[iPhoto] Niet alle foto's geimporteerd van digicam

Pagina: 1
Acties:

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12-2025
beste apple-gebruikers,

ik ben in bezit van een Canon PS S45 digicam en een MBP met OSX 10.4.10.

Ik heb een vreemd probleem wanneer ik mijn digicam aansluit.

voorbeeld: ik heb 100 foto's op mijn camera staan, dit geeft iPhoto ook weer (Ik zie mijn camera overigens nergens anders dan in iPhoto, dus niet op mijn desktop o.i.d.)
Wanneer ik vervolgens in iPhoto kies voor importeren, dan gaat hij aan het werk, maar als het importeren voltooid is zijn er maar 60 van de 100 geimporteerd(niet echt aan te geven welke wel, welke niet). Heb het meerdere keren geprobeerd, steeds zelfde resultaat.

Hierna geprobeerd met 'Fotolader', naar een eigen gekozen map, dit ging prima, alle 100 foto's werden geimporteerd. Hierna handmatig naar iPhoto gesleept, waar ze naar wens worden getoond.

Maar heeft iemand enig idee waarom de import functie in iPhoto niet direct goed werkt.

Kon er bij Apple/Canon of tweakers niets over vinden.

b.v.d.

Alien

• _Alien_
*Schopje*

Echt niemand enig idee, of is het gewoon vakantietijd? :D

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wordt jouw (als je windows hebt natuurlijk) apparaat onder Windows als Mass Storage device gezien? ( zoja.. hoeveel foto's laat hij hier zien?)

Want onder MacOS X doet hij dit niet, want anders zou je hem moeten zien in Finder/desktop.

Als dit zo is dan denk ik dat je even bij canon moet gaan kijken naar een driver voor macos x

Ohja nog iets!.. heb je de update 10.4.10 al geinstalleerd? Dit zou verschillende usb mass storages problemen moeten verhelpen. Wel oppassen want er zijn 2 versies.. in APL is hier een topic over.

[ Voor 30% gewijzigd door Falcon op 02-08-2007 12:41 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• _Alien_
heb osx, en net die nieuwe update, maar hij ziet hem dus gewoon niet als mass storage.... raaarrrrr