Toon posts:

Hardeschijf kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een groot probleem met mijn computer,

Gisteravond wilde ik mijn computer opstarten maar dit gebeurde niet.

Hij liet mijn opstartscherm zien dat windows geladen werd en toen viel hij uit en schakelde opnieuw in,

Gaf hierna aan dat windows verkeerd was opgestart dus heb ik gekozen voor een normale opstart, hierna zwart beeld en alweer viel hij uit.

Dit gebeurd steeds opnieuw, zelfs in veilige modus wil hij niet opstarten.
Heb alle hardware losgekoppeld en weer geprobeerd, alle geheugenbanks eruit gehaald en 1 voor 1 getest, hij start niet op.

dus maar mijn hdd uit de comp. gehaald, deze netjes weggelegt en er een andere hdd op aangesloten( hier staat vista op ) maar precies hetzelfde verhaal,
Comp. gaat aan, laat zien welk moederbord ik heb, start door naar windows verkeerd afgesloten, kies een optie en daarna start hij opnieuw op.

Zelf denk ik dat het mijn moederbord is maar hoe weet ik dit zeker?

ook is mijn oude hdd nadat ik hem weer wilde aansluiten een klein beetje hard gevallen :'( :'( waardoor hij niet meer wordt herkent door de comp.

Is mijn hdd nog te redden ?? of zowiezo hetgeen wat er opstaat??

Wie kan mij hier verder mee helpen.
alle tips zijn welkom.

Edit: het is trouwens een maxtor hdd ( die kapot is )

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

Neem eens deze faq door:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Probeer dingen uit te sluiten.
-Memtest om te kijken of geheugen nog ok is.
-Proggie van Maxtor om te kijken of HDD nog ok is.
-etc.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

als je HD op de grond pleurt en hij niet echt meer wordt herkend door de pc is de zaak meestal redelijk... verloren. evt op een frisse HD, formatteren, windows installeren en je "kapotte" hd als slave naast je windows HD hangen. Kijken of je er nog data af kunt trekken. Meestal als je HD valt, is de electronica stuk en kunnen de koppen / platters beschadigt zijn. Gelukkig is het al een aantal jaren standaard dat als je harde schijf uitschakelt, de kop in een veilige positie gaat staan, en niet tussen de platters blijft zweven.

wat betreft je niet willen opstarten probleem... ik zou zeggen, ALLES disabelen wat niet absolute noodzaak is. Dus netwerk in bios d'r uit, geluid d'r uit, insteekkaarten er uit, usb muis er uit en in PS2 er in, ook een PS2 keyboard d'r insteken, alle usb resterende apparaten er uit, één recente geheugenbalk er in, dvd brander los, alleen je dvd lezer. echt een minimale pc. één HD er in, zet er winxp op en kijk eens hoever de installatie wil komen.

Voordat je windows installeert, eerst de schijf formatteren in de windows setup, dan naar de R-console gaan en een scandisk doen. Ook memtest86 draaien voordat je windows installeert. Dan terug gaan kijken of je je andere problemen op kunt lossen.

ik weet het, kost veel tijd, maar is wel de meest betrouwbare manier om je pc te redden. Prutsen kost ook veel tijd.

ps. en je kunt een biertje drinken terwijl je bezig bent met "windows installeren".

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 30-07-2007 17:45 ]

-_-