Opzeggen Abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 18:34
Helaas kon ik niets vinden waarbij ik mijn abo kan opzeggen. Abonnee worden is zo gepiept maar opzeggen ho maar .

Via wie of wat kan ik dat regelen? Het hoort volgens mij gewoon thuis in de AbonneeFAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:24

Nakebod

Nope.

Ik meen mij te herinneren, ooit ergens gelezen te hebben, dat als je niet betaald, de extra's automatisch vervallen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Wellicht wordt het gewoon NIET automagisch verlengd? Dan valt er ook weinig op te zeggen :P

edit: waarom krijg ik bij dit topic google ads geserveerd voor een borstvergroting??? 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door kamstra op 30-07-2007 17:14 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Ok, duidelijk maar waarom staat daar niks over in de FAQ?
Duidelijk een gemis en maakt de FAQ incompleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Omdat het redelijk logisch is? Tuurlijk zou het er best in kunnen staan maar het is geen ramp dat het er niet in staat, je maakt je nu een beetje druk om niets lijkt me ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAndyx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 13:04
fsfikke schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:21:
Omdat het redelijk logisch is? Tuurlijk zou het er best in kunnen staan maar het is geen ramp dat het er niet in staat, je maakt je nu een beetje druk om niets lijkt me ;)
Naja zo logisch vind ik het niet, een telefoon abbo loopt ook stil door, evenals een internet abbo en andere service abbo's bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Als ik een abonnement afsluit wil ik ook graag weten hoe ik er weer vanaf kom. Simpel niet betalen is niet de juiste manier en dat staat ook nergens zo omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Inderdaad, ik zou ook verwachten dat die info gewoon ergens makkelijk beschikbaar was...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IMHO is het niet standaard dat een abonnement wordt opgezegd als je niet betaalt. Ik denk zelfs dat de meeste bedrijven je zullen gaan pesten met aanmaningen en incassoprocedures.
Maar als dat wel het GoT beleid is hoort het in de FAQ te staan. Op zijn minst een zinnetje als "Het abonnement is geldig voor de periode waarvoor betaald is en wordt niet automatisch verlengd.".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Abbo opzeggen; de discussie "hoe (of?) het beter kan"

Topic staat in abonneeforum, maar daar kan de topicstarter (nog) gewoon bij :P Niet betalen is dus inderdaad de enige mogelijkheid, wat je met een klein beetje zoeken in ABO ook wel had kunnen vinden trouwens.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor de volledigheid van de FAQ lijkt het me wel logisch om dat er even duidelijk in te zetten, ook al is het dus wel vindbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Ik zeg ook niet dat het niet in de FAQ hoeft/hoort te staan, maar het is niet zo dat het onvindbaar was :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zich kan je het uit de betalingsmethoden afleiden, het zijn allemaal eenmalige betalingsmethoden waardoor het gewoon niet mogelijk is om stilzwijgend abonnementsgeld af te schrijven en dus ook erg lastig om het abonnement stilzwijgend te verlengen :)

Maar als reminder hoort eigenlijk wel in de FAQ en zou het ook wel wat duidelijker op de in omgekeerde vorm (namelijk dat je een abonnement voor een half of heel jaar afsluit en dan zelf t.z.t. moet verlengen) op de shop.tweakers.net-pagina horen te staan lijkt me.

Degenen met een devtrack-account kunnen de voortgang hiervan eventueel hier volgen:
http://devtrack.tweakers.net/view.php?id=2780

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ACM schreef op maandag 30 juli 2007 @ 19:07:
Op zich kan je het uit de betalingsmethoden afleiden, het zijn allemaal eenmalige betalingsmethoden waardoor het gewoon niet mogelijk is om stilzwijgend abonnementsgeld af te schrijven en dus ook erg lastig om het abonnement stilzwijgend te verlengen :)
De methode van afschrijven heeft weinig te maken met of het abonnement wel of niet stilzwijgend verlengd wordt.
Voor mijn internetaccount krijg ik elke maand een acceptgiro. Als ik die niet betaal dan krijg ik een aanmaning. Het niet betalen wordt dus echt niet gezien als een opzegging.
En zo gaat dat bij elk abonnement en lidmaatschap dat ik heb: niet betalen is geen opzegging, niet betalen betekent een aanmaning.

Dus zo normaal is die praktijk die je noemt echt niet (sterker nog: welk bedrijf behalve Tweakers werkt wel zo?)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Als ik het dus goed begrijp krijg ik in November/December een mailtje over het verlengen van mijn abonnement.
(Abonnee sinds Dec 2006)

Gewoon niet reageren zorgt er dus voor dat mijn abonnement niet verlengt wordt.
Dank aan een ieder die de moeite nam om het een en ander duidelijk te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Waarom wil je van je abo af? Je komt woest over.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Dennahz schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:39:
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:39:
offtopic:
Jou Cartman ook :P

Ik ben het overigens ook eens met de TS. Het niet meer willen van een dienst hoor je niet af te sluiten door gewoonweg niet meer tot betaling over te gaan. Uiteraard is het een manier, netter vind ik altijd dit van te voren eerst te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
Dat is mijn punt. Als het in de Faq had gestaan had je mij niet gehoord, laat staan er een topic over geopend.

Ik woest?, Je moet mij eens zien als ik boos ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 10:30

Dennahz

Life feels like hell should.

Het lijkt mij inderdaad iets voor de FAQ. Je gaat niet in allerlei topics zoeken om te kijken hoe je het abo moet opzeggen, toch? Dit moet duidelijk zijn bij het inschrijven en dus duidelijk in een FAQ staan.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hoe de mutaties (incl. opzegging) voor je abonnement verlopen, staat in de abonneeFAQ (edit: in het abonneeforum dus).

Ik weet niet of je daar nog toegang toe hebt, maar in het kort: je abonnement wordt voor een vaste termijn (6 of 12 maanden) aangegaan. Als je voor die tijd geen nieuwe termijn afsluit, komt je abonnement automatisch te vervallen. Eén maand voor afloop van de lopende termijn ontvang je daarvan bericht per e-mail, op het e-mail adres uit je profiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Roelant op 01-08-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik snap ook echt niet waar de TS over valt. Je sluit een abonnement af voor een bepaalde periode, en je vind het vreemd dat je nergens ziet hoe dat afloopt :? T.net zou moeten vermelden dat abonnementen automatisch verlengd worden als dat het geval is. Zolang dat niet het geval is eindigt de overeenkomst gewoon op de overeengekomen datum.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

P_de_B schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:04:
Ik snap ook echt niet waar de TS over valt. Je sluit een abonnement af voor een bepaalde periode, en je vind het vreemd dat je nergens ziet hoe dat afloopt :? T.net zou moeten vermelden dat abonnementen automatisch verlengd worden als dat het geval is. Zolang dat niet het geval is eindigt de overeenkomst gewoon op de overeengekomen datum.
Maar waar staat expliciet voor het afsluiten dat het een abonnement voor bepaalde duur is? Op de shop.tweakers.net-pagina staat enkel een prijs per maand (terwijl je niet eens per maand kan betalen) en op de pagina die daarna komt staat ineens niets meer over een bedrag per maand, maar alsnog niet expliciet dat het voor bepaalde duur is :)

En zoals hier al aangehaald wordt, het gros van de abonnementen werkt zo niet, dus lijkt het mij nuttig om het expliciet te melden bij de plek waar men het 'contract' met ons aangaat om te melden dat ie voor bepaalde duur is.
Viper® schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:50:
Ik ben het overigens ook eens met de TS. Het niet meer willen van een dienst hoor je niet af te sluiten door gewoonweg niet meer tot betaling over te gaan. Uiteraard is het een manier, netter vind ik altijd dit van te voren eerst te melden.
Waarom niet? Dat hangt toch van de manier waarop je de dienst brengt af? Als het een dienst voor bepaalde duur ie, zoals bij ons, is het juist per definitie zo dat je impliciet opzegt door niet een nieuwe termijn aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 23-09 14:49
ACM schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:14:
Waarom niet? Dat hangt toch van de manier waarop je de dienst brengt af? Als het een dienst voor bepaalde duur ie, zoals bij ons, is het juist per definitie zo dat je impliciet opzegt door niet een nieuwe termijn aan te gaan.
Een prepaid-systeem dus, net zoals bijv. Eweka.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
ACM schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:14:
[...]

Maar waar staat expliciet voor het afsluiten dat het een abonnement voor bepaalde duur is? Op de shop.tweakers.net-pagina staat enkel een prijs per maand (terwijl je niet eens per maand kan betalen) en op de pagina die daarna komt staat ineens niets meer over een bedrag per maand, maar alsnog niet expliciet dat het voor bepaalde duur is :)
Ik ging er van uit dat je kon kiezen tussen twee periodes, als dat niet het geval is kan ik me inderdaad de onduidelijkheid wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Yohan schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:17:
Een prepaid-systeem dus, net zoals bijv. Eweka.
Yep. Behoorlijk vergelijkbaar, als je wil kan je ook vier jaar vooruit betalen :P
P_de_B schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:25:
Ik ging er van uit dat je kon kiezen tussen twee periodes, als dat niet het geval is kan ik me inderdaad de onduidelijkheid wel voorstellen.
Dat kan je wel, maar het blijft allemaal net niet expliciet genoeg, imho. Er staat ook dat je kan verlengen, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Er lijkt me dan niets op tegen de FAQ op dit punt iets aan te passen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een vraagje aan mijn kant, kan dit dan worden aangepast zowel op T.net als in de ABO Faq?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1