geen beeld op zowel onboard vga als grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

• hanneshoffie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Geachte tweakers,

het probleem:
Bij het opstarten geeft hij geen beeld meer.
Normaal zit de grafische kaart in een slot(bruin). Hij start wel op zo te horen aan HD en processor.
De voeding loopt ook normaal en de processorkoeler draait ook evenals de dvd-drives.

Ook geeft hij als ik de grafische kaart eruit haal en hem op de onboard vga aansluit op het moederbord geen beeld. Tevens geeft hij geen lampjes weer op het toetsenbord als ik hem aanzet. Wel brand er 1 lampje(oranje) op het moederbord.

Verder kan je de pc niet meer op 'normale wijze' (door de knop 5-10 sec in te houden) uitzetten.
Dit lukt alleen door de spanningskabel eruit te trekken.

Wat ik verder geprobeerd heb is:
- andere grafische kaart erin gezet-> geen verandering
- bios gereset(batterij eruit gehaald).
- alles losgekoppeld van het moederbord alleen voeding + processor zitten er aan vast.\
dit alles gaf geen resultaat.

het systeem:
Ik heb een p4 systeem (packerd bell) met 2* 256MB intern geheugen en een
msi rx9250 grafische kaart + een 80 GB harde schijf en een GA-8SIML moederbord(weet niet of het het goede typenummer is, stond nl. op het moederbord).

Mijn inziens ligt het aan het moederbord. Misschien doorgebrand of iets dergelijks.
Heeft iemand nog ideeen om verder te proberen?

groeten,

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 16:43

ralpje

Deugpopje

Geeft je pc piepjes bij het opstarten? Piept 'ie bij het opstarten als je het geheugen eruit haalt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• hanneshoffie
zonder grafische kaart(dus aangesloten op onboard vga):
als ik al het interne geheugen eruit haal piept er niets... en ook offcourse geen beeld.

met grafische kaart:
hij laat piepjes de gehele tijd door horen. in series van 3. dus piep piep piep ....... piep piep piep...

[ Voor 51% gewijzigd door hanneshoffie op 30-07-2007 17:21 ]

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 16:43

ralpje

Deugpopje

hanneshoffie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:14:

hij laat piepjes de gehele tijd door horen. in series van 3. dus piep piep piep ....... piep piep piep...
En in de handleiding van je MoBo kun je nu op gaan zoeken wat die betekenen.. ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

lastig... dit soort dingen remote oplossen. Het meest voor de hand liggende zou zijn dat je moederbord gesloopt is. Normaal gesproken zou je in iedergeval beeld moeten krijgen. De bios start in de meest basale modus, nix geavanceerd oid. ik zou zeggen, probeer eens een andere videokaart (ff ene lenen bij een kennis / vriend in de buurt) en kijk eens wat het doet. Doettie het niet? waarschijnlijk moederbord naar de knoppen.

-_-

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Weet je zeker dat je scherm nog werkt? Dat kan ook het probleem zijn.

• hanneshoffie
Een andere werkende agp-kaart geprobeerd.
Die geeft ook geen beeld.

Scherm werkt op een andere pc dus dat is het probleem ook niet.

[ Voor 33% gewijzigd door hanneshoffie op 30-07-2007 17:43 ]

Verwijderd

Als het 3 beepjes zijn ZOU het je memory KUNNEN zijn !

POST Beeping Error General Codes

Bad Motherboard - 1 long and 1 short beep
Disk drive related problem / Video card problem - 1 short beep then nothing happens
Bad video card - 1 long and 2 short beeps
Bad power supply - 1) continuous beeps, 2) non-stop short beeps
Bad memory - 3 short beeps

• G-Mono
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-05 11:32
Ik heb ooit ook zoiets meegemaakt. Bleek toen dat de voeding kapot was. Hij deed het nog wel maar gaf niet genoeg spanning. Daardoor lijkt het alsof de voeding het wel goed doet en het aan het MoBo ligt. Ben toen in de fout gegaan en heb de hele set voor niets geupgrade. 8)7

Dus probeer een voeding uit een andere werkende PC zou ik zeggen. Succes!

• hanneshoffie
hij geeft alleen die beeps als het geheugen eruit is gehaald... in de handleiding kon ik ook niets over die beeps vinden.

• M2M

M2M

medicijnman

hanneshoffie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:52:
hij geeft alleen die beeps als het geheugen eruit is gehaald... in de handleiding kon ik ook niets over die beeps vinden.
die staan bij sommige moederbord fabrikanten niet in het boekje ja. Kijk eens met een ander balkje geheugen van een kennis / vriend. Vanaf hier is het gewoon één voor één onderdelen vervangen en uitproberen. Meer kun je toch niet doen.

-_-

• hanneshoffie
Ik heb een andere (350w) voeding getest en dan werkt alles wel. Er zit oorspronkelijk een 250 W voeding in.
Wat raden jullie aan voor nieuwe voeding te kopen(aantal watt)?

• M2M

M2M

medicijnman

hanneshoffie schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:22:
Ik heb een andere (350w) voeding getest en dan werkt alles wel. Er zit oorspronkelijk een 250 W voeding in.
Wat raden jullie aan voor nieuwe voeding te kopen(aantal watt)?
het gaat niet zo zeer om het aantal watt... een sweex van 400 watt lijkt echt veel, maar stelt in feite geen drol voor. Check voor voedingen het grote voedingen topic in "overige hardware".

- Maarten.

-_-

Pagina: 1