van het programma dat je wilt opstarten en vervolgens druk je op enter om het op te starten. Werkt zeer snel, vooral als je zo'n zooitje hebt in je start menu als jij hebt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 17:09 ]

• Aubergine
Omdat ik aan de oude indeling gewend ben, hier werk ik al ruim 4 jaar mee. Ik vind het dus ook prettiger werken dan de rest.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als je aan de indeling gewend bent, kun je ze net zo goed op hun plek slepen. Je weet ongeveer waar je welke programma's hebt staan en kunt de snelkoppelingen dan ook gewoon verplaatsen naar een plek die voor jou prettiger werkt. Het duurt iets langer dan met een programmaatje, maar dan is het wel precies jouw indeling.
Pagina: 1