kan geen mobo kiezen voor pc

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Zumpelvelder
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 15:49
Hallo,

Ik ben al een tijdje een nieuw mobo aan het zoeken voor mijn pc maar kom er maar niet uit.
Ik heb al heel veel gezocht maar weet nog niet eens welk merk ik ga kiezen.

CPU: P4 Prescott 3.4 gHz (HT)
VGA: Nvidia 6610XL PCI-E x16
350 watt ATX voeding, 250GB SATA HD, IDE DVD lezer, IDE DVD writer, PCI TV-tuner kaart met 56k modem samen.

dit is wat ik nu heb, ram koop ik samen met het mobo.

Ik ben op zoek naar een mobo waar dit zo op kan en later een nieuwe cpu en nieuwe videokaart.

kosten mobo: max €150 excl ram geheugen

kunnen jullie me eentje aanraden?

Het mobo moet wel GBit LAN en 7.1 geluid van degelijke kwaliteit hebben (ik ben dj en gebruik deze pc daarbij).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Zumpelvelder schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:14:
Hallo,

Ik ben al een tijdje een nieuw mobo aan het zoeken voor mijn pc maar kom er maar niet uit.
Ik heb al heel veel gezocht maar weet nog niet eens welk merk ik ga kiezen.

CPU: P4 Prescott 3.4 gHz (HT)
VGA: Nvidia 6610XL PCI-E x16
350 watt ATX voeding, 250GB SATA HD, IDE DVD lezer, IDE DVD writer, PCI TV-tuner kaart met 56k modem samen.

dit is wat ik nu heb, ram koop ik samen met het mobo.

Ik ben op zoek naar een mobo waar dit zo op kan en later een nieuwe cpu en nieuwe videokaart.

kosten mobo: max €150 excl ram geheugen

kunnen jullie me eentje aanraden?

Het mobo moet wel GBit LAN en 7.1 geluid van degelijke kwaliteit hebben (ik ben dj en gebruik deze pc daarbij).
echt veel keus ga je niet hebben... S478 is nu al nouwelijks te verkrijgen, en icm PCI-E wordt het helemaal lastig. ik zou gaan kijken naar ASROCK moederplankjes.

Daarnaast, DJ met onboard geluid? schaf jezelf een goedkoop moederbordje aan (zo'n asrockplank oid), en daarnaast een geluidskaart. Werkt stukken beter.. wedden?

edit:

bijvoorbeeld: dit

of deze

succes, Maarten.

edit 2: die laatste wordt misschien lastig omdat je ook een modem ( _/-\o_ ) erbij wilt, en dus geen pci sloten meer over hebt voor je geluidskaart.

[ Voor 19% gewijzigd door M2M op 30-07-2007 17:24 ]

-_-

• Zumpelvelder
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 15:49
Beste Maarten,

Bedankt voor je snelle antwoord maar het is een socket 775, teveel keuze dus...

Het modem gebruik ik niet maar zit samen met een tv tuner op één pci kaartje, ik kijk wel eens tv via de pc in timeshift (heb geen hd-recorder).

[ Voor 43% gewijzigd door Zumpelvelder op 30-07-2007 17:45 ]

Verwijderd

Als het LGA775 is heb je idd veel keus. Voor later een nieuwe cpu te gebruiken icm het bord zou ik voor de nieuwste chipset gaan: P35 (indien je cpu erop werkt).
Voor goede kwaliteit van (onboard) geluid moet je naar het schijnt bij de Gigabytes P35 bordjes zijn, denk dat deze ook (buiten de goedkoopsten) DTS ondersteunen. Ze passen allemaal binnen je budget buiten de DQ6.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 17:57 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Zumpelvelder schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:42:
Beste Maarten,

Bedankt voor je snelle antwoord maar het is een socket 775, teveel keuze dus...

Het modem gebruik ik niet maar zit samen met een tv tuner op één pci kaartje, ik kijk wel eens tv via de pc in timeshift (heb geen hd-recorder).
aaah... dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker.

nu kun je nog steeds voor een goedkoop moederplankje gaan icm een losse geluidskaart. Werkt zeker als DJ een stuk beter. mocht je er echt bezwaar tegen hebben kun je de bovenstaande reactie volgen.

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Van een Tweaker verwachten wij dat hij zelf in staat is eisen te stellen, op zoek te gaan naar reviews en ervaringen en zelf een keuze te maken. Daar is geen topic voor nodig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.