Toon posts:

PC plotseling kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn computer doet het niet meer. dit is er gebeurd:

De pc stond nog aan en stond op schermbeveiliging met zon vlaggetje van windows. Ik activeerde hem weer met mn muis en ik zag nog een laatste flits van mijn bureaublad. Daarna werd de computer opnieuw opgestart. Helaas duurde dit maar 2 seconden. Daarna werd het beeld zwart en hij deed het niet meer. Bij het opstarten gaan mn processorventilator en mijn algemene ventilator wel draaien maar er komt niks op mijn beeldscherm. Deze werkt nog gewoon. Daarnaast gaat het cd-laatje ook niet meer open.

heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn?
en wat nu te doen?

Verwijderd

Topicstarter
het enige wat ik eruit kan halen is dat mijn koeling niet goed genoeg is... Maar die blijven rustig draaien als ik de computer opstart.

Verwijderd

Heb je al een andere monitor geprobeerd?
Krijg je ook alarm piepjes uit de PC te horen?
Als de cd laatje niet open gaat, is vermoedelijk je voedingsstekker van de cd speler er uit gegaan.
Omdat je koeling nog wel draaid.
Mogelijk je video kaart kaduk.
Of de voeding is deels stuk.

In hangen en opstartproblemen staat heel veel in.
Heb je van die opsomming al iets geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:52:
Heb je al een andere monitor geprobeerd?
Krijg je ook alarm piepjes uit de PC te horen?
Als de cd laatje niet open gaat, is vermoedelijk je voedingsstekker van de cd speler er uit gegaan.
Omdat je koeling nog wel draaid.
Mogelijk je video kaart kaduk.
Of de voeding is deels stuk.

In hangen en opstartproblemen staat heel veel in.
Heb je van die opsomming al iets geprobeerd?
niet geprobeerd maar is ook niet waarschijnlijk omdat het cd-laatje het ook niet doet.
Geen geluid behalve van de koeler.
muis en keyboard reageren wel.

Ga de voeding checken met een multi meter.

Verwijderd

Topicstarter
Zowel mijn harde schijf als mijn cd-speler kregen 5v dus dat is prima. Ik heb er iemand naar laten kijken en die zei dat het waarschijnlijk het moederbord was. Daarom ga ik hem terug sturen tegen garantie.
dus hij mag gesloten worden

bedankt voor het reageren! _/-\o_ 8)

weer wat geleerd :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Een echte tweaker haalt toch eerst alles los wat overbodig is. HDD,CD-ROM/DVD-Rom speler. Extra insteek kaarten en dan kijken wat ie doet.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:09:
Zowel mijn harde schijf als mijn cd-speler kregen 5v dus dat is prima. Ik heb er iemand naar laten kijken en die zei dat het waarschijnlijk het moederbord was. Daarom ga ik hem terug sturen tegen garantie.
dus hij mag gesloten worden

bedankt voor het reageren! _/-\o_ 8)

weer wat geleerd :)
Iemand zegt dat waarschijnlijk het moederbord kapot is, en je gelooft dat klakkeloos. _/-\o_

Je had nog 80 andere dingen kunnen proberen, dus zoveel zul je niet geleerd hebben.
Pagina: 1