Toon posts:

Goedkoop Component VS Duur Component

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe LCD TV (Sony Bravia 32S2530), en ik wil daar mijn DVD speler op aansluiten, via SCART vind ik de kwaliteit bagger, maar mijn DVD speler heeft ook een component uitgang.

Nu heb ik even op het internet gekeken voor kabels, en de prijzen verschillen nogal, je hebt op allekabels.nl al kabels van rond de 20 euro, http://www.allekabels.nl/na/0/424/Component-Video-Kabel.html , maar je heb ook kabels van Monster, die zijn weer 60-100 euro. Is het het waard om de duurdere kabels te kopen of kan ik beter voor de goedkope gaan?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 20:52:
Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe LCD TV (Sony Bravia 32S2530), en ik wil daar mijn DVD speler op aansluiten, via SCART vind ik de kwaliteit bagger, maar mijn DVD speler heeft ook een component uitgang.

Nu heb ik even op het internet gekeken voor kabels, en de prijzen verschillen nogal, je hebt op allekabels.nl al kabels van rond de 20 euro, http://www.allekabels.nl/na/0/424/Component-Video-Kabel.html , maar je heb ook kabels van Monster, die zijn weer 60-100 euro. Is het het waard om de duurdere kabels te kopen of kan ik beter voor de goedkope gaan?
Component is analoog, dus in tegenstelling tot HDMI kan een kabel inderdaad verschil uitmaken. Maar mijns inziens ben je het beste af met een 20 euro kabel, zal waarschijnlijk toch volstaan.
Dikkere component kabels zijn doorgaans beter, maar dit kun je ook overdrijven. Ik heb echter geen ervaring met Monster-cables, maar ik denk dat het een grote luchtbel is.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Aangezien bij component de afscherming van de kabels al afzonderlijk is en er weinig signaaloverdracht tussen de 3 kanalen is, zou ik gewoon een simpele kabel pakken. Bij SCART is een iets betere kabel zinvol, maar het hoeft geen kapitalen te kosten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
ga er ook niet te veel op besparen. Ik merkte een gigantisch verschil toen ik mijn goedkope kabel verving door een setje van Oehlbach (schrijf ik dat goed). Die kabels kostten iets van 40-50 euro of zo en zijn twee keer zo dik als wat ik had. De beeldkwaliteit is echt meer dan 100% verbeterd tov de eerste kabels (gewoon 3 oude videokabels composiet).

Ik heb deze nieuwe kabel NB gekocht op aandringen van mijn vriendin. Eén ding waar ze natuurlijk honderd porcent gelijk in heeft: Kijk hoeveel geld je hebt uitgegeven aan die tv, ga je dan 3 tientjes besparen op zo'n klein maar cruciaal detail?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

Exirion

Gadgetfetisjist

pianoman schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:33:
De beeldkwaliteit is echt meer dan 100% verbeterd tov de eerste kabels (gewoon 3 oude videokabels composiet).
Dan noem je ook wel een voorbeeld zeg... Dropveters noemen ze die kabeltjes die je had :{

Gewoon fatsoenlijk afgeschermde kabel is voldoende en dan kun je voor maximaal 20 euro klaar zijn. Zelf maken nog simpeler: RU58 kabel van 80 cent per meter is net zo goed als het gros van de 'high-end' meuk uit de winkel die 50 euro moet kosten. 3 stukjes van een meter plus plugjes en je bent klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Exirion op 31-07-2007 10:00 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt :), dan koop ik er 1 van 20 eurotjes. Ik koop hem wel in een winkel, kan ik gelijk zien of de kabels een beetje fatsoenlijk zijn.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-02 08:20
pianoman schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 09:33:
Kijk hoeveel geld je hebt uitgegeven aan die tv, ga je dan 3 tientjes besparen op zo'n klein maar cruciaal detail?
en dat is nu ook net de insteek van de kabelhandel. m.i. overpriced. Het zal ongetwijfeld verschil uitmaken, maar kabels van 100-en euro's }:O

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
Helemaal mee eens hoor. Wat ik alleen wilde zeggen is dat je helemaal onderaan op die ladder het verschil wel degelijk merkt, en dat in dat laagste segement het prijsverschil nog te verantwoorden is. Ik heb dus zo'n kabel van ergens tussen de 40-50, en dat scheelt veel met die goedkope kabel die ik had. Geen storingen, ruis, schaduw, etc meer. Je kunt ook nog kabels kopen die 100 euro of meer kosten, maar ik kan me niet voorstellen wat die nog toevoegen op de perfecte signaaloverdracht die ik nu heb.

Wat ik eigenlijk bedoelde is:neem niet die goedkope vivanco kabels om 2 tientjes te besparen. Want dat verschil zie je echt wel.Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Ik had vroeger een buurman, die had tussen zijn cd-speler en zijn versterker een kabel hangen die duurder was dan mijn hele installatie.(en uiteraard een verzwaarde, gebalanceerde cd-speler, speakers op spikes, op een stuk beton). Dit moest dan bijdragen aan een perfecte recreatie van hoe het ooit opgenomen was, en zo min mogelijk bijgeluiden. En dan met het raam open muziek gaan zitten luisteren. 8)7
Pagina: 1