Toon posts:

(XP) C:\ $Secure beschadigd en onleesbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg steeds de melding dat de map/bestand c:\$Secure onleesbaar en mogelijk beschadigd is en dat ik het hulpprogramma CHKDSK (schijfcontrole) moet uitvoeren.

Als ik mijn computer opstart gaat het beeld flikkeren (aan uit aan uit aan uit) Na 5 minuten komt dan pas het blauwe scherm met de inlognamen en kan je inloggen ik heb geprobeerd het intestellen (zoals het bericht het zei) maar er komt geen schijfcontrole als ik mijn PC opnieuwe opstart.

Wie kent dit probleem, en kan mij helpen? 8)7

gr joost

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 19:03
En bestaat dat bestand/map?

No production networks were harmed during this posting

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:28

ralpje

Deugpopje

En heb je chkdsk al uitgevoerd?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ik niet op de aangegeven plaats C:\WINDOWS\security

Ik heb het ingesteld, maar als ik mijn computer opnieuw opstart komt er geen CHKDSK controle

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 16:29 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:28:
[...]

ik niet op de aangegeven plaats C:\WINDOWS\security

Ik heb het ingesteld, maar als ik mijn computer opnieuw opstart komt er geen CHKDSK controle
Dan voer je toch handmatig een CHKDSK uit, of ben ik raar?

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik heb handmatig uit voeren, ik dacht alleen dat dit kon als je hem opnieuw opstarten met dat NTFS

Verwijderd

Als je je Windows partitie wilt scannen dan moet deze inderdaad niet gemount zijn, dit heeft op zich niet zoveel met NTFS te maken. CHKDSK vraagt dan gewoon of ie bij de volgende keer opnieuw starten moet scannen.

Hoe je em handmatig moet starten... meen je dat nu serieus?

Wat dacht je van Start -> Uitvoeren -> chkdsk

8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2007 17:06 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

En mocht dat niet werken dan kun je het altijd doen met de recovery-console (herstelconsole) van de XP install CD-rom.
Deze bereik je door te booten vanaf de CD-rom, en dan te kiezen voor "R". Maar dit wordt ook netjes aangegeven.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1