Geachte tweakers,
het probleem:
Bij het opstarten geeft hij geen beeld meer.
Normaal zit de grafische kaart in een slot(bruin). Hij start wel op zo te horen aan HD en processor.
De voeding loopt ook normaal en de processorkoeler draait ook evenals de dvd-drives.
Ook geeft hij als ik de grafische kaart eruit haal en hem op de onboard vga aansluit op het moederbord geen beeld. Tevens geeft hij geen lampjes weer op het toetsenbord als ik hem aanzet. Wel brand er 1 lampje(oranje) op het moederbord.
Verder kan je de pc niet meer op 'normale wijze' (door de knop 5-10 sec in te houden) uitzetten.
Dit lukt alleen door de spanningskabel eruit te trekken.
Wat ik verder geprobeerd heb is:
- andere grafische kaart erin gezet-> geen verandering
- bios gereset(batterij eruit gehaald).
- alles losgekoppeld van het moederbord alleen voeding + processor zitten er aan vast.\
dit alles gaf geen resultaat.
het systeem:
Ik heb een p4 systeem (packerd bell) met 2* 256MB intern geheugen en een
msi rx9250 grafische kaart + een 80 GB harde schijf en een GA-8SIML moederbord(weet niet of het het goede typenummer is, stond nl. op het moederbord).
Mijn inziens ligt het aan het moederbord. Misschien doorgebrand of iets dergelijks.
Heeft iemand nog ideeen om verder te proberen?
groeten,
het probleem:
Bij het opstarten geeft hij geen beeld meer.
Normaal zit de grafische kaart in een slot(bruin). Hij start wel op zo te horen aan HD en processor.
De voeding loopt ook normaal en de processorkoeler draait ook evenals de dvd-drives.
Ook geeft hij als ik de grafische kaart eruit haal en hem op de onboard vga aansluit op het moederbord geen beeld. Tevens geeft hij geen lampjes weer op het toetsenbord als ik hem aanzet. Wel brand er 1 lampje(oranje) op het moederbord.
Verder kan je de pc niet meer op 'normale wijze' (door de knop 5-10 sec in te houden) uitzetten.
Dit lukt alleen door de spanningskabel eruit te trekken.
Wat ik verder geprobeerd heb is:
- andere grafische kaart erin gezet-> geen verandering
- bios gereset(batterij eruit gehaald).
- alles losgekoppeld van het moederbord alleen voeding + processor zitten er aan vast.\
dit alles gaf geen resultaat.
het systeem:
Ik heb een p4 systeem (packerd bell) met 2* 256MB intern geheugen en een
msi rx9250 grafische kaart + een 80 GB harde schijf en een GA-8SIML moederbord(weet niet of het het goede typenummer is, stond nl. op het moederbord).
Mijn inziens ligt het aan het moederbord. Misschien doorgebrand of iets dergelijks.
Heeft iemand nog ideeen om verder te proberen?
groeten,