Toon posts:

Sata voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een aantal computers gebouwd maar altijd waren dat met IDE harde schijven, dus SATA is nog compleet nieuw voor mij. Mijn bestelling loopt nog maar heb de case, moederbord en de sata II harde schijven al binnen.

Ik heb hier 4 sata kabels bij gekregen, verder zit er een externe sata kaart bij die wel een extra voeding kabel heeft die in een sata schijf past.

Simpel gevraagd, wat voor voedingstekker gaat er op een sata harde schijf? Zit er op de voeding een kabel die direct op de sata schijf past zoals bij IDE, of moet ik een speciale kabel hebben die in de harde schijf moet en die weer verder aansluiten op de voeding, of iets anders? Google gaf me hier geen antwoord op, ook de handleidingen erbij.

Ik heb het moederbord, sata II harde schijven en voeding wat aangeraden word op de best buy guide:
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2007
besteld, voor het geval dat.

Alvast bedankt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/11/23/pc_interfaces_101/hdd_sata_connected.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.keroin.perso.cegetel.net/images_tutos/info/Serial_ATA/SATA-hdd.jpg

Naast de SATA connector kan de SATA voeding. Of je gebruikt gewoon een molex die links te zien is als de HDD dat heeft.

Dit is trouwens wel erg basic hoor. Door even op Google naar plaatjes van SATA schijven te zoeken had je het zo kunnen zien.

[ Voor 52% gewijzigd door PilatuS op 30-07-2007 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat ik die SATA power kabels er niet bij gekregen heb. Zulke plaatjes heb ik ook gevonden maar ik wist niet zeker of die ook op de voeding zaten. Tenzij ik ze nog bij de voeding geleverd krijg.

Er staat namelijk in een review van die voeding dat hij er sata power kabels bij kreeg. Daarom ben ik een beetje verward.
pricewatch: Corsair CMPSU-520HXEU

Maar ja ik zie het wel, als het wel zo is sluit ik die ene aan die ik heb en haal 2 extra op.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die Corsair voeding heeft gewoon voldoende SATA power connectors. Zie nu pas dat het om die voeding gaat. Je kan gewoon de HDD's gaan gebruiken met die voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi bedankt :)

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-01 08:06
Heb de voeding zelf net binnen gekregen, en er zitten om precies te zijn 2 modulaire kabels bij met ieder 2 sata powerconnectors;)

• Fonzie27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-02 10:39
Pieterke schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:10:
Heb de voeding zelf net binnen gekregen, en er zitten om precies te zijn 2 modulaire kabels bij met ieder 2 sata powerconnectors;)
offtopic
net binnen gekregen? om 00:10 's nachts? Dat is pas een bezorger ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fonzie27 op 31-07-2007 04:20 ]

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Let wel op dat je de sata power connector en de molex power connector niet allebij aansluit, Dat vind je HDD niet leuk.

Of de één of de anders dus ;) .

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Pagina: 1