[XP] windows\system32\config\system file beschadigd*

Pagina: 1
Acties:

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:49
beste tweakers,

er zijn al een hoop topics over gemaakt maar mijne is net iets anders ik heb een compaq pc met een oem versie van windows xp er op. nu krijg ik bij het opstarten kan \config\system niet vinden of is beschadigt en dat windows nu niet kan opstarten. nu moet ik dus mijn windows cd erin gestopt (niet de oem) laten laden en op repair gedrukt, alleen kan ik mij niet aanmelden bij de goede directorie c:\. ik wil namelijk die files verwjderen en opnieuw erop zetten. hoe moet ik nu ooit mijn pc werkend krijgen staat een shitload of belangrijke documenten etc op graag hoor ik jullie tips

bedankt

Verwijderd

Wat je kan proberen is je PC opstarten met een Linux Live Boot cd ( Bijvoorbeeld Troppix ) zodat je eerst je bestanden in veiligheid kan brengen, daarna kan je altijd nog proberen de register bestanden te repareren

Een handige howto vind je hier

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hdd in de pc hangen waar je deze post op hebt geschreven. Al je belangrijke meuk wegfikken/op andere partitie zetten en opnieuw beginnen met Windows. Je kan ook op deze manier \config\system herstellen, maar of dat gaat werken durf ik niet te zeggen. En als het werkt, geen idee wat voor systeem je dan overhoud, kan namelijk rete instabiel zijn of traag.

Commandline FTW

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:02

SambalBij

We're all MAD here

Die files in C:\windows\system32\config zijn de bestanden waaruit het register is opgebouwd.
Het bestand system in die dir is het HKEY_LOCAL_MACHINE\System deel van het register. Dat is dus een databestand wat specifiek bij jouw pc hoort, en dat zul je dus niet op de CD van windows kunnen vinden waarna je het gewoon op je pc kunt kopieren.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan ergens op je hdd in de Windows map een backup ervan vinden. Dat had ik zo bij een vriend van mij opgelost. Was alleen wel een oude, want SP2 was niet meer actief terwijl deze wel in Software stond. Hij kon toen iig backups maken toen ik een weekje later de pc onder handen nam en opnieuw installeerde. Dat zal met jouw systeem ook nodig zijn.

Commandline FTW

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Die backup kun je ook proberen terug te zetten door in het opstartmenu (F8 indrukken vlak voordat die eerste witte progressbar verschijnt bij het booten) te kiezen voor de vorige/laatste configuratie (last known good config)

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Moet je wel die optie hebben. Dat was het eerste wat ik ook probeerde daar, maar mooi niet dat je die optie had. Je kreeg direct de foutmelding.

Commandline FTW

• SambalBij

SambalBij

We're all MAD here

Hmm okay dat zou kunnen.
Anyway, als de TS nog op de machine kan komen via de recovery console is er nog wel wat te proberen. Lijkt uit de topicstart alleen dat dat niet lukt. Let wel op dat je bij de recovery console het administrator password moet opgeven, en niet het password van de user waar je normaal gesproken mee werkt. Kan ook zijn dat het admin password leeg is, dan kun je gewoon op enter drukken.

Mocht het lukken om in de recovery console te komen dan kun je eens proberen om in de c:\windows\system32\config het system bestand te renamen (naar system.old ofzo) en daarna het bestand system uit de c:\windows\repair directory te kopieren naar die config dir.
Dat bestand in repair is waarschijnlijk de een reservekopie van net na de installatie van windows, dus goede kans dat je windows alsnog niet lekker meer werkt (hardware drivers en services zullen hoogstwaarschijnlijk ontbreken) maar je kunt dan wellicht wel je data backuppen en daarna windows herinstalleren.

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is precies wat er bij mijn vriend was. Audio was er niet meer, net als printer en videokaart. SP2 was weg bij systeemeigenschappen maar bij Software stond hij er wel. Toch maar ff duidelijk gemaakt dat hij een backup moest maken van alles en opnieuw moest beginnen. Dit is voor de TS ook het geval. Kleine kans dat met een chkdsk /f het probleem kan oplossen.

Commandline FTW

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:49
thx ik ga het zo allemaal proberen te fixxen met de tips van jullie ik houd jullie op de hoogte hoe ik het heb opgelost.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titel fix.
We zien hier graag het OS in de topictitel verwerkt, zou je daar in het vervolg aan willen denken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1