P_de_B schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:04:
Ik snap ook echt niet waar de TS over valt. Je sluit een abonnement af voor een bepaalde periode, en je vind het vreemd dat je nergens ziet hoe dat afloopt

T.net zou moeten vermelden dat abonnementen automatisch verlengd worden als dat het geval is. Zolang dat niet het geval is eindigt de overeenkomst gewoon op de overeengekomen datum.
Maar waar staat expliciet
voor het afsluiten dat het een abonnement voor bepaalde duur is? Op de shop.tweakers.net-pagina staat enkel een prijs per maand (terwijl je niet eens per maand kan betalen) en op de pagina die daarna komt staat ineens niets meer over een bedrag per maand, maar alsnog niet expliciet dat het voor bepaalde duur is
En zoals hier al aangehaald wordt, het gros van de abonnementen werkt zo niet, dus lijkt het mij nuttig om het expliciet te melden bij de plek waar men het 'contract' met ons aangaat om te melden dat ie voor bepaalde duur is.
Viper® schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:50:
Ik ben het overigens ook eens met de TS. Het niet meer willen van een dienst hoor je niet af te sluiten door gewoonweg niet meer tot betaling over te gaan. Uiteraard is het een manier, netter vind ik altijd dit van te voren eerst te melden.
Waarom niet? Dat hangt toch van de manier waarop je de dienst brengt af? Als het een dienst voor bepaalde duur ie, zoals bij ons, is het juist per definitie zo dat je impliciet opzegt door niet een nieuwe termijn aan te gaan.