Toon posts:

Externe harde schijf Western Digital 2500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen valt de harde schijf steeds uit (alles wit) en sinds vandaag start hij bijna niet meer op. Er is nog 109 Gig ruimte.
Bij het openen van de schijf via Deze computer staat er in de map Taakbeheer meteen de melding "reageert niet".
Na enkele minuten komen dan toch de mappen tevoorschijn, maar het beeld in de map valt regelmatig weg.
Ik heb al diverse programma's zoals Ad-Aware, CCleaner gedraaid, maar niks helpt.
Op een andere pc, die een paar jaar ouder is, opent de harde schijf meteen zonder problemen.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zie even de combinatie niet van Ad-Aware, CCleaner en een hardeschijf die niet werkt? Of ga je der vanuit je een virus of een trojan hebt die externe hardschijven blokkeerd :+)?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik dacht inderdaad eerst aan een virus o.i.d..
Vandaag weer op de andere pc geprobeerd, alles werkt perfect.
Ik denk nu dat het misschien iets met Windows update te maken heeft, die werkt nl. ook niet meer, krijg dan de melding dat de verkeerde taal is geïnstalleerd?!
Ik heb op internet gezocht naar een evt. update voor Verkenner, maar niks te vinden.
Ik weet verder niet waar ik moet zoeken naar de oorzaak van dit probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu ook proberen de schijf om te zetten naar NTFS, kijk of dat helpt.
Al zou dit vreemd zijn, omdat hij tot nu toe geen problemen heeft gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Na opstarten in Veilige Modus heb ik alle mp3's naar een andere schijf gekopierd en de externe harde schijf geformateerd van FAT32 met 2 partities naar NTFS met 1 partitie.
Vervolgens alles weer naar de externe gekopieerd.
Voorlopig lijkt nu alles in orde, ik kan er zelfs weer nummers bijzetten en hij opent redelijk snel.
Bedankt voor de reactie en hopelijk voorlopig niet tot ziens!.
Groetjes, Lydia.

Verwijderd

als je problemen weer hebt

zou even chkdsk draaien.
lost meestal op de problemen.
Pagina: 1