Toon posts:

SATA schijf wil niet formatteren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een SATA schijf gekocht, de WD Caviar SE16 320GB. Het installeren ging makkelijk. Schijf aangesloten, computer opgestart en windows geinstalleerd. Daarna werkte alles goed.

Nu wil ik mijn schijf formatteren, maar ineens lukt dat niet. Ik start mn computer op, boot vanaf de cd en de windows setup start. Ik krijg "de hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" te zien. Na een tijdje dit scherm valt de computer uit en reboot hij.

Ik heb heb dit al geprobeerd:

- Alle overige apparatuur losgekoppeld, behalve dat wat nodig was voor een windows installatie
- De schijf in een andere pc, met hetzelfde mobo.

Mijn moederbord is een Asus A8NSLI.

Dit werkte allebei niet, dus ik heb geen idee wat ik nu moet proberen.

Iemand hier wel?

[edit]Ik krijg nu ineens een error als ik probeer te booten vanaf de sata schijf:

"hal.dll beschadigd, installeer het bestand opnieuw uhwuhwh"

Gaat alleen moeilijk, aangezien ik niet in de windows setup kan komen maarja, ik boot nu vanaf een andere schijf met een oude windows installatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 20:21 ]

Verwijderd

Format hem eens met partition magic. Kan je het bestand " hal.dll " niet vanaf de install dvd in de map sytem32 pleuren. expand X:i386hal.dl_ "%systemroot%system32hal.dll"

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Dat met HAL heb ik al geprobeerd, maar werkte ook niet. Ik zal het eens met partition magic proberen. Thnx :) .