Software om foto op te delen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• siemed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01 16:58
Sorry voor de onduidelijk titel, maar ik weet op dit moment geen betere benadering. Waar ik naar op zoek ben is een programma (misschien dat Photohop het wel kan??) die een photo kan opdelen in rondjes van diverse maten.
Dit wil ik gaan gebruiken om bijvoorbeeld telefoons te beplakken met strass steentjes. Op sommige voorbeelden zie je werkelijk een photo in strass steentjes gelegd.
Ik vraag me af hoe ze dat doen en ga er vanuit dat ze daar software voor gebruiken.

De foto zou bijvoorbeeld ook opgedeeld kunnen worden in hele grote pixels, de grote van de steentjes. Dan ben je er volgens mij ook.

Iemand die mij op weg kan helpen over hoet dat aan te pakken?

Hier een voorbeeld : Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edward.felthuis/voorbeeld.png

Alvast bedankt.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

http://homokaasu.org/rasterbator/ (maar kan enkel zwart/wit)

[ Voor 29% gewijzigd door Neobahamuth op 30-07-2007 16:47 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het Photoshop Pixelate -> Mosaic filter gebruiken, of het Texture -> Stained Glass filter.

[ Voor 47% gewijzigd door Orion84 op 30-07-2007 18:22 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• siemed
fantastisch. Ik ga het meteen proberen. Bedankt alvast!

• siemed
Nou, ik heb beide opties geprobeerd en ze komen in de buurt, maar het is net niet helemaal goed. Bijvoorbeeld met Rastorbator is het kleinste rast 50x50 mm en dus te groot. En bij Photoshop kan ik niet echt een maat aangeven.

Tips zijn nog altijd welkom :).

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

siemed schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:54:
Nou, ik heb beide opties geprobeerd en ze komen in de buurt, maar het is net niet helemaal goed. Bijvoorbeeld met Rastorbator is het kleinste rast 50x50 mm en dus te groot. En bij Photoshop kan ik niet echt een maat aangeven.

Tips zijn nog altijd welkom :).
Bij PS kan je de maat in pixels aangeven. Dat samen met het correct instellen van de resolutie (aantal pixels per inch of centimeter) van je afbeelding lijkt me genoeg :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• siemed
Orion84 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:56:
[...]

Bij PS kan je de maat in pixels aangeven. Dat samen met het correct instellen van de resolutie (aantal pixels per inch of centimeter) van je afbeelding lijkt me genoeg :?
Dat zou inderdaad voldoende moeten zijn.
Ik kies (Nederlandse versie) filter -> pixel -> mozaïek en kan dan alleen cel grootte aanpassen. Hierdoor veranderd er niet veel. Via filter -> structuur -> lappedeken kom ik aardig in de buurt. Alleen kan ik niet groter dan 10 bij grote vierkant.
Is dit wat je bedoelt of zijn er nog andere mogelijkheden?
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/edward.felthuis/voorbeeld2.png

Wederom bedankt trouwens.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

siemed schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:13:
[...]

Dat zou inderdaad voldoende moeten zijn.
Ik kies (Nederlandse versie) filter -> pixel -> mozaïek en kan dan alleen cel grootte aanpassen. Hierdoor veranderd er niet veel. Via filter -> structuur -> lappedeken kom ik aardig in de buurt. Alleen kan ik niet groter dan 10 bij grote vierkant.
Is dit wat je bedoelt of zijn er nog andere mogelijkheden?
[afbeelding]

Wederom bedankt trouwens.
Die cel grootte is toch precies wat je nodig hebt? Dat bepaald gewoon hoe groot (in pixels) de blokjes worden waarin het wordt opgehakt?

• siemed
Orion84 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 18:19:
[...]

Die cel grootte is toch precies wat je nodig hebt? Dat bepaald gewoon hoe groot (in pixels) de blokjes worden waarin het wordt opgehakt?
hmm... het vreemde is dat als ik hem op 10 zet, dan krijg ik op een breedte van 150 pixels 10 blokjes. Als ik hem op 4 zet, dan krijg ik op dezelfde breedte van 150 pixels 16 blokjes.
Ik kan maar niet de berekening er achter vinden. Ik dacht dat de waarde (10 of 4) het aantal pixels aangaf wat het blokje groot mocht zijn, maar dat is het dus niet.

Enig idee hoe dat wordt berekend?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Als je het later echt op een telefoon wil plakken, zou ik beginnen met het formaat van de foto in te stellen in Centimeters en niet in Pixels. Je kunt de foto gewoon als pixels openen en daarna omzetten in centimeters... het aantal DPI maakt niet uit - die zal standaard iets op 180 staan als het een digitale foto is, 72 voor een foto van internet... hou het op rond de honderd. Je print het straks toch niet uit om in te lijsten :)

Ik zou eens voor de optie 'Gebrandschilderd glas' gaan. Je weet nml toch niet hoe groot de steentjes zijn die je straks kunt kopen. En die glaasjes lijken me nog enigszins gelijk. Cell size op 6, Border thickness op 1 en Light intensity ook op 1.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/93bd556820ad01c69e74f83a19943495/full.jpg
Hier staat cell size op 3 omdat ik het plaatje voor het forum kleiner heb gemaakt.

Je kunt ook Pixelate -> Pointillize (Engels) eens proberen. En dan de dots op een handige grootte. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dark Blue op 30-07-2007 21:14 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• siemed
Dark Blue schreef op maandag 30 juli 2007 @ 21:12:
Als je het later echt op een telefoon wil plakken, zou ik beginnen met het formaat van de foto in te stellen in Centimeters en niet in Pixels. Je kunt de foto gewoon als pixels openen en daarna omzetten in centimeters... het aantal DPI maakt niet uit - die zal standaard iets op 180 staan als het een digitale foto is, 72 voor een foto van internet... hou het op rond de honderd. Je print het straks toch niet uit om in te lijsten :)

Ik zou eens voor de optie 'Gebrandschilderd glas' gaan. Je weet nml toch niet hoe groot de steentjes zijn die je straks kunt kopen. En die glaasjes lijken me nog enigszins gelijk. Cell size op 6, Border thickness op 1 en Light intensity ook op 1.
[afbeelding]
Hier staat cell size op 3 omdat ik het plaatje voor het forum kleiner heb gemaakt.

Je kunt ook Pixelate -> Pointillize (Engels) eens proberen. En dan de dots op een handige grootte. :)
Wow, dit is precies wat ik zoek... Bedankt! Ziet er goed uit moet ik zeggen. Toch maar wat meer stoeien met Photoshop om dit voor elkaar te krijgen.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

siemed schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:02:
[...]

Wow, dit is precies wat ik zoek... Bedankt! Ziet er goed uit moet ik zeggen. Toch maar wat meer stoeien met Photoshop om dit voor elkaar te krijgen.
Ik kwam op het idee door de screenshot in je vorige post O-)

Oja, als je eerst het filter Artistic -> Cutout over je plaatje heen gooit en daarna pas de Stained Glass doet, heb je een beperkt aantal kleuren. Dus als je in de winkel maar een beperkt aantal kleuren strass-steentjes kunt kopen heb je daar ook minder moeite mee.
En bij Stained Glass de light intensity op 0 zetten. Het enige wat dat doet is namelijk een helder rond kleurverloop eroverheen gooien. Dat ziet er wel leuk uit, maar ik wed dat je geen strass-steentjes vindt met dat kleurverloop ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Dark Blue op 31-07-2007 12:05 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1