[wlan] Snelheid en gamen

Pagina: 1
Acties:

• sw3at
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-02-2022
Hallo,

Sinds een week dan eindelijk dsl, aangezien mijn zusje over een laptop beschikt een wlan router gekocht. Nu ben ik een redelijk actieve gamer en merkte dat mijn ping met w-lan toch niet echt stabiel is (stabieler dan ISDN) maar toch af en toe rare stijgers. Dus ik kijken in mijn wlan router(Siemens SL)

En zie dat daar de download nog geen 512 kbit/s haalt, de upload wel. Terwijl ik toch echt DSL heb, (gelijke upload en download)

Is er een verband tussen de rare ping af en toe(niet constant) en de niet kloppende download snelheid die de router aangeeft?

Mvg

Bas

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je bent verbonden met je router via Wifi of UTP?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• sw3at
Via wifi,

Dit viel me op in het config scherm van me router:

Statistics Downstream Upstream
Line Rate 384 Kbps 512 Kbps
Attainable Line Rate 512 Kbps 692 Kbps
Noise Margin 9.7 dB 11.0 dB
Line Attenuation 53.5 dB 31.0 dB
Output Power 13.4 dBm 12.9 dBm

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WiFi is sowieso niet stabiel.

Hoe is je game-verbinding via bekabeling (UTP)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sw3at
Heb ik geprobeerd en had toen alsnog ping van 100, af en toe modem gereset.
Na een reset weer ping van 50 stable, maar dat lukt zelfs nu al niet meer.
Verder ben ik niet zo in to wlan enzo, dus snapte ook bijv het PPP lampje op me router niet, wat soms wel brand en na een paar keer resetten weer niet...

• battler
PC rechtstreeks op modem heb je dan het zelfde probleem?

• sw3at
ja, heb ik die rare ping uitschieters niet.
Maar soms heb ik dan een ping van 50, reset ik modem paar keer heb ik weer ping van 100.
Heb ook al ander modem geprobeerd.

• battler
sw3at schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:26:
ja, heb ik die rare ping uitschieters niet.
Maar soms heb ik dan een ping van 50, reset ik modem paar keer heb ik weer ping van 100.

Heb ook al ander modem geprobeerd.
Je spreekt je zelf hier tegen, eerst zeg je. Dan heb je ze niet. En vervolgens zeg je dat het wel zo is.
Wat ik er voorlopig van heb begrepen, is dat als je je pc aansluit rechtstreeks op het modem.
Dat je hoge ping tijden hebt? Als dit klopt hebben we toch wat meer info nodig om je te helpen.

Wat voor modem heb je?
Wie is je provider?
Hoe zijn je download en upload snelheden?
Hoe heb je je ping tijden gemeten?
Heb je voor de rest nog andere problemen behalve hoge ping tijden?

• sw3at
Oke, Nu ik het zelf terug lees ben ik idd onduidelijk.

Wanneer ik mijn pc via WLAN verbind, heb ik rare ping uitschieters (Te zien in mijn Lagometer). Ping is ongeveer 70, wat ik hoog vind voor een dsl ping.

Wanneer ik mijn pc via UTP verbind, heb ik de uitschieters niet, maar een hogere ping.

Na door mijn config te lopen van het modem, kom ik dus tegen dat mijn download snelheid (volgens het modem) niet gelijk is aan mijn upload. Ze horen beiden 512 kbit te zijn. Nu heb ik dus ook al een ander modem geprobeerd, en hetzelfde probleem.

Verder, woon ik net over de grens in Duitsland, heb Ewe-tel als provider. Maar daar zul je verder niet veel aan hebben. Ping heb ik gemeten door in game te kijken, en via speedtest.nl. Voor de rest heb ik nog een probleem dat ik een gedeelde printer van een andere pc niet kan zien. Niet door windows zelf, en ook niet door de net-tool die bij de printer zit.

• Dr Mad
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11-2025

Dr Mad

Team4Fun Vouwert

Tip: Ping eens naar Duitse servers.
Veelal hebben Duitsers pings van 60 a 70 wanneer geconnect naar Nederlandse servers (o.a. in CS, bekend probleem, duitsers met hoge ping).

Money4Gamers

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:59

lier

MikroTik nerd

Dan heb je dus SDSL (en geen ADSL) ?

Aangezien je een instap DSL abonnement hebt, kan ik me voorstellen dat de ping relatief hoog is. Verder weet ik dat de Duitsers over het algemeen een veel hogere ping hebben (zelfs op hun Duitse gameservers) dan Nederlands.

Je ping is afhankelijk van een heleboel zaken, maar als je mij kan aantonen dat je ping draadloos lager is dan bedraad, eet ik mijn schoenen op (en ik heb maat 46)...

Waarom gebruik je trouwens speedtest.nl (hebben ze geen gelijkwaardige Duitse oplossing) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-03 08:51
Ping is niets meer de de tijd tussen een antwoord van een andere computer,

Een PC ergens in USA zal een hogere ping hebben dan een PC in Duitseland.
Je geeft het overigens zelf al aan je woont in Duitseland.

Je zult dus een hogere latency hebben op een server in NL dan een server in de regio waar je woont.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• sw3at
Klopt, heb ik ook direct geprobeerd.

Anyway, ik ga voor mezelf maar een utp kabeltje leggen.
Kan het trouwens de combinatie van 2 merken (siemens en smc) zijn dat het niet goed samen werkt? En is de kwaliteit van een USB wlan stick slechter dan PCI?
Pagina: 1